Martine-Tom schreef: Wie zegt dat ik daar neit al gebruik van maak?Weet ik niet

Ik denk dat dit een oneindige discussie is. De één moet in verhouding met veel te weinig leven en de ander moet in verhouding veel te veel betalen

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Martine-Tom schreef: Wie zegt dat ik daar neit al gebruik van maak?Weet ik niet
Martine-Tom schreef: Als ik ff reken bijstand met huur en zorg toeslag is pakkumbeet 1100 euro, dus 110 euro zou ik moeten sparen...En toch..... zou ik het automatisch over laten maken. De drempel is groot om het weer van de spaarekening te halen. Zo kunnen alle kleine beetjes die je tóch overhoudt helpen.![]()
![]()
Erg ambiteus laten we het daarop houden![]()
MargaS schreef: En toch..... zou ik het automatisch over laten maken. De drempel is groot om het weer van de spaarekening te halen. Zo kunnen alle kleine beetjes die je tóch overhoudt helpen.Uhm dat is dus niks, ik heb met wat mazzel 25 euro per week voor 2 katten en hond en mezelf...![]()
Nathascha schreef: Ik doe 1x in de 4 weken ( salaris komt hier per 4 weken) GROOT boodschappen. Eerst naar de Action. Daar zijn alle huishoudartikelen gewoon veel en veel goedkoper! Daarna naar de lidl of AH ( sorry Jumbo...AH is toch ECHT goedkoper...) Alle houdbare spullen voor 4 weken inslaan.Betaal je van jou budget (€600,-) ook het voer voor de honden?
Ik hoef dan alleen per week: verse groente ( haal ik op de markt) melk en brood te hebben. De rest staat al in de voorraadkast!
Vlees neem ik eens in de zoveel tijd mee van SW. Dan haal ik voor mijn honden. En ook voor mezelf. Ideaal als je zelf daar in de winkel staat....voor de honden pakken ze dan ook uit de 'mensen vitrine'! Dus heb nooit lelijke stukken voor mn hondenmaar wel voor de hondenprijs!! Scheelt ook voor de mensen portomonee.
Hoeveel is je budget per maand? Ik koop voor 2 volwassen, 2 kinderen, 4 honden en 2 katten. Al het eten. En van wat ik overhoud wat kleding voor de kids, soms het hoognodige voor mezelf. Wij hebben €600,- om dit alles per 4 weken te doen. Ik koop dus ook veel tweedehands en MP en kringloop.
Fido schreef: Het is niet dat ik je niet geloof, absoluut nietHeel veel potjes zijn inderdaad inmiddels wel wegbezuinigd. En de realiteit is nu dat vanuit een uitkeringssituatie gaan werken soms niet eens slechts een paar centjes extra oplevert, maar dat je door te gaan werken er juist financieel op áchteruit gaat. Zelf meegemaakt. Voor mij geen reden om het niet te doen, hoor. Ik houd er niet van om van allerlei instanties afhankelijk te zijn en er zat wel het perspectief in dat het na verloop van tijd beter zou worden, dus ik ben gewoon hard aan de slag gegaan. Maar het blijft wel erg zuur en het zou mijns inziens gewoon niet moeten kunnen. Zo stimuleer je mensen ook niet om aan de slag te gaan.maar vraag me dan af waarom de één wel van tig potjes gebruik mag/kan maken en de ander niet? Trouwens ik kwam van het bestaan van vele potjes pas achter toen ik niet meer op bijstandsniveau leefde. Toen pas kreeg ik allerlei tips van gescheiden vrouwen die niet wilde werken waar ze allemaal gebruik van maakte en daarom ook geen goede reden hadden om überhaupt te gaan werken. Ik heb het dus niet over niet kunnen werken maar over niet willen werken voor een paar centen meer. Dit zijn dus dezelfde personen die mij toen voor gek verklaarde en nu zitten te zeiken (excuse moi) van "jaaaa jij kan dat doen maar ik.......? En dan zeg ik' dikke l*l drie bier
![]()
Martine-Tom schreef: tis mijn eigen stomme rotschuldPraat jij jezelf even een complex aan zeg, je kunt er niks aan doen dat je ziek bent geworden