Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door cairodyn
#2619073
Heeft iemand van jullie wel eens een slijmbeursontsteking gehad?
Wat helpt het beste?
Hoe lang duurt het ongeveer?

Ik denk dat ik het ook heb in mijn rechterschouder ga straks naar de huisarts. Werd vannacht ineens wakker dat het pijn deed en dat is alleen maar erger geworden zeg maar. Paar uur wakker gelegen. Sommige bewegingen gaan redelijk sommige doen echt veel pijn. Erg lastig ook zeg maar nu je weer voelt wat je normaal allemaal gewoon doet:-)
Door BAC
#2619082
Ik heb dr een in mn heup
heb dr toen verschillende soorten medicijnen voor gehad, moest rust nemen (Hoe wil je dat doen als je alelen bent en werken moet)

Het is nu 9 jaar verder en hij zit er nog steeds, gaat ook niet meer over.
Door Lil
#2619085
In mijn schouder gehad, mega veel pijn en kon bijna niets meer met die arm. Naar een shiatsutherapeut (zal even opzoeken of dat klopt) geweest. Categorie bijt maar op een houtje na het nuttigen van minimaal 1 liter sterke drank, maar het was toen heel snel over en is nooit terug gekomen.
Door cairodyn
#2619133
hannabelgje schreef: Twee maanden geleden in mijn schouder gehad. Rust, koelen en naproxen slikken en nsaid gel smeren. Ik was er na een week bijna helemaal vanaf gelukkig.
Waar haal je die gel?
Door henneke
#2619138
ik heb al tijden last van een tenniselleboog , erg onhandig en langdurig , heb shockwave therapie gedaan bij de fysio , dat haalde de scherpe kantjes eraf en ik ben naar aanleiding van het Imker topic ( en lezen op imkersites ) gister begonnen met het smeren van propolistictuur ( ze zeggen dat je zalf nodig hebt maar dat heb ik niet in huis wel tinctuur 50% ) en ik ga heel zachtjes en voorzichtig zeggen dan het voor nu in ieder geval de pijn stilt als ik net gesmeerd heb en ik moet zeggen dat Voltarenzalf dat nooit heeft gedaan .
ik ga rustig door met mijn test of dit iets doet maar ik weet niet of jij zoiets in huis hebt dan  zou ik het even gaan proberen .
Gebruikersavatar
Door Nitus
#2619156
Ik heb een paar jaar geleden een vreselijk slijmbeurs ontsteking gehad. Met homeopathische behandeling was ik binnen 2 dagen van de ergste pijn af (kon mijn arm weer gewoon bewegen). Dat vond de fysiotherapeut die de diagnose gesteld had zo ongelofelijk dat hij niet meer achter zijn diagnose van 2 dagen daarvoor stond: "dan zal het wel geen echte slijmbeursontsteking zijn geweest" ::)

Ingezette middelen: oa. Bry en Rhus-t (naast meer constitutionele behandeling)

Ik wel wel iedereen waarschuwen om nu niet meteen naar de drogist te rennen om die middelen daar te kopen, dat gaat dus niet werken, deze middelen kun je namelijk het beste in hoge potenties innemen en in het begin zeer frequent (meerdere keren per dag) gebruiken.
Dus ik raad je aan om contact op te nemen met een klassiek homeopaat. ;)
Door Mevroi Kruim
#2619164
Ooit last van mijn heup gehad, diagnose ha was slijmbeursontsteking, spuit cortisol erin. Nou, er gebeurde van alles (opvliegers, slapeloos, concentratieverlies, misselijk) maar tegen de pijn in m'n heup hielp het geen ene bal. Naar de fysio, diagnose geïrriteerde aanhechtingen van pezen door verkramping van de spieren. Rek- en strekoefeningen gekregen en jawel, over. Als het terugkomt doe ik de oefeningen weer en ben ik er met een week van af. De ha vond het trouwens onzin  ::)
Door Martine-Tom
#2619171
Mevroi Kruim schreef: Ooit last van mijn heup gehad, diagnose ha was slijmbeursontsteking, spuit cortisol erin. Nou, er gebeurde van alles (opvliegers, slapeloos, concentratieverlies, misselijk) maar tegen de pijn in m'n heup hielp het geen ene bal. Naar de fysio, diagnose geïrriteerde aanhechtingen van pezen door verkramping van de spieren. Rek- en strekoefeningen gekregen en jawel, over. Als het terugkomt doe ik de oefeningen weer en ben ik er met een week van af. De ha vond het trouwens onzin  ::)
Ik heb ooit een bedrijfsarts gehad die fysiotherapie alternatieve geneeswijze vond en dus belachelijk, helpt toch niks... ::)
Door lianneke
#2619172
Ja, vorig jaar ook in m'n schouder.kon niks meer, niet eens meer eten met die arm.. Eerst pijnstillers en rust. Toen fisio en shockwave, van beide werd het alleen maar erger. MRI scan gehad, weinig op te zien. Ziekenhuis naar orthopeed, die stelde een spuit met cortisteroide, of iets dergelijks voor.Na 7 dagen werd de pijn minder en kon ik weer bepaalde bewegingen maken. Nu, na een half jaar speelt het alleen op als ik hem overbelast, verder kan ik alles weer.
Waarschijnlijk is het ontstaan door m'n lieve lieve leonberger van 70 kilo die een paar keer mij op sleeptouw heeft genomen. De schat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door