Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door spreeuwtje
Mevroi Kruim schreef: Pompoenen zaai ik binnen onder glas, die gaan pas na IJsheiligen naar buiten maar ik hard ze wel goed af, hier in de logeerkamer. Als je te laat zaait heb je geen pompoenen nl, alleen nog maar bloemen. En ze nemen idd heel veel plek in, ze ranken enorm, met één plant heb ik de halve mesthoop al vol. Courgetteplanten worden ook groot maar blijven op 1 plek en ranken niet.
Met ranken bedoel je dat ze klimmen?
Die van mij gingen door t gras heen.
Bij mij boven is t ook koud, dus daar zou ik ze neer kunnen zetten.
Door -Annemarie-
spreeuwtje schreef: wat is een zaadlint?  :o
Da's zaaien voor dummies.  :P  :biggrin2:

Nee hoor, is alleen maar heul makkelijk. De zaadjes zitten op gelijke afstand in een stuk papier, wat je vervolgens in de aarde legt. Volgens mij hebben ze bij de Lidl ook zakjes met zaadlint. Supermakkelijk.  ;) :)

Zie hier voor een voorbeeld: http://zadengids.be/index.php?menu=103

Edit: tikfoutje
Laatst gewijzigd door -Annemarie- op di 19 feb 2013, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door spreeuwtje
-Annemarie- schreef: Da's zaaien voor dummies.  :P  :biggrin2:

Nee hoor, is alleen maar heul makkelijk. De zaadjes zitten op gelijke afstand in een stuk papier, wat je vervolgens in de aarde legt. Volgens mij hebben ze bij de Lidl ook zakjes met zaadlint. Supermakkelijk.  ;) :)

Zier hier voor een voorbeeld: http://zadengids.be/index.php?menu=103
Ow lol!
Voor als je je wortels op de mm nauwkeurig in je tuin wil hebben staan. ;D
Door -Annemarie-
spreeuwtje schreef: Ow lol!
Voor als je je wortels op de mm nauwkeurig in je tuin wil hebben staan. ;D
Ja, want dat is echt, echt heel belangrijk.  ;D  Nee hoor, maar voor Sano zou het wel handig kunnen zijn. Maar dan is zaaien vanuit een zakje net zo leuk. Het komt er tenslotte niet op aan hoe precies het allemaal gaat.  ;)

Als het gaat over (extreem) moestuinieren gaat, moet ik altijd aan Wallace and Gromit, The curse of the were-rabbit denken. Superleuke film.  ;D
Hier een klein stukje.

spreeuwtje schreef: Met ranken bedoel je dat ze klimmen?
Die van mij gingen door t gras heen.
Bij mij boven is t ook koud, dus daar zou ik ze neer kunnen zetten.
Nee, kruipen, en wel overal heen  ::) ik hak de ranken altijd af op een gegeven moment, dan gaan ze maar werken aan de pompoenen. Anders heb je alleen maar blad.
Door Roosj
Mevroi Kruim schreef: Nee, kruipen, en wel overal heen  ::) ik hak de ranken altijd af op een gegeven moment, dan gaan ze maar werken aan de pompoenen. Anders heb je alleen maar blad.
Gaat er dan niet juist veel energie van de plant naar het helen ipv naar de pompoenen?
Door Gonnie
flodder en dwarrel schreef: http://www.makkelijkemoestuin.nl/
Ik ben ook door dit topic toch wel een beetje aangestoken hoor, maar ik zit met een probleempje.......Mijn tuin is helemaal bestraat  :biggrin2: en als ik bovenstaande link doorlees dan moet ik de bak op grond zetten en ja, dat heb ik niet.

Is het ook mogelijk om er gewoon een bodem in te maken en dan de bak wat hoger te maken?
Door tess06
Gonnie schreef: Ik ben ook door dit topic toch wel een beetje aangestoken hoor, maar ik zit met een probleempje.......Mijn tuin is helemaal bestraat  :biggrin2: en als ik bovenstaande link doorlees dan moet ik de bak op grond zetten en ja, dat heb ik niet.

Is het ook mogelijk om er gewoon een bodem in te maken en dan de bak wat hoger te maken?
tuurlijk,
sommige maken hem zo hoog dat de kippen eronder kunnen zitten..
als je nog wat zaadje wil...
Gonnie schreef: Ik ben ook door dit topic toch wel een beetje aangestoken hoor, maar ik zit met een probleempje.......Mijn tuin is helemaal bestraat  :biggrin2: en als ik bovenstaande link doorlees dan moet ik de bak op grond zetten en ja, dat heb ik niet.

tuurlijk  :) is ook beter voor je rug  ;)

je kan er ook wat tegels uithalen.....
Door Gonnie
tess06 schreef: tuurlijk,
sommige maken hem zo hoog dat de kippen eronder kunnen zitten..
als je nog wat zaadje wil...

euhhh ik ga maar eerst eens beginnen met het maken een bak  ;D
Morgen maar eens langs de gamma rijden.......en ranzijn voor worteldoek, dan neem ik dat wel als bodem denk ik  :confused1:
en zet hem dan gewoon op mijn tegels.
Door Roosj
Gonnie schreef:
euhhh ik ga maar eerst eens beginnen met het maken een bak  ;D
Morgen maar eens langs de gamma rijden.......en ranzijn voor worteldoek, dan neem ik dat wel als bodem denk ik  :confused1:
De bouwmarkten verkopen ook worteldoeken ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door