Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sylvia
Ten eerste welkom op Barfplaats.
Als ik zo kijk zou ik buiten de gistocal al zeggen dat dit geen volwaardig menu is , eigenlijk voeren jullie alleen orgaan (namelijk hart)
Dit menu is veel te eenzijdig.
ipv gistocal zou ik inderdaad gemalen eierschaal geven

Kijk eens bij kattenmenu's en doe daar een beetje een idee op voor een gevarieerd menu.
Door minke
Eierschaal is ook een goeie optie, dat krijgen ze ook wel. Maar dan weet je alleen weer bij benadering niet hoevéel eierschaal je moet geven. Ook kalk kan je teveel geven tenslotte. Bij Gistocal kan je je aan dat voorschrift houden, en hopen dat die lui ervoor hebben doorgeleerd.
Over dat gevarieerde van het genoemde menu: Het hart mag dan een orgaan zijn, hart is toch echt doodgewoon spiervlees, in tegenstelling tot lever en nieren. Daarom reken ik hart niet, en lever en nier wel als orgaanvlees.
Door sylvia
minke schreef: Eierschaal is ook een goeie optie, dat krijgen ze ook wel. Maar dan weet je alleen weer bij benadering niet hoevéel eierschaal je moet geven. Ook kalk kan je teveel geven tenslotte. Bij Gistocal kan je je aan dat voorschrift houden, en hopen dat die lui ervoor hebben doorgeleerd.
Over dat gevarieerde van het genoemde menu: Het hart mag dan een orgaan zijn, hart is toch echt doodgewoon spiervlees, in tegenstelling tot lever en nieren. Daarom reken ik hart niet, en lever en nier wel als orgaanvlees.
Hart valt niet onder spiervlees, hart is een spier maar dat is is iets anders dan spiervlees, hart hoort thuis onder de noemer orgaan.
Spiervlees, is bv een runderlapje , kopvlees, soepvlees dat soort vlees.

Gemalen eierschaal geef je 1 theelepel op een pond vlees
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 18 feb 2005, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door minke
Dat een spier iets anders is dan spiervlees wil er bij mij toch niet zonder meer in.
Maar zeer hartelijk bedankt voor de eierschaal-dosering. Eierschalen genoeg hier,en ik gooi ze meestal weg. Koffiemolentje kopen?
Door Ollie
minke schreef: Dat een spier iets anders is dan spiervlees wil er bij mij toch niet zonder meer in.
Maar zeer hartelijk bedankt voor de eierschaal-dosering. Eierschalen genoeg hier,en ik gooi ze meestal weg. Koffiemolentje kopen?
Hart valt inderdaad onder orgaanvlees, en als je dat te veel geeft gaan ze meestal aan de race :-X

Ik zou ook wat meer spiervkees geven zoals, rundvlees, geitenvlees, kipfilet, kalkoenfilet. Die van ons is ook gek op kwartel, dus dat zou je ook nog eens kunnen proberen. Of eens een 1 dagskuiken, een kippennekje vinden ze vaak ook wel lekker! :P

En de eierschaal kun je zeker heel goed malen in een koffiemolentje.
Door sylvia
minke schreef: Dat een spier iets anders is dan spiervlees wil er bij mij toch niet zonder meer in.
Het gaat er ook niet om of dat er bij jou in wil het is gewoon zo, net als dat 1 +1 twee is.

Ik maal eierschalen in een electrische koffiemolen en dat gaat perfect wel de schalen eerst laten drogen natuurlijk.
Door Audrina
Kippennekjes (weliswaar wel behoorlijk platgeslagen) gaan hier erg goed bij het poezebeest, dus morgen wil ik gaan proberen of het ook goed gaat met een stuk (platgelsagen) kipkarbonade.
Door sylvia
Audrina schreef: Kippennekjes (weliswaar wel behoorlijk platgeslagen) gaan hier erg goed bij het poezebeest, dus morgen wil ik gaan proberen of het ook goed gaat met een stuk (platgelsagen) kipkarbonade.
Ben benieuwd :D
Door Audrina
Het poezebeest had een kwart kipkarbo. Ik had de botjes wel een beetje platgeslagen en wilde het toen in haar schaaltje doen en er eigenlijk nog iets kleinere stukjes van maken. Maar mevrouw de tijgerin deed weer hetzelfde als met die eerste kippennek: Met haar poot slaan toen ik met de schaar in de buurt van haar voerbakje kwam, griste de kipkarbo eruit en vluchtte er mee de hondenbench in. En toen 1 van de honden even belangstellend kwam kijken of ze het wel op kon werd die hardhandig de bench uit gemept. :o
Ze is er wel even mee bezig geweest, maar het is nu helemaal op en het heeft goed gesmaakt (want ze ligt nu ondersteboven op de bank uit te buiken). ;D
Door sylvia
Geweldig ;D

Het is juist goed dat ze er even mee bezig is, het is niet allleen eten maar ook bezigheidstherapie , maar je kat heeft de tijger inzichzelf ontdekt ;D
Door Ollie
sylvia schreef: Geweldig ;D

Het is juist goed dat ze er even mee bezig is, het is niet allleen eten maar ook bezigheidstherapie , maar je kat heeft de tijger inzichzelf ontdekt ;D
Ben bang dat die van ons de tijger in zich nooit ontdekt ::)

Ik moet zeggen dat hij op vlees ook heeeel slecht groeit, hij eet er gewoon te weinig van :-\
Door sylvia
Ollie schreef: Ben bang dat die van ons de tijger in zich nooit ontdekt ::)

Ik moet zeggen dat hij op vlees ook heeeel slecht groeit, hij eet er gewoon te weinig van :-\
Misschien moet je het gewoon eens malen en er iets bijdoen wat lekker ruikt (blikje tonijn ofzo)
Door Ollie
sylvia schreef: Misschien moet je het gewoon eens malen en er iets bijdoen wat lekker ruikt (blikje tonijn ofzo)
Hij krijgt al eendengehakt, rundergehakt, en krijgt ook wel 1/4 kwartels, maar dan niet gemalen, maar het maakt geen verschil :-\

Ik heb blikvoer in huis, maar dat heb ik nog niet geprobeerd, want ik ben bang dat hij dan helemaal geen vlees meer zonder lust.
Laatst gewijzigd door Ollie op zo 20 feb 2005, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
sylvia schreef: Raar beest hoor ::) hier waren zowel Boris als Phoebe helemaal wild van het verse eten toen ik ze als kitten ging halen
Ja het is ook een heel raar beest :-\

Nou had ik hem vorige week wat gecombineerd gegeven, op 1 dag vlees en brok, meneer groeit ineens als kooi. Nu heb ik hem om de dag vlees gegeven en de andere dag brok, is hij maar 20 gram gegroeit :-\
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door