Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door M.P
[quote="Senta"]
Ik ken iemand die bij Naturis is geweest en bij de vleesverwerking, en daarom geef ik geen Naturis.

Het heeft namelijk met de manier van vleesverwerken te maken, ze ontdooien het gewoon (NIet onder geconditioneerde omstandigheden of verwerken het nog bevroren)
Ja dan ontstaan dr bactierien, en die geven rottingsgassen, en als dat ook nog eens opgesloten wordt dan kan je de rest wel raden denk ik ;)

Een goede vriend van mij heeft dit ook eens met Naturis gehad, bij nader studie bleek dit ook bedorven.
[/quote]dan zal ik jou eens wat vertellen , stop dan maar dringend bij rauw geven want dan is er bijna geen enkel merk goed.....
Door BAC
[quote="M.P"]
dan zal ik jou eens wat vertellen , stop dan maar dringend bij rauw geven want dan is er bijna geen enkel merk goed.....
[/quote]

Lang leve barf en zelf portioneren vanaf de bron......Dan weet je wat je voert.
Door Martine-Tom
[quote="M.P"]
dan zal ik jou eens wat vertellen , stop dan maar dringend bij rauw geven want dan is er bijna geen enkel merk goed.....
[/quote]senta draait wat door, trek het je niet aan :)
Door BAC
[quote="Martine-Tom"]
senta draait wat door, trek het je niet aan :)
[/quote]

Normaal discussiëren zonder persoonlijk te worden is wat lastig voor jou heb ik gemerkt.
Door Angelique
[quote="Martine-Tom"]
senta draait wat door, trek het je niet aan :)
[/quote]

Dit is overbodig op de persoon Martine. Waarom zou iemand niet vriendelijk mogen bedanken voor een merk als ze volgens zeggen voor haar betrouwbare info daarover heeft gehad. Als wij slechte berichten horen over een barfhappenleverancier dan bedenken we ons toch ook 3x voordat we daar iets van willen hebben.

En vanaf hier dus weer ontopic en verder geen persoonlijke rotopmerkingen meer graag.
Laatst gewijzigd door Angelique op wo 27 mar 2013, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M.P
[quote="Senta"]
Lang leve barf en zelf portioneren vanaf de bron......Dan weet je wat je voert.
[/quote]
als je ergens barfprodukten koopt , dit zijn meestal in bevroren blokken van 10 of 20 kg.
als je dan 5 kilo van iets besteld , denk je dan niet dat dit ontdooid is geweest en terug ingevroren.
het zal zo niet overal zijn... maar niets is perfect.
of je gaat het rechtstreeks in het slachthuis halen , dat is iets anders , dan is het normaal gezien vers.
Door Angelique
[quote="M.P"]
als je ergens barfprodukten koopt , dit zijn meestal in bevroren blokken van 10 of 20 kg.
als je dan 5 kilo van iets besteld , denk je dan niet dat dit ontdooid is geweest en terug ingevroren.
of je gaat het rechtstreeks in het slachthuis halen , dat is iets anders , dan is het normaal gezien vers.
[/quote]

Dat is denk ik exact wat Senta bedoelt met..."vanaf de bron". Zo doen we het hier ook hoor, heb al teveel verhaaltjes gehoord en gelezen van "vergeten stickertjes" bij barfhappenleveranciers met hele lilluke oude THT-stickertjes erop.  :-\
Door fem.
[quote="M.P"]

[/quote]

Bij KVV is het vaak voorgekomen dat de inhoud bijna wit van kleur is, alsof er geen bloed meer in het vlees zit. Volgens mij is hier ook sprake van het herinvriezen van ontdooide verpakking.
Door crutz
Het witte vd KVV herken ik niet, t ontploffen & bedorven zijn vd Naturis rollen helaas wel :(
Door Martine-Tom
[quote="Angelique"]
Dit is overbodig op de persoon Martine. Waarom zou iemand niet vriendelijk mogen bedanken voor een merk als ze volgens zeggen voor haar betrouwbare info daarover heeft gehad. Als wij slechte berichten horen over een barfhappenleverancier dan bedenken we ons toch ook 3x voordat we daar iets van willen hebben.

