Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Meissie toch, wat erg voor je. Je hebt zoveel voor Qyan over gehad om hem beter te krijgen. Ik vind het ontzettend dapper van je als je hem kunt laten gaan, maar zo erg voor jou... :'(Echt de tranen lopen over m'n wangen nu; weet zo goed wat het is als je zoveel van je hond houdt :'(
Sterkte... :-*
qyan schreef: Problemen worden veroorzaakt door de beknelling in zijn rug waardoor het plassen bemoeilijkt wordt.
Ondanks dat ik graag positief wil blijven heeft qyan de laatste week veel pijn en zit de pijn in zijn rug nu op 3 plekken.
Over 3 weken volgens contrastfoto's en uitgebreid neurologisch onderzoek, want dit kan zo niet langer en ik wil weten waar ik aan toe ben.
Sinds dinsdag heeft hij enorm veel pijn en kan gewoon bijna niet meer op zijn poten staan en kan eigenlijk ook niet meer zonder pijnstillers.
Er bekruipt mij ook steeds meer het idee dat ik qyan zijn leven laat leven en hem laat gaan als hij nog niet compleet afgetakeld is.
Het is een keer genoeg. De problemen met plassen zijn hier waarschijnlijk een gevolg van :-\ :'(
Ik zit dit met verbazing te lezen.
Dacht dat het bezoek aan de osteopate liet zien dat hij aan alle kanten vastzat en niet zo zuinig ook.
Zo erg dat zij dat niet in 1 behandeling kon oplossen ;)
Als er dan na 2 dagen na de behandeling een hond opspringt om een partijtje te knokken lijkt mij dat niet echt bevordelijk voor zijn net behandelde rug!
Toch jammer dat je haar prognose in twijfel trekt,volgens haar zou het helemaal goed komen.
De symptomen die hij heeft zijn daar uiteraard de oorzaak van zegt zij.
En dat kon zij echt niet in 1 behandeling voor elkaar krijgen.
Wat je verdere beslissing ook is..daar kunnen wij je niet in helpen...sterkte in ieder geval.
nou, Wendy zat volgens mij toen ze dit typte behoorlijk in een dip,
wat natuurlijk logisch is, maar ik weet zeker dat ze het er niet zomaar bij laat zitten
Wanneer er 1 baasje is die alles doet voor haar hond dan is zij het wel .
Dat ze er zelfs aan denkt hem verder lijden te besparen geeft dat al aan natuurlijk ,
maar zover is het natuurlijk nog lang niet .
Wendy kennende.
Soms helpt het je gedachten neer te zetten ,
het van je af te schrijven ,
Ik denk dat dat een beetje het geval is/was.
diana schreef: nou, Wendy zat volgens mij toen ze dit typte behoorlijk in een dip,
wat natuurlijk logisch is, maar ik weet zeker dat ze het er niet zomaar bij laat zitten
Wanneer er 1 baasje is die alles doet voor haar hond dan is zij het wel .
Dat ze er zelfs aan denkt hem verder lijden te besparen geeft dat al aan natuurlijk ,
maar zover is het natuurlijk nog lang niet .
Wendy kennende.
Soms helpt het je gedachten neer te zetten ,
het van je af te schrijven ,
Ik denk dat dat een beetje het geval is/was.
Lees bovenstaande nog even heel goed ;)
Ik zeg niet dat zij er niet alles aan doet maar dat de hond onder behandeling is/was bij een Osteopate en een diagnose mee kreeg die vrij gunstig is.
Na nog een vervolgbehandeling zou het weer goed komen,dat er een hond op hem springt is natuurlijk niet bevordelijk net 2 dagen na de behandeling.
Mijn vriendin krijgt heel vaak patienten die uitgedokterd zijn,vaak lopen ze al jaren met hond of paard bij de Da's en klinieken.
Heel veel geld is er dan aan het beestje uitgegeven.
Vrij vaak kan de Da of kliniek niet zeggen wat het is ;)
De meeste van deze mensen denken echter dat de vaak jarenlange klachten na 1 behandeling over moet zijn ::) ::)
Dan gaan ze tegen haar advies in teveel doen met het paard of de hond.
En wie heeft het dan gedaan?
Dan helpt het allemaal toch niet denken de meeste eigenaren weer.
En ze gaan weer vrolijk over op de Prednison etc... ::)
Niet altijd kan zij ieder beest beter maken maar als zij er niets meer in ziet zegt zij dat eerlijk!
Dat Wendy niet meer terug wil of gaat is haar keuze verder.
jez*s Wen,

