Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
hannabelgje schreef: Je kunt komkommer toch ook gewoon over de grond laten groeien, of niet?Weet ik niet, heb dat nog nooit gezien. Meestal wordt komkommer in de kas geteeld, misschien heeft dat met slakkenvraat te maken??
keetje schreef: En hoe zit het nu eigenlijk met augurken? De een zegt, klimmen en ondersteunen, de ander zegt, over de grond?Wij hebben die altijd laten klimmen.
Nynke schreef: een courgetteplant groeit als een ronde plant waaruit uit het centrum van de plant de bloemen en vervolgens de courgettes komen. Een komkommer, net als een pompoen, wordt een grote plant die je zeker zal moeten stutten of tegen een rek laten groeien. Dus het kan wel, maar dan ergens tegenaan.Mijn komkommers werden nooit hoger als 30 cm..
Mandarijn schreef: De komkommers heb ik vorig jaar laten klimmen. Ze werden hier 1,50mHier waren het ook snack komkommers. Ik had de planten gekocht in het tuincentrum. Ik kreef weinig komkommers en ze werden niet hoger als 30cm.. Ik zal wel wat verkeerd gedaan hebben
Het waren wel snack-komkommers' die ik gewoon in de makkelijke moestuin bak heb gezet. De komkommer had ik eerst voorgezaaid en na ijsheilige in de bak gezet. Is toen goed gegaan.
hannabelgje schreef: Ik heb gisteren besloten dat ik ook een pallettuin ga maken met aardbeien erin. 8)Die heb ik gezien, zag er wel grappig uit.