En vanaf hier dus weer ontopic en verder geen persoonlijke rotopmerkingen meer graag.
[/quote]Tja daar heb je gelijk in, echter vind Senta het in andere topics nodig om exact zo te reageren en dat werkt mensen wel eens op de zenuwen
Door BAC
[quote="M.P"]
[/quote]

Hiermee bedoel ik idd het slachthuis of de slager, ook weet ik van een andere leverancier hoe die met zijn producten omgaat (Qua ontdooien) dat is voor mij gewoon een vereiste. ook bestel ik per kilo, nooit grote verpakkingen ivm met het terug ontdooien om te portioneren.
Nu zal je geen explosies zien in je dievrieszakjes met porties die je verdeeld heb, maar je ziet wat het met KVV doet wat luchtdicht verpak is. Tijdens het ontdooien komen er slechte bacterien vrij die rottingsgassen produceren, en dat zegt boem.

van de week had ik zelf ook een rol die op springen stond, welliswaar geen Naturis. De buitenkant was licht bleek (Dus al aan ontdooien onderhevig geweest) en binnenin zat een groene baan. Ik dacht net als de TS aan groente, maar toen ik het helemaal ontdooide kreeg ik antwoord op mijn vraag, dit was ronduit bedorven.

Nu is dit een heel goed merk (Carnivoer) en ben dat niet gewent van ze, máár.....Ik heb het bij een tussenleverancier gehaald, en hoe is dat daarheen vervoert? Hoe snel is het uiteindelijk in de vriezer beland?
Omdat ik weet hoe Carnivoer verwerkt wordt, er hoeg eisen aan worden gesteld, neem ik hun niets kwalijk, maar des te meer voor mij een reden dat ik KVV zo min mogelijk wil gebruiken. Of moet dit ook weer bij de bron halen.

Een KVV waar ik erg tevreden over ben is Degomeat, die maalt alles bevroren, en onder geconditioneerde omstadigheden.
Ik heb nog nooit een bleke worst gehad, of een die bedorven was. Altijd goed van kleur en ruikt goed.
Dit haal ik wel rechtstreeks bij Degomeat, die komt het met een koelwagen bezorgen.

Apart dat dit dus wel vaker voorkomt. het zou niet mogen gebeuren.
Door M.P
van degomeat ben ik ook tevreden , het is ook mijn producent van mijn eigen merk.... en inderdaad word bijna alles nog bevroren verwerkt of het staat in de koelcel bij 0 graden , ik kom er dikwijls , ben er altijd bij voor mijn eigen merk en inderdaad als de rollen gemaakt worden zijn ze nog ijskoud.
Door Tyra-Nikita
Ja, dat verbaast mij niets hoor. Is gewoon het gevolg van gasvorming van het stinkende vlees. Als je wist wat men daar voor rommel koopt om in een worst te doen, dan ben je er gelijk klaar mee. Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen dit vlees voeren. Als je niet overtuigd bent, ga er dan zelf eens langs. Ik heb dat gedaan omdat ik wilde weten wie het vlees voor mijn allerbeste vriend maakt. Ik was in één keer klaar met Naturis. Ben er ooit 1 keer geweest wat een stinkbende zeg is het daar. Nee, ik ga er nooit meer naar toe.
Door keetje
[quote="Tyra-Nikita"]
Ja, dat verbaast mij niets hoor. Is gewoon het gevolg van gasvorming van het stinkende vlees. Als je wist wat men daar voor rommel koopt om in een worst te doen, dan ben je er gelijk klaar mee. Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen dit vlees voeren. Als je niet overtuigd bent, ga er dan zelf eens langs. Ik heb dat gedaan omdat ik wilde weten wie het vlees voor mijn allerbeste vriend maakt. Ik was in één keer klaar met Naturis. Ben er ooit 1 keer geweest wat een stinkbende zeg is het daar. Nee, ik ga er nooit meer naar toe.
[/quote]

Volgens mij ben jij een fan van Degomeat,..
Is niets mis mee maar dat is nog geen reden om verder alles af te kraken. ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door