ik schrik me rot,
had je eerste berichtje wel gelezen, maar dacht er toen nog vrij licht over (net als jijzelf waarschijnlijk) van "gewoon" iets met zn voorhuid of prostaat, in elkgeval relatief makkelijk te behandelen,

ben zoals je weet doordeweek weg en druk en heb ook in het weekend weinig tijd (probeer zo veel mogelijk kwalitatieve tijd in de honden te steken als ik er ben, maar dat snap je vast wel ;)) en lees dus ook niet meer zo veel

maar omdat ik vanavond thuis blijf had ik nu ff wat meer tijd om te lezen en schrik me dus echt rot :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

ga wel met Ordell mee dat ik het knap vind dat je nu over zijn toekomst na aan t denken bent etc. want bovenaan (en dat weet ik dat is ook hoe jij denkt) staat toch altijd nog KWALITEIT van leven,

de komende 2 wk ben ik zo ongeveer van de wereld (oefening) maar daarna krijg ik wat meer tijd en ruimte (vanaf 24 februari) dus als er wat is, bel ('savonds) of mail (ik zit dan wel niet thuis, maar Marinus leest ze wel en t komt dan wel zo snel mogelijk over..............)....

STERKTE.........................en natuurlijk knuffels voor Qy ook van de heren en dames hier (alhoewel hij ze alleen van de dames waarschijnlijk zelf in ontvangst zal willen nemen ;))
Wendy ik heb je een pb-tje gestuurd.

