Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
hannabelgje schreef: Nee dat groeit hetzefde als veldsla en rucola ongeveer.
Ja dat vermoeden had ik al inderdaad....dus, hoe plant ik die dan straks uit? Dicht op elkaar, of 10 cm ertussen ofzo?
Jantina schreef: Wachten tot ze groot zijn  ??? ?

Of heb je ze binnen gezaait in kleine bakjes ofzo? Dat vind ik dus de pest van zo vroeg binnen voorzaaien, nu het naar buiten zou moeten ben je de klos, want het legt gelijk het lootje met dit weer... :(
geen tips van mijn kant dus!
daarom heb ik nog niets gezaaid .......
Door Jantina
Maar eeeuh... even praktisch gezien he? Spinazie groeit dus per blaadje als pluksla e.d.. Als ik een zak spinazie koop in de winkel met een onwijze hoeveel blaadjes is dat net aan voor 1 maaltijd. Moet jij nu blaadje voor blaadje over gaan zetten in de volle grond? Mozes kriebel wat afschuwelijk veel werk dan voor een maaltijd of hooguit 2  :o !
Door eelke
Jantina schreef: Maar eeeuh... even praktisch gezien he? Spinazie groeit dus per blaadje als pluksla e.d.. Als ik een zak spinazie koop in de winkel met een onwijze hoeveel blaadjes is dat net aan voor 1 maaltijd. Moet jij nu blaadje voor blaadje over gaan zetten in de volle grond? Mozes kriebel wat afschuwelijk veel werk dan voor een maaltijd of hooguit 2  :o !
haha ja ik denk het  ::) had gedacht dat er meerdere blaadjes kwamen van 1 zaadje geloof ik :P heb er nu namelijk iets van 16 gezaaid ofzo....wat een grap.
Door Dreetje
judith1967 schreef: Ziet er wel erg handig uit!!!

als ik morgen tijd heb dab wip ik even bij Intratuin naar binnen,zal effes kijken of ze het daar verkopen ;)
Judith, had jij nog gekeken voor een flessebroes bij de Intratuin?
Door keetje
Jantina schreef: Maar eeeuh... even praktisch gezien he? Spinazie groeit dus per blaadje als pluksla e.d.. Als ik een zak spinazie koop in de winkel met een onwijze hoeveel blaadjes is dat net aan voor 1 maaltijd. Moet jij nu blaadje voor blaadje over gaan zetten in de volle grond? Mozes kriebel wat afschuwelijk veel werk dan voor een maaltijd of hooguit 2  :o !
Daar zat ik net ook aan te denken, en zie het dan voor me,.. :D
Door Jantina
eelke schreef: haha ja ik denk het  ::) had gedacht dat er meerdere blaadjes kwamen van 1 zaadje geloof ik :P heb er nu namelijk iets van 16 gezaaid ofzo....wat een grap.
Ahhh arme jij! Dan moet je die 16 blaadjes maar gebruiken als delicatesse tussen een luxe broodje ofzo. :P (ik zie een Eelke voor me die met Joep en Gijs aan haar zijde nar de bakjes aan het turen is en zich verbaast dat er 1 blaadje omhoog komt en niet een pak Iglo deelblokjes  :biggrin2:  Heel flauw, sorry  :-[)
Door Nynke
Volgens mij komen er meerdere blaadjes uit 1 spinaziezaadje  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: Ik dacht dat in het MM-boek van Jelle iets stond van 12 of 16 zaadjes per vak? Dan zou je 16 blaadjes hebben  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door eelke
Zo kijk, er is nog hoop dus  ;D
Ik heb alleen geen meterbak, dus ga andere bakken gebruiken (de mijne moeten hoog ivm honden die dan ineens wel dol zijn op groentemix)
Jantina schreef: Ahhh arme jij! Dan moet je die 16 blaadjes maar gebruiken als delicatesse tussen een luxe broodje ofzo. :P (ik zie een Eelke voor me die met Joep en Gijs aan haar zijde nar de bakjes aan het turen is en zich verbaast dat er 1 blaadje omhoog komt en niet een pak Iglo deelblokjes  :biggrin2:  Heel flauw, sorry  :-[)
;D ;D ;D
Door Jantina
O ik hoop het maar voor Eelke!

Hoewel ik wel lees dat men het bij de spinazieteelt over grammen zaad per oppervlakte heeft ipv aantal zaadjes: Per m² wordt 25 tot 30 gr zaaizaad gebruikt.  :confused1:
Jantina schreef: O ik hoop het maar voor Eelke!

Hoewel ik wel lees dat men het bij de spinazieteelt over grammen zaad per oppervlakte heeft ipv aantal zaadjes: Per m² wordt 25 tot 30 gr zaaizaad gebruikt.  :confused1:
gewoon snijbiet nemen joh....zaai je op een rijtje komt na het afknippen weer opzetten kan je de hele zomer van eten en maak je klaar als en de smaak is ala spinazie
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door