Zaniematsu schreef: Ellen:Angel is daar ook heel goed in, haha, als hij het beu is gaat hij in zijn geval liggen, dat is altijd goed toch?
Dahras is trouwens erg rustig van karakter. Hij wil niet naar buiten en hij ligt te slapen. Ik heb hem net weer getraind en wat hij het liefst doe is laten zien hoe goed hij kan zitten!!! Is wel grappig trouwens hoor om te zien hoe hij dat doet..... Hij heeft het slalom tussen mijn benen letterlijk en figuurlijk al onder de knie.
Maar wat mij wel opvalt is dat hij er al redelijk snel genoeg van heeft. Zijn interesse verflauwd dan en zijn favo kunstje "Zit" haalt hij dan tevoorschijn terwijl hij mij vragend aankijkt uit elke hand de beloning gaat komen.
De mondhoekjes massage begint hij eindelijk lekker te vonden. Ik voel wel spanning rond zijn mondhoeken!!
Op zijn flanken vind hij het sowieso heerlijk en ploft dan neer en geniet ervan! Wanneer ik richting zijn staartaanzet komt begint hij in verzet te komen alsof dat niet prettig voelt en dan grijpt hij mij ook met 5 bij mijn arm. Waarbij ik natuurlijk geen spier vertrek. Het blijft dan bij 1 poging om mijn onderarm dood te trappelen.
Zijn oortjes masseren vind hij nog steeds niks. Hij draait ze weg en ik probeer het heel zachtjes, maar dat is nog geen succes.

Super dat je al bij zijn mond mag touchen! Je kan proberen bij staart en oren of het verschil maakt als je de achterkant van je hand gebruikt in eerste instantie (is dan meer afstrijken dan tussen je vingers nemen en laten glijden, maar kan een mooie opening zijn), misschien maakt dat het makkelijker. Of oorwerk introduceren door mini touches boven op zijn hoofd of op zijn koppie vlak achter het oor en dan daarna in één beweging het oor afstrijken, zo vind ik soms een ingang bij katten die niks van oorwerk willen weten