Als iemand een mening over deze molen heeft hoor ik hem graag

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Martine-Tom schreef: Geen idee wat ie weegt, ergens tussen de 5 en 7 kilo denk ik...weinig in elk geval.De schroef is in ieder geval langer en zwaarder dan die van de Proficook, dus ik heb goede hoop. Maalschijven zijn ook zwaarder, maar dat zegt natuurlijk niets.
En ja de nekken zijn er nu in gegaan zonder inknippen. Eigenlijk iets te groot hoor, er zaten ook wat gebroken nekken tussen en die vlogen er echt doorheen of het niks was, met die hele lange had ie net wat meer moeite maar echt geen noemenswaardigheden. Volgende keeer gaan ze er gewoon weer in hun geheel doorheen.
Sweet Dutchess schreef: Ik vind die schroef van de proficook ook erg kort.Hoe kort is die dan?
Zelf denk ik dat het daardoor komt dat ie vast loopt op stukjes bot.
Hij kan het gewoon niet voldoende vermalen alvorens het bij het mesje komt om te snijden.
Sweet Dutchess schreef: Ik zal hem eens opmetenTotaal 12, wokkels 6 cm en hij weegt in totaal 5 kilo rond.
edit: de wokkel s totaal 12cm. Het stukje waar de draaien in zitten is 8cm
Martine-Tom schreef: Totaal 12, wokkels 6 cm en hij weegt in totaal 5 kilo rond.De wokkel weegt 5 kg?
Sweet Dutchess schreef: De wokkel weegt 5 kg?Oh hahaa nee dat is het totaal gewicht van de hele molen
die van de proficook haalt de 1 kg nog niet eens. Nou ga ik hem ook nog effe wegen![]()
Martine-Tom schreef: Oh hahaa nee dat is het totaal gewicht van de hele molenoh , lol. De wokkel van de proficook weegt in ieder geval 150gram , is van aluminium![]()
Sweet Dutchess schreef: Ik zal hem eens opmetenDeze Moulinex heeft 3 wokkels. Lengte van het stuk waar de wokkels in zitten is 10 cm, totale schroef is 15 cm. Gewicht gemeten op mijn supertreurige keukenweegschaaltje: zo'n 220 gram.
edit: de wokkel s totaal 12cm. Het stukje waar de draaien in zitten is 8cm
Martine-Tom schreef: Oh hahaa nee dat is het totaal gewicht van de hele molenHet had wel gekund, mijn wokkel weegt nl 5200 gram dus ruim 5 kilo...![]()
johanna25 schreef: Het had wel gekund, mijn wokkel weegt nl 5200 gram dus ruim 5 kilo...Uhm...jouw molen is ook een iets ander kaliber als de mijne