Bedankt voor het meedenken!!
Wat voor snoepjes? hier snoepen ze rosbief......... eigenlijk krijgen ze niks verhit of gekookt spul. Nu dan die brokjes maar ik ben ze nu echt veel en veel minder aan het verdelen. Ik heb nu allerlei plastic bakjes en schoteltjes aan het verstoppen met rauw voer...... maar die vinden ze niet allemaal, het ruikt natuurlijk ook niet zo lekker.
Dat ligt dus vies te worden na een hele nacht te staan....... ik ben daar niet zo moeilijk in en geef het de volgende morgen weer, dan draai ik het om zodat de droge kant onder ligt en de minst kieskeurige eten dit nog wel weer op. Maar dat kan toch ook de bedoeling niet zijn.
Ik ben heel veel bezig om overal kleine hoeveelheden rauw neer te zetten, maar alleen 1 gaat maar op jacht om dat te eten. De andere moeten er echt niks van hebben, dus voor hen werkt dit ook niet. Ik houd nog even vol om te kijken hoe dit verloopt........
En dan de kater... ik geef hem een kwartel en die knaagt hij aan zijn pootjes...... dan wordt het hem te moeilijk en gaat hij zeuren om eten.... ik houd mijn poot stijf en geef hem niks anders. Ga wel even met hem trainen om hem gewoon wat positieve aandacht te geven en dat vind hij leuk.
Hij zit ook immers maar apart nu van de poezen omdat hij ze zo loopt te jennen uit verveling weet ik nu dus.
Hij krijgt nu rescue, walnut, sweet chestnut en star of betlehem. De poezen ook trouwens.
Ik ben benieuwd of hij gedroogd kvv lekker zal vinden, ik kan het proberen.
hij heeft nu een hele kwartel zonder veren. Begint alleen aan de pootjes en laat de rest liggen. Ik ook ..... alhoewel, in de koelkast en denk, bekijk jij het maar.
later geef ik het weer en na enige tijd begint hij er wel aan. Ik weet dat hij een echte knager is. Hij knaagt van alles, veel meer dan mijn poezen. Want die moet ik alles voorkauwen/ bewerken met een bijltje of kvv geven.
Ik ben moe,, moe van het denken moe van het tobben, en moe van het heen en weer lopen met alle bakjes en enkele brokjes. Ik verstop er niet veel meer, maar net een handje over 6 katten. Dat is natuurlijk niet veel. Maar ik wil dan ook dat ze het niet meer binnen krijgen!
Bedankt!!!
Oh ja en al de tips over het hussel werk... hij is zo'n slimme jongen en heeft alles binnen no-time gevonden en opgegeten!! Als het maar geurig is zoals een brokje.
Toen ik hem ging leren trainen had hij binnen 5 mintuen door wat "zit" "kom" "spring" "draai" en "high five" is!! Ik denk er aan om een heel parkoer uit te zetten voor hem om te trianen, met hoepels, pionnen en springplanken en al......... maar dat is ook weer zo'n gedoe, maar als dat helpt....... vinden de poezen natuurlijk ook erg leuk.
Hij is erg op aandacht. Hij slaat zijn lijfje en staart tegen mij aan, zo van BONJK hier ben ik! en nog een keer BONJK, en zo strijkt hij zichzelf met harde stoten tegen mijn benen aan, Ook zijn kopje,,, hij geeft harde kopstoten tegen mijn gezicht en als hij mij wakker maakt........ "ik wil aandacht en stop niet tot ik dat heb" Hij gaat door en veegt net zo lang langs mijn gezicht tot ik er uitslag van krijg en hij zijn aandacht en eten. Hij is ontzettend lief maar manipulatief.