Heel erg veel sterkte :-*
Je hebt zoveel voor qyan over en je probeert steeds het beste te doen en al het mogelijk te proberen.
Qyan heeft heel veel geluk met jou! En ik ben het met je eens, het belangrijkst is het plezier in het leven voor Qyan. En altijd rust en zelden lekker ravotten of lekker wild doen, is geen pretje.
Hoi Wendy , ik lees dit nu pas :'(
Ik moet zeggen dat ik je besluit om hem niet tot het uiterste te laten lijden een goed besluit vind. Je hebt tot op heden echt alles voor hem gedaan en dankzij jou heeft hij al veel langer geleefd dan dat hij waarschijnlijk bij een ander had gedaan, en dat heeft hij aan jou te danken.Ik hoop nog voor je dat er ergens nog een lichtpuntje is maar zo niet dan heb je jezelf niets te verwijten.
tieneke schreef: Ik zit dit met verbazing te lezen.
Dacht dat het bezoek aan de osteopate liet zien dat hij aan alle kanten vastzat en niet zo zuinig ook.
Zo erg dat zij dat niet in 1 behandeling kon oplossen ;)
Als er dan na 2 dagen na de behandeling een hond opspringt om een partijtje te knokken lijkt mij dat niet echt bevordelijk voor zijn net behandelde rug!
Toch jammer dat je haar prognose in twijfel trekt,volgens haar zou het helemaal goed komen.
De symptomen die hij heeft zijn daar uiteraard de oorzaak van zegt zij.
En dat kon zij echt niet in 1 behandeling voor elkaar krijgen.
Wat je verdere beslissing ook is..daar kunnen wij je niet in helpen...sterkte in ieder geval.
Tieneke, ik trek geen prognoses in twijfel en vraag me al helemaal af of dit door die hond op zijn rug komt.
De eerste tekenen van dit probleem deden zich voor toen qyan een hondje van 3 maanden was.
Ook nergens schijf ik dat ik dacht dat 1 behandeling voldoende zou zijn.
Wat ik wel schrijf is dat ik het niet meer an kan zien om qyan zo te zien lijden.
Er is een grens en die grens is aardig bereikt.
Een lichte terugval had ik verwacht en had rhonda ook voorspeld, maar dit is niet om aan te zien.
Dit is geen lichte terugval, hij kan gewoon niet meer staan en verrekt van de pijn.
Hoe hij er nu bij loopt is niets vergeleken met hoe hij erbij liep voor Rhonda hem behandelde, dit is gewoon verschrikkelijk, verschrikkelijk voor mij om te zien, maar nog verschrikkelijker voor Qyan.
En eerlijk is eerlijk Tieneke, Lumbo sacrale instabiliteit met vergroeiingen komt niet meer goed.
Er zat namelijk 1 vergroeiing in Qyan zijn rug waar ook Rhonda niets aan kan doen en vanwege de plek zelf niet kon voelen/ iig aardig dicht in de buurt van zijn ruggenmerg.
Als die diognose wordt gesteld met de contrastfoto's dan rest mij nog maar 1 daad in het belang van Qyan en dat is laten gaan.
Ik heb altijd gezegd dat zolang qyan vecht en ondanks zijn makken laat zien, dat hij wil leven en alles doet wat hij altijd heeft gedaan, dat ik voor hem blijf vechten!!!
Sinds dinsdag vecht ook qyan niet meer, van het 1 op het andere moment, het plezier, de twinkel in zijn ogen, de levenslust, de ondeugende streken, het graag mee naar buiten willen, het is eruit.
Dinsdagochtend niks aan de hand ik kom 's middags uit mijn werk en tref een hond aan die niet meer kan lopen!
Ik heb de hoop dat hij van de bank af is gevallen of iets dergelijks toen wij niet thuis waren en dat het na het zien van die foto's inderdaad meevalt.
Zo ja dan ga ik terug naar Rhonda, maar in het slechtste geval doe ik wat ik moet doen

Ik vecht al 2,5 jaar voor zijn leven met soms aan mezelf de vraag of ik niet te ver door ben gegaan.
Ook ik had dit niet verwacht, maar het houdt een keer op en hoe lang moet ik nog doorgaan en ten kosten van wat.
Natuurlijk wil ik dat ie oud wordt en pijnvrij is, maar na 2,5 jaar van gedokter en steeds duidelijker wordende klachten die steeds meer pijn mee brengen.......het houdt een keer op.
Ik zag van de week een hond lopen waar qyan vroeger altijd mee speelde, hond met dezelfde klachten als qyan.
Baasje vertelde zeer vrolijk dat het beste beestje na een blokje rond de hele dag voor pampus lag met pijn, maar gelukkig kon de hond dankzij de pijnstillers nog wel een blokje rond om te plassen.
Als dat Qyan zijn toekomst is.........daar pas ik voor
Ik wilde je echt niet aanvallen Wendy en weet zelf hoe vreselijk het is als je hond ernstig ziek is.
Wat zegt Rhonda ervan,bel haar eens ;)
Hoop dan ook dat er niets uit de foto's komt en dat er toch nog een heel klein sprankje hoop is ondanks dat nu heel slecht gaat :-\
Sterkte en een knuffel voor Qyan :-*
Wendy;
we duimen met zijn allen , Maar ten eerste heb ik heel erg veel bewondering voor wat jij allemaal al voor je beestje over hebt gehad .
En vooral dat je hem wanneer nodig zou KUNNEN laten gaan!
Dat eerste kan ik ook wel , maar dat 2e lijkt me het moeilijkste , dapperste dat er is.
groetjes Diana
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door