Gino schreef: Niet castreren.....O, wacht ff, die staat er niet bij...Ik zou ook niet zomaar castreren, maar als ik zo de verhalen van Evelyn over deze reu lees dan zou ik ook overgegaan zijn tot. Het moet allemaal wel leuk blijven voor iedereen.![]()
Moderator: Lizzy
Gino schreef: Niet castreren.....O, wacht ff, die staat er niet bij...Ik zou ook niet zomaar castreren, maar als ik zo de verhalen van Evelyn over deze reu lees dan zou ik ook overgegaan zijn tot. Het moet allemaal wel leuk blijven voor iedereen.![]()
Angelique schreef: Ik zou ook niet zomaar castreren, maar als ik zo de verhalen van Evelyn over deze reu lees dan zou ik ook overgegaan zijn tot. Het moet allemaal wel leuk blijven voor iedereen.Vaak is het een gedragsprobleem toch...? 8)
Gino schreef: Vaak is het een gedragsprobleem toch...? 8)Lees nou eerts even het volgende verhaal
Gino schreef: Vaak is het een gedragsprobleem toch...? 8)Ja en? één van de reuen hier had ook een gedragsprobleem en daarbij heeft de castratie ( als laatste middel) prima geholpen.
Nitus schreef: Lees nou eerts even het volgende verhaalGoed, ik heb het gelezen.....en?: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=7638
Gino schreef: Niet castreren.....O, wacht ff, die staat er niet bij...Dat is makkelijk gezegd. Dit is niet mijn eerste keus, ik heb eerst al het andere al geprobeerd. Ik zie geen andere oplossing meer en het moet nu ophouden met dat gesex van hem.![]()
Hitam schreef: De vraag was wat voor anaesthesie het beste zou zijn.Ik denk idd dat het dan een algehele narcose zal worden... Het gaat erom dat het voor hem het minst stress geeft.
Als hij zo moeilijk weg te krijgen is, is een algehele anaesthesie beter. Anders is het alleen maar stress en vechten.
En ik denk dat het ook beter is als je er niet bij bent. Als je weg bent zijn ze vaak gemakkelijker weg te krijgen, vooral Dobermanns. Als ze weten dat je in de buurt bent blijven ze contact zoeken en heb je veel meer anaesthesiemiddelen nodig, hetgeen gevaarlijk is.
Timmy schreef: Lachgas kan nooit "alleen" gebruikt worden, maar altijd in combinatie met een ander anestheticum. Dat komt omdat lachgas nauwelijks sedatieve en analgetische (pijnstillende) werking heeft.Dankjewel. Ik had inmiddels inderdaad ook gevonden dat lachgas niet alleen wordt gebruikt. En je hebt gelijk, de da kan beter met iets werken waarmee zij bekend is.
Daarnaast krijgt een hond bijna altijd voordat gas gebruikt wordt (of dit nu lachgas, halothaan of isofluraan is) een sedatie, want zonder raken ze gauw in paniek als ze een kap op hun snuit krijgen. Intuberen vereist eigenlijk altijd een voornarcose.
Tegenwoordig zijn er goede narcoses beschikbaar die ze nadien weer kunnen opheffen (antagoneren).
Als laatste waarschuw ik WEER voor het volgende: een narcose brengt altijd een risico met zich mee, of dit nu volledig, plaatselijk, via injectie of gas is. Maar het gevaarlijkste narcosemiddel is het middel waarmee je dierenarts NIET bekend is. Dwing dus ook nooit je dierenarts tot het gebruik van middelen waarmee hij niet of nauwelijks werkt.
Gr.
Linda
Hitam schreef: En erbij zijn als hij bijkomt is meestal een logistiek probleem. Ze weten zelden wanneer ze precies klaar zijn en om nu de halve dag allerlei mensen die in de weg lopen in je praktijk te hebben is ook niet handig.
Ik denk wel dat het beter is voor de hond.
Poeh, ik vind dat moeilijk hoor, waar je wel en niet bij moet blijven! Dat ligt zo aan de hond. Brutus kun je NIET onder narcose brengen zonder dat Leo erbij is. Zodra Leo namelijk weg loopt raakt hij zo verschrikkelijk in paniek dat hij nooit meer te kalmeren is. Maar als Leo erbij is, dan is het ook geen feest om hem onder narcose te brengen. Hij wil namelijk niet. En dus raakt hij ook in paniek, blijft hij vechten tegen de narcose en moet er dus meer narcose bijgespoten worden. Heel erg naar.... Whoofer ging prachtig onder narcose, als wij er maar bij waren en haar geruststellend toespraken. Pinkel gaat ook heel mooi en rustig onder narcose als wij erbij zijn en haar toespreken. Ik denk dat er maar 1 iemand is die kan bepalen wat het juiste tijdstip is om weg te gaan.....Wandor is dus ook niet weg te krijgen. En ik denk dat als we weggaan, dat dit alleen maar erger wordt, omdat hij met ons mee wil. Hij kreeg de vorige keren ook narcose erbij.