sylvia schreef: Welnee, gewoon naar de DA jij voor je entingen zodat je van de zomer gewoon relaxed langs de vaart kan zittenNou we wonen aan de vaart

Maar goed, ik denk dat we toch maar moeten enten.. ::)of toch niet..

Moderator: Lizzy
sylvia schreef: Welnee, gewoon naar de DA jij voor je entingen zodat je van de zomer gewoon relaxed langs de vaart kan zittenNou we wonen aan de vaart
Ollie schreef: Nou we wonen aan de vaartMoeilijk hehet zit niet echt relaxed hoor hier aan de vaart, al die bussen en vrachtauto's die er langs sjezen
Maar goed, ik denk dat we toch maar moeten enten.. ::)of toch niet..![]()
Truus schreef: Moeilijk heIk heb vorig jaar voor het eerst niet geent.. nu denk ik dat ik wel ga enten.. ::)of..De eerste keer niet enten, en dan ook nog dwars tegen het advies van de D.A. in, geeft wel een goed gevoel!
Ollie schreef: Ik heb vorig jaar voor het eerst niet geent.. nu denk ik dat ik wel ga enten.. ::)of..Zo zit ik nu ook![]()
![]()
Hitam schreef: Tja, ik had van de week de concurrent van Nobivac over de vloer. Van Merial, of eigenlijk niet over mijn vloer maar ik was dagje aan het waarnemen op mijn oude stekkie in Zeewolde. Hij schrok volgens mij wel toen hij mij zag.Oftewel......je zou misschien kunnen zeggen dat mischien de fabrikanten het zelf ook gewoon niet weten en maar iets zeggen
Hij beweerde dat van de Nobivacenting wel de canicola een jaar werkte maar de icterohemorrhagiae niet. Maar ja, ik weet nu ook niet meer wie ik moet geloven.
Hitam schreef: Ik vertrouw ze ook niet echt.....Dat maakt het er allemaal niet makkelijker op
Lupa schreef: ik vind het een beetje gevaarlijk om te zeggen mijn hond heeft er geen laast vanMaar in tegenstelling tot niet geent, zijn de honden wel degelijk ooit geent, En ik denk nou eenmaal dat dat meer dan genoeg is....
niet iedere hond is het zelfde en mischin spelt geluk ook een rol.
niet iedereen die niet geent is tegen polio krijgt ook polio
Rosita schreef: Op deze site http://www.bobmckee.com/Client%20Info/I ... Lepto.html las ik dat honden voor maar 8 varianten gevoelig zijn. En ook dat een besmetting met de canicola of icterohaemorrhagiae (zitten in vaccin) tegenwoordig steeds minder vaak voorkomt. Het zijn juist de besmettingen met grippotyphosa, pomona en bratislava die tegenwoordig de kop op steken. Een nieuw vaccin van Fort Dodge (Duramune Max 5-CvK/4L) zou ook tegen grippotyphosa en Pomona helpen. Studies van de doeltreffendheid met dit vaccin toonden een 90% vermindering aan van klinische symptomen in de geënte dieren in vergelijking met controledieren die niet geënt waren. Alle geënte dieren konden de besmetting ook ontruimen alvorens het de ziekte kon veroorzaken. De inenting met het nieuwe vaccin van Fort Dodge verhinderde ook het klinische afwerpen door besmette honden. Verder had minder dan 1.1% last van een entreactie. Veterinaire Ziekenhuizen van Banfield voerden hun eigen veiligheidsstudie uit die 144,387 dosissen Duramune Max5-CvK/4L aan hun patiënten gaven. Zij schatten dat minder dan 0,27% een entreactie zal krijgen. Van die patiënten die reacties hadden, hadden de kleine rassen een iets hoger kans van 1% in vergelijking met 0,25% voor grote en gemengde rassen. http://www.cpvh.com/Articles/88.html Vraag me af of dit vaccin in Nederland verkrijgbaar is.Misschien weet Tannetje of deze enting in Ned te verkrijgen is, want als je wel wilt enten klinkt deze veelbelovend!!
Groetjes Rosita
Helen schreef: Misschien weet Tannetje of deze enting in Ned te verkrijgen is, want als je wel wilt enten klinkt deze veelbelovend!!Dit is een Amerikaans verhaal. In Nederland weten we niet of diezelfde verschuiving naar pomona en grippo- thyphosa ook heeft plaatsgevonden. Dus het is niet duidelijk met welke entstof je moet enten.