Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

In de regenmeter zit al 10mm water, o wat zullen de plantjes blij zijn. Ben blij dat de plastic van de bakken is. Wel daarna een net erover gedaan. Anders eten de vogels mijn jonge sla-plantjes op. >:( en dat wil ik niet hebben.
Nynke schreef: Ik ben zo vreselijk blij met de regen  :wavetowel2: :wiggle: ben helemaal uit mijn dipje gekomen  :P
Meen je dat? Ik raak er juist van in een depressie... Maar goed, wetende dat er t weekend heeeeel mooi weer aan komt en de plantjes het hard nodig hebben - vind ik het wat minder erg.

De plantjes groeien hier slecht op t moment. Stagneert een beetje, zeker de tomaatjes.
Ik ben gisteren vergeten de vermiculiet te halen. Net gebeld.. Maar kan pas woensdag weer terecht :( En ik wil toch eigenlijk echt wat buiten gaan zetten.. Zeker met het goede weer zondag.

Ik twijfel om cocopeat te gaan halen bij de intratuin..
Jantina schreef: Meen je dat? Ik raak er juist van in een depressie... Maar goed, wetende dat er t weekend heeeeel mooi weer aan komt en de plantjes het hard nodig hebben - vind ik het wat minder erg.

De plantjes groeien hier slecht op t moment. Stagneert een beetje, zeker de tomaatjes.
Ja, dat meen ik  :) :)  Ik merk meteen dat de lucht veel frisser en minder stoffig is  :) :) 
Staan je tomaatjes op kamertemperatuur? De mijne wel en de plantjes groeien goed. Staan ze in zaai/stekgrond of in grond met wat mest? Zoals bemeste tuinaarde of potgrond  ;)
Roosj schreef: planten jullie rechtstreeks in de m2 bakken?
Daar heb ik bietjes, spinazie en worteltjes gezaaid en andere dingen, zoals pootuitjes en andijvie geplant.
Ik wist niet dat spinazie en andijvie ook zo kon. Ga ik dat ook mooi doen :) Radijs, wortel en bieten schijnen het zelfs beter te doen als je ze rechtstreeks plant. Ik ga zondag even lekker in de weer met mn partner.
Roosj schreef: Ik wist niet dat spinazie en andijvie ook zo kon. Ga ik dat ook mooi doen :) Radijs, wortel en bieten schijnen het zelfs beter te doen als je ze rechtstreeks plant. Ik ga zondag even lekker in de weer met mn partner.
Dat klopt, die krijgen altijd een klap van overzetten, omdat de worteltjes zo fijn/klein/teer zijn. Tenzij je ze binnen al op de juiste plantafstand zaait en ze dan in 1 keer overzet, zonder de worteltjes te beschadigen. 
Heb nog een paar foto's gevonden uit mijn glorie-moestuin tijd.... het vorige (en laatste gezamelijke) huis van mijn ouders  :-\ damn wat mis ik het daar dan toch nog....
Afbeelding

Afbeelding

Achteraan aardappeltjes, die twee kleine plantjes weet ik niet meer... er naast boontjes en sla....achteraan nog een rabarber, bieslook, helemaal rechts uit beeld twee mega courgette planten...
Dat gaas was ivm deze dame's
Afbeelding

Afbeelding

Die konden helaas ook niet meeverhuizen met mij....veel te groot voor in een stadstuin, en ze waren niet lief voor Toosje-kip (en op de 3500m2 grond daar ging dat wel goed) Zucht. Zit ik hier met mijn krielkipjes en moestuin bak van 80x40 cm....  :-\
Roosj schreef: planten jullie rechtstreeks in de m2 bakken?
Ja alles wat gewoon al buiten gezaaid mag, zaai ik rechtstreeks in de bak, behalve de erwten enzo omdat de vogels die iets te lekker vinden.
Komend weekend ga ik bak nr 3 inzaaien met wortels, bietjes, pastinaak, snijbiet, radijs, sla, sla en ook nog sla.
Wat leuk om al jullie verhalen te lezen. Heb heel wat doorgelezen, maar lang niet alles hoor. Haha.

Ik ga samen met mijn zoontje van 5 ook beginnen. We hebben inmiddels 2 bakken. Ik begreep er eerst helemaal niks van, waar hebben die dames het toch over?! MM-bakken?!
Maar google is gewillig! Dus de bakken staan klaar, morgen aarden halen. Zaadjes besteld. Helemaal zin in!

Zaaien jullie alles vanuit zaadjes of kopen jullie ook jonge plantjes?

En werken er ook nog mensen met een echte tuin of enkel met de MM-bakken?
Ik werk nu nog even enkel met de MM bakken, maar als mijn kipjes dadelijk opgesloten zitten ga ik ook nog een stuk tuin omtoveren tot reguliere moestuin waar dingen in komen die meer ruimte vragen zoals pompoen, komkommer, courgette en kool.
Ik koop ook wel plantjes. Dat vind ik ooit gewoon handig, bijvoorbeeld met kruiden en ook met sla.
Succes met je bakken Ilona !!! 

Ik heb zelf 1 mm-bak, verhoogd en op pootjes, dus de diepte is ongeveer 23-24 cm. Verder een koud kasje van ongeveer 50*110 cm en een moestuintje van ongeveer 3,5*1,5 meter.

Ik heb gedeeltelijk buiten gezaaid en gedeeltelijk binnen;  op mijn vensterbank binnen staan (te) veel paprika-, tomaten-, courgette-, patisoon- en pompoenplantjes  :biggrin2:

Ik heb 4 spitskoolplantjes en 5 preiplantjes gekocht, de rest zelf gezaaid  :)
Wij hebben ook 2 m2 bakken. Ik heb er 4 in de aanbieding gekocht en daarvan 2 bakken gemaakt zodat ze een bodem hebben. Daar 4 poten onder en een worteldoek in. Voor de klimplanten wil ik een hekwerk van bamboe stokken gebruiken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door