- do 28 mar 2013, 12:50
[quote="M.P"]
als je ergens barfprodukten koopt , dit zijn meestal in bevroren blokken van 10 of 20 kg.
als je dan 5 kilo van iets besteld , denk je dan niet dat dit ontdooid is geweest en terug ingevroren.
het zal zo niet overal zijn... maar niets is perfect.
of je gaat het rechtstreeks in het slachthuis halen , dat is iets anders , dan is het normaal gezien vers.
[/quote]
Hiermee bedoel ik idd het slachthuis of de slager, ook weet ik van een andere leverancier hoe die met zijn producten omgaat (Qua ontdooien) dat is voor mij gewoon een vereiste. ook bestel ik per kilo, nooit grote verpakkingen ivm met het terug ontdooien om te portioneren.
Nu zal je geen explosies zien in je dievrieszakjes met porties die je verdeeld heb, maar je ziet wat het met KVV doet wat luchtdicht verpak is. Tijdens het ontdooien komen er slechte bacterien vrij die rottingsgassen produceren, en dat zegt boem.
van de week had ik zelf ook een rol die op springen stond, welliswaar geen Naturis. De buitenkant was licht bleek (Dus al aan ontdooien onderhevig geweest) en binnenin zat een groene baan. Ik dacht net als de TS aan groente, maar toen ik het helemaal ontdooide kreeg ik antwoord op mijn vraag, dit was ronduit bedorven.
Nu is dit een heel goed merk (Carnivoer) en ben dat niet gewent van ze, máár.....Ik heb het bij een tussenleverancier gehaald, en hoe is dat daarheen vervoert? Hoe snel is het uiteindelijk in de vriezer beland?
Omdat ik weet hoe Carnivoer verwerkt wordt, er hoeg eisen aan worden gesteld, neem ik hun niets kwalijk, maar des te meer voor mij een reden dat ik KVV zo min mogelijk wil gebruiken. Of moet dit ook weer bij de bron halen.
Een KVV waar ik erg tevreden over ben is Degomeat, die maalt alles bevroren, en onder geconditioneerde omstadigheden.
Ik heb nog nooit een bleke worst gehad, of een die bedorven was. Altijd goed van kleur en ruikt goed.
Dit haal ik wel rechtstreeks bij Degomeat, die komt het met een koelwagen bezorgen.
Apart dat dit dus wel vaker voorkomt. het zou niet mogen gebeuren.