hannabelgje schreef: Nee dat groeit hetzefde als veldsla en rucola ongeveer.Ja dat vermoeden had ik al inderdaad....dus, hoe plant ik die dan straks uit? Dicht op elkaar, of 10 cm ertussen ofzo?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
hannabelgje schreef: Nee dat groeit hetzefde als veldsla en rucola ongeveer.Ja dat vermoeden had ik al inderdaad....dus, hoe plant ik die dan straks uit? Dicht op elkaar, of 10 cm ertussen ofzo?
eelke schreef: Ja dat vermoeden had ik al inderdaad....dus, hoe plant ik die dan straks uit? Dicht op elkaar, of 10 cm ertussen ofzo?Volgens de plantafstand op het zakje.
Jantina schreef: Wachten tot ze groot zijn ??? ?daarom heb ik nog niets gezaaid .......
Of heb je ze binnen gezaait in kleine bakjes ofzo? Dat vind ik dus de pest van zo vroeg binnen voorzaaien, nu het naar buiten zou moeten ben je de klos, want het legt gelijk het lootje met dit weer...
geen tips van mijn kant dus!
Jantina schreef: Maar eeeuh... even praktisch gezien he? Spinazie groeit dus per blaadje als pluksla e.d.. Als ik een zak spinazie koop in de winkel met een onwijze hoeveel blaadjes is dat net aan voor 1 maaltijd. Moet jij nu blaadje voor blaadje over gaan zetten in de volle grond? Mozes kriebel wat afschuwelijk veel werk dan voor een maaltijd of hooguit 2haha ja ik denk het!
judith1967 schreef: Ziet er wel erg handig uit!!!Judith, had jij nog gekeken voor een flessebroes bij de Intratuin?
als ik morgen tijd heb dab wip ik even bij Intratuin naar binnen,zal effes kijken of ze het daar verkopen![]()
Jantina schreef: Maar eeeuh... even praktisch gezien he? Spinazie groeit dus per blaadje als pluksla e.d.. Als ik een zak spinazie koop in de winkel met een onwijze hoeveel blaadjes is dat net aan voor 1 maaltijd. Moet jij nu blaadje voor blaadje over gaan zetten in de volle grond? Mozes kriebel wat afschuwelijk veel werk dan voor een maaltijd of hooguit 2Daar zat ik net ook aan te denken, en zie het dan voor me,..!
eelke schreef: haha ja ik denk hetAhhh arme jij! Dan moet je die 16 blaadjes maar gebruiken als delicatesse tussen een luxe broodje ofzo.had gedacht dat er meerdere blaadjes kwamen van 1 zaadje geloof ik
heb er nu namelijk iets van 16 gezaaid ofzo....wat een grap.
hannabelgje schreef: Volgens mij is spinazie 9 per vak of als je ze jong plukt 16.Dan kan er dus nooit maar 1 blaadje per zaadje komen
Jantina schreef: Ahhh arme jij! Dan moet je die 16 blaadjes maar gebruiken als delicatesse tussen een luxe broodje ofzo.(ik zie een Eelke voor me die met Joep en Gijs aan haar zijde nar de bakjes aan het turen is en zich verbaast dat er 1 blaadje omhoog komt en niet een pak Iglo deelblokjes
Heel flauw, sorry
)
Jantina schreef: O ik hoop het maar voor Eelke!gewoon snijbiet nemen joh....zaai je op een rijtje komt na het afknippen weer opzetten kan je de hele zomer van eten en maak je klaar als en de smaak is ala spinazie
Hoewel ik wel lees dat men het bij de spinazieteelt over grammen zaad per oppervlakte heeft ipv aantal zaadjes: Per m² wordt 25 tot 30 gr zaaizaad gebruikt.![]()