Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Too schreef: Zaaien is hartstikke leuk -als t allemaal lukt- maar over t algemeen heb je dan ook gelijk heeeeel veel plantjes die allemaal tegelijk 'gaar' zijn

Ik merk dat steeds meer mensen met kleine moespostzegeltjes/1vierkante metertje voor t gemak en de zekerheid kiezen van kluitjes
dus 5 spitskooltjes, elke 2 weken een paar slaatjes, 5 paksoi, 1 komkommer, 1 courgette, etc
en dan makkelijke dingen als spinazie, snijbiet, wortels en bonen zaaien
Het idee achter zo'n makkelijke moestuin is dat het dus makkelijker is, dwz je gebruikt de juiste basis zodat de plantjes meer kans op succes hebben, je bent dus niet afhankelijk van de grond in je tuin. Doordat het niet handig is om 60 slakroppen tegelijk te moeten oogsten neem je dus inderdaad per soort minder plantjes in zo'n bak. Minder werk en minder verspilling en ook minder ruimte nodig uiteraard. Je zit niet met onkruid wieden, uitdunnen enