Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door chooky
Mijn moeder heeft dat een keer in haar schouder gehad. Ging maar niet over. Totdat ze duivelsklauw ging slikken. Een wortelextract van een afrikaans plantje. Het werkt ontstekingsremmend. Binnen een week was ze van de pijn en klachten af.
Ik gebruik het nu voor Chooky, nu ze wat vaker last heeft van stijfheid en af en toe kreupelheid in haar voorpoot. 1x per drie maaltijden (1,5 dag) een capsule duivelsklauw en ze rent en springt weer vrolijk rond (met een hogere dosering krijgt ze wel wat kamikaze neigingen ;D)
Ik gebruik sinds een aantal dagen een smeersel op basis van duivelsklauw en arnica, plus tabletten waarin boswelia, curcuma, en wat andere tabletten voor het gewricht waarin glucosamine, acido ialuronico, omega 3 e vit C.

De crème geeft wel tijdelijk wat verlichting, de pillen moet ik nog afwachten.

Wat zijn bij jou de klachten, symptomen?
@Mevr.Kruim: en welke klachten had jij? (diagnose geïrriteerde aanhechtingen van pezen door verkramping van de spieren)

Ik vraag me af hoe jullie het met honden uitlaten hebben opgelost?

Sterkte Cairodyn!
Door Martine-Tom
Met uitlaten, gewoon doorgaan, geen mega-wandelingen maar gewoon een half uur over de straat, goede vaste ondergrond, en gelijk goede motivatie om Tom toen af te leren te trekken (hij was toen een maand of 4 denk ik) traplopen was met de heup een drama, en met de armen vooral boven m'n macht werken, dingen als even iets uit het bovenste keukenkastje pakken of ramen zemen...dat ging dus niet  :P
Martine-Tom schreef: Met uitlaten, gewoon doorgaan, geen mega-wandelingen maar gewoon een half uur over de straat, goede vaste ondergrond, en gelijk goede motivatie om Tom toen af te leren te trekken (hij was toen een maand of 4 denk ik) traplopen was met de heup een drama, en met de armen vooral boven m'n macht werken, dingen als even iets uit het bovenste keukenkastje pakken of ramen zemen...dat ging dus niet  :P
Haha, Tom en Yuma is bijna geen betere vergelijking mogelijk!!!
OK, gewoon dus toch doorgaan met beetje wandelen. Ellen zegt rust. Hmm, moeilijk.
Door Martine-Tom
Annemarie Rijnveld schreef: Haha, Tom en Yuma is bijna geen betere vergelijking mogelijk!!!
OK, gewoon dus toch doorgaan met beetje wandelen. Ellen zegt rust. Hmm, moeilijk.
Je hebt rust en rust he...
Helemaal niks meer doen is nooit goed, bewegen binnen je eigen grenzen zegt mijn fysio altijd. En dat werkt ook wel, en ik heb ook gewoon geen keus dat scheelt  :biggrin2:
Zorgen voor niet teveel klimmen, niet in zand of modderige paadjes lopen en geen 3 uur achter elkaar (en liefst geen trekkende hond hihi) en dan is wandelen echt zo slecht nog niet. :)
Door BAC
hannabelgje schreef: Twee maanden geleden in mijn schouder gehad. Rust, koelen en naproxen slikken en nsaid gel smeren. Ik was er na een week bijna helemaal vanaf gelukkig.
na een week al ??? Jeej dan doe ik hier geloof ik smerig verkeerd :biggrin2:
Door cairodyn
Nou volgens huisarts beginnende slijmbeursontsteking maar ook biceps geirriteerd. Genoeg voor aardig pijn zeg maar:-)
Heb voor vijf dagen diclofenac zetpillen ivm mijn maagoperatie. Verder heb ik die voltarengel gehaald. Net met mijn moeder nieuwe kleren gekocht voor mijn verjaardag. Viel best tegen kleren passen. Maar ja nu  min 24 kilo dus wel leuk wat nieuwe kleding:-)
Door Mevroi Kruim
Annemarie Rijnveld schreef: Ik gebruik sinds een aantal dagen een smeersel op basis van duivelsklauw en arnica, plus tabletten waarin boswelia, curcuma, en wat andere tabletten voor het gewricht waarin glucosamine, acido ialuronico, omega 3 e vit C.

De crème geeft wel tijdelijk wat verlichting, de pillen moet ik nog afwachten.

Wat zijn bij jou de klachten, symptomen?
@Mevr.Kruim: en welke klachten had jij? (diagnose geïrriteerde aanhechtingen van pezen door verkramping van de spieren)

Ik vraag me af hoe jullie het met honden uitlaten hebben opgelost?

Sterkte Cairodyn!
Ik had permanent pijn op één specifieke plek in mijn heupkop. Ik kon er niet van slapen, ik liep beroerd en vooral met paardrijden had ik veel last. En toen kreeg ik ook nog pijn in mijn bil. Volgens de ha zat het probleem in de slijmbeurs waar de pees doorheen loopt die aan de heupkop vastzit. Volgens de fysio zaten mijn spieren kats op slot en trokken die daardoor zo hard aan de pezen dat de aanhechting aan het bot, dus ook het botvlies, geïrriteerd raakte. De behandeling van de ha leverde 0,niks op, die van de fysio werkte als een tiet  :biggrin2:
Door Alba
cairodyn schreef: Nou volgens huisarts beginnende slijmbeursontsteking maar ook biceps geirriteerd. Genoeg voor aardig pijn zeg maar:-)
Heb voor vijf dagen diclofenac zetpillen ivm mijn maagoperatie. Verder heb ik die voltarengel gehaald. Net met mijn moeder nieuwe kleren gekocht voor mijn verjaardag. Viel best tegen kleren passen. Maar ja nu  min 24 kilo dus wel leuk wat nieuwe kleding:-)
Heb je voltaren al eerder gebruikt? Test het eerst uit op een stukje huid, mijn moeder heeft er ooit enorme blaren van gehad.
Door Lil
Mevroi Kruim schreef: Ik had permanent pijn op één specifieke plek in mijn heupkop. Ik kon er niet van slapen, ik liep beroerd en vooral met paardrijden had ik veel last. En toen kreeg ik ook nog pijn in mijn bil. Volgens de ha zat het probleem in de slijmbeurs waar de pees doorheen loopt die aan de heupkop vastzit. Volgens de fysio zaten mijn spieren kats op slot en trokken die daardoor zo hard aan de pezen dat de aanhechting aan het bot, dus ook het botvlies, geïrriteerd raakte. De behandeling van de ha leverde 0,niks op, die van de fysio werkte als een tiet  :biggrin2:
Typisch. Bij mij werd alleen slijmbeurs gezegd door de ha. Kon mijn billen niet meer aanraken. Rust en medicatie hielp niet. 2 keer bij die shiatsutherapeut geweest en ik kon alles weer doen en dan ook weer pijnloos. Nooit meer klachten gehad en als dan een paar dagen goed rekken en strekken en het is over.
Door Antheman
Helaas heb ik het in mijn knie.

Remedie is rust en nog eens rust. Laat ik dat nu net niet kunnen op de boerderij, alles draait wel door hier.
Ik heb veel hulp. De honden heb ik al 2 maanden niet uitgelaten, dat doet mijn man. Verder loop ik op krukken en doe ik mijn best om niet depressief te worden.
Antheman schreef: Helaas heb ik het in mijn knie.

Remedie is rust en nog eens rust. Laat ik dat nu net niet kunnen op de boerderij, alles draait wel door hier.
Ik heb veel hulp. De honden heb ik al 2 maanden niet uitgelaten, dat doet mijn man. Verder loop ik op krukken en doe ik mijn best om niet depressief te worden.
Meid ik snap hoe jij je voelt, hier hetzelfde! Heel veel sterkte!!!!!

@Mevrouw Kruim, dank voor de info, ik ga hiermee gewapend naar mijn DA, kijken wattie zegt.
Fijn dat bij jou die fysio geholpen heeft!
Door NL_Annemieke
Antheman schreef: Helaas heb ik het in mijn knie.

Voor heupen en schouders werkt dit middeltje helaas niet, voor knieën en ellebogen wel:

Zweetverband (natverband, broeiverband) maken met watten gedrenkt in betadine of jodium (en water), plastic zakje erover heen, inzwachtelen en minstens 12 uur laten broeien. Indien noodzakelijk herhalen.

Middeltje heb ik gekregen van een tropenarts die tijdelijk werkzaam op Schiphol was als bedrijfsarts, ik heb 't zelf een aantal keer toegepast en voor mij werkt 't als een tierelier.

Als je allergisch reageert op betadine of jodium dan niet doen natuurlijk...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door