Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
hmm ik wilde een 2e bak vullen van het weekend: laatmaar.
Ik wacht wel weer ff tot de zon er weer is
In de vensterbank komt de sla en rucola al uit, hoeplijk groeien ze niet te snel, moet buiten nog wel het een en ander klaarmaken nog
Door hannabelgje
Net naar mijn kasje wezen kijken en ik zie twee radijsjes hun hoofdjes uit het zand steken. Jippie!!! :D:D:D ook mijn erwten weer naar buiten verplaatst zodat ze hun hoofdjes niet meer stoten. Ik zal morgen fotokes maken.
Door Dreetje
Nynke schreef: Zie http://www.flessebroes.nl  Waanzinnig handige spuitdingetjes, geven een heel fijn broesje, ideaal !!!!
Heb je de flessebroes hier ergens in de buurt gekocht?
Laatst gewijzigd door Dreetje op zo 10 mar 2013, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
Jantina schreef: Maar dit gaat over binnen voorzaaien dacht ik? Volgens mij is potgrond dan best zwaar en lang nat voor een zaadje om te kiemen... maar het is slechts een suggestie hoor, ik zou niet durven beweren dat ik er verstand van heb  :P.
Oooh zou dat de reden kunnen zijn ,dat mijn  Lavendel en tomaat en paprika zaadjes nog niet op komen.
De zonnebloem wel dar heb ik vanmorgen het dekseltje afgehaald,ze stootte hun kopje :D
De aardbeien en tomaat zaadje (die van de A ) doen het trouwens ook niet.

Ga ik morgen effes dat zaai en stekgrond kopen bij de intratuin ;)

Errug handig dit forum
Weer wat erbij geleerd!!
Laatst gewijzigd door judith1967 op zo 10 mar 2013, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
Zaai en stekgrond is nu veel voordeliger bij de aldi!

ik heb 4 preiplantjes. Ik zou deze graag in de kweekbak buiten willen zetten. Bij gebrek aan een mm bak die klaar is. Zou ik ze in een grote bloempot kunnen zetten? En donderdag/vrijdag overhevelen naar de mm?
Door judith1967
Nadia schreef: Zaai en stekgrond is nu veel voordeliger bij de aldi!

ik heb 4 preiplantjes. Ik zou deze graag in de kweekbak buiten willen zetten. Bij gebrek aan een mm bak die klaar is. Zou ik ze in een grote bloempot kunnen zetten? En donderdag/vrijdag overhevelen naar de mm?
Tenks :)
Ga morgen even bij de Alldi langs!
Door hannabelgje
Nadia schreef: Zaai en stekgrond is nu veel voordeliger bij de aldi!

Ik zou ze voorlopig gewoon in hun bakje laten staan. Het groeit nu buiten niet of erg traag.
Ook de raapstelen komen nu ook op buiten. Me happy.
Door judith1967
Dreetje schreef: Heb je de flessebroes hier ergens in de buurt gekocht?
Ziet er wel erg handig uit!!!

als ik morgen tijd heb dab wip ik even bij Intratuin naar binnen,zal effes kijken of ze het daar verkopen ;)
Door Nynke
Ik heb de flessebroes inderdaad op een moestuinbeurs gekocht, vorig jaar oktober o.i..d. Erg handig !! Op de website staan, dacht ik, ook verkoopadressen.

Buiten komt nu de spinazie op, ik hoop heel hard dat het niet meer echt gaat vriezen !!!!! Ben sowieso al een tijdje klaar met de winter  :biggrin2: Binnen doen de gezaaide lente-uitjes het goed, de paprikaplantjes ook en verder had ik nog wat sla, rode bietjes en andijvie gezaaid binnen, die komen ook allemaal vrolijk op.
Door spreeuwtje
hier komt alleen die courgette en die pompoenen op..
de aubergines doen denk ik niks, paprika,s ook niet..
tomaat niet en de bassilicum ook niet..
ze zitten er toch al een tijdje in.. maar de zaadjes waren oud..  :-\
Nynke schreef: Ik heb de flessebroes inderdaad op een moestuinbeurs gekocht, vorig jaar oktober o.i..d. Erg handig !! Op de website staan, dacht ik, ook verkoopadressen.

Buiten komt nu de spinazie op, ik hoop heel hard dat het niet meer echt gaat vriezen !!!!! Ben sowieso al een tijdje klaar met de winter  :biggrin2: Binnen doen de gezaaide lente-uitjes het goed, de paprikaplantjes ook en verder had ik nog wat sla, rode bietjes en andijvie gezaaid binnen, die komen ook allemaal vrolijk op.
dat is dan gelijk diepvriesspinazie  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door