Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Mevroi Kruim schreef: Pompoenen zaai ik binnen onder glas, die gaan pas na IJsheiligen naar buiten maar ik hard ze wel goed af, hier in de logeerkamer. Als je te laat zaait heb je geen pompoenen nl, alleen nog maar bloemen. En ze nemen idd heel veel plek in, ze ranken enorm, met één plant heb ik de halve mesthoop al vol. Courgetteplanten worden ook groot maar blijven op 1 plek en ranken niet.Met ranken bedoel je dat ze klimmen?
keetje schreef: courgettes had ik vorig jaar in een speciekuip. 1 plant per kuip. Mooie grote gele bloemen.Das ook een leuk plan!
spreeuwtje schreef: wat is een zaadlint?Da's zaaien voor dummies.![]()
-Annemarie- schreef: Da's zaaien voor dummies.Ow lol!![]()
Nee hoor, is alleen maar heul makkelijk. De zaadjes zitten op gelijke afstand in een stuk papier, wat je vervolgens in de aarde legt. Volgens mij hebben ze bij de Lidl ook zakjes met zaadlint. Supermakkelijk.![]()
Zier hier voor een voorbeeld: http://zadengids.be/index.php?menu=103
spreeuwtje schreef: Ow lol!Ja, want dat is echt, echt heel belangrijk.
Voor als je je wortels op de mm nauwkeurig in je tuin wil hebben staan.![]()
spreeuwtje schreef: Met ranken bedoel je dat ze klimmen?Nee, kruipen, en wel overal heen
Die van mij gingen door t gras heen.
Bij mij boven is t ook koud, dus daar zou ik ze neer kunnen zetten.
Mevroi Kruim schreef: Nee, kruipen, en wel overal heenGaat er dan niet juist veel energie van de plant naar het helen ipv naar de pompoenen?ik hak de ranken altijd af op een gegeven moment, dan gaan ze maar werken aan de pompoenen. Anders heb je alleen maar blad.
flodder en dwarrel schreef: http://www.makkelijkemoestuin.nl/Ik ben ook door dit topic toch wel een beetje aangestoken hoor, maar ik zit met een probleempje.......Mijn tuin is helemaal bestraat
Gonnie schreef: Ik ben ook door dit topic toch wel een beetje aangestoken hoor, maar ik zit met een probleempje.......Mijn tuin is helemaal bestraattuurlijk,en als ik bovenstaande link doorlees dan moet ik de bak op grond zetten en ja, dat heb ik niet.
Is het ook mogelijk om er gewoon een bodem in te maken en dan de bak wat hoger te maken?
Gonnie schreef: Ik ben ook door dit topic toch wel een beetje aangestoken hoor, maar ik zit met een probleempje.......Mijn tuin is helemaal bestraattuurlijken als ik bovenstaande link doorlees dan moet ik de bak op grond zetten en ja, dat heb ik niet.
Is het ook mogelijk om er gewoon een bodem in te maken en dan de bak wat hoger te maken?
tess06 schreef: tuurlijk,
sommige maken hem zo hoog dat de kippen eronder kunnen zitten..
als je nog wat zaadje wil...
Gonnie schreef:De bouwmarkten verkopen ook worteldoeken
euhhh ik ga maar eerst eens beginnen met het maken een bak
Morgen maar eens langs de gamma rijden.......en ranzijn voor worteldoek, dan neem ik dat wel als bodem denk ik![]()