Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
Martine-Tom schreef: Geen idee wat ie weegt, ergens tussen de 5 en 7 kilo denk ik...weinig in elk geval.
En ja de nekken zijn er nu in gegaan zonder inknippen. Eigenlijk iets te groot hoor, er zaten ook wat gebroken nekken tussen en die vlogen er echt doorheen of het niks was, met die hele lange had ie net wat meer moeite maar echt geen noemenswaardigheden. Volgende keeer gaan ze er gewoon weer in hun geheel doorheen.
De schroef is in ieder geval langer en zwaarder dan die van de Proficook, dus ik heb goede hoop. Maalschijven zijn ook zwaarder, maar dat zegt natuurlijk niets.
Door Martine-Tom
Ik heb juist het idee dat de korte schroef van de mijne zorgt dat ie meer aankan.
Maar waarom kan ik dan weer niet verwoorden  :P
Door Lil
volgens mij is jou schroef juist langer dan die van de proficook  ;)

Die van mijn Bomann is ook langer en zwaarder dan van de proficook.

Zwaardere schijven ligt aan de dikte, dat zegt niet alles.
Door Sweet Dutchess
Ik vind die schroef van de proficook ook erg kort.
Zelf denk ik dat het daardoor komt dat ie vast loopt op stukjes bot.
Hij kan het gewoon niet voldoende vermalen alvorens het bij het mesje komt om te snijden.
Door Martine-Tom
Sweet Dutchess schreef: Ik vind die schroef van de proficook ook erg kort.
Zelf denk ik dat het daardoor komt dat ie vast loopt op stukjes bot.
Hij kan het gewoon niet voldoende vermalen alvorens het bij het mesje komt om te snijden.
Hoe kort is die dan?
De mijne heeft 2 wokkels en dat schijnt al weinig te zijn, die bomann heeft er al 3 volgens mij.
Door Martine-Tom
Sweet Dutchess schreef: Ik zal hem eens opmeten

edit: de wokkel s  totaal 12cm. Het stukje waar de draaien in zitten is 8cm
Totaal 12, wokkels 6 cm en hij weegt in totaal 5 kilo rond.
Door Sweet Dutchess
Martine-Tom schreef: Totaal 12, wokkels 6 cm en hij weegt in totaal 5 kilo rond.
De wokkel weegt 5 kg?
die van de proficook haalt de 1 kg nog niet eens. Nou ga ik hem ook nog effe wegen  ;)
Door Martine-Tom
Sweet Dutchess schreef: De wokkel weegt 5 kg?
die van de proficook haalt de 1 kg nog niet eens. Nou ga ik hem ook nog effe wegen  ;)
Oh hahaa nee dat is het totaal gewicht van de hele molen  ;D
Door Sweet Dutchess
Martine-Tom schreef: Oh hahaa nee dat is het totaal gewicht van de hele molen  ;D
oh , lol.  De wokkel van de proficook weegt in ieder geval 150gram , is van aluminium
Door Anne in Zweden
Sweet Dutchess schreef: Ik zal hem eens opmeten

edit: de wokkel s  totaal 12cm. Het stukje waar de draaien in zitten is 8cm
Deze Moulinex heeft 3 wokkels. Lengte van het stuk waar de wokkels in zitten is 10 cm, totale schroef is 15 cm. Gewicht gemeten op mijn supertreurige keukenweegschaaltje: zo'n 220 gram.
Door johanna25
Martine-Tom schreef: Oh hahaa nee dat is het totaal gewicht van de hele molen  ;D
Het had wel gekund, mijn wokkel weegt nl 5200 gram dus ruim 5 kilo...
Door Martine-Tom
johanna25 schreef: Het had wel gekund, mijn wokkel weegt nl 5200 gram dus ruim 5 kilo...
Uhm...jouw molen is ook een iets ander kaliber als de mijne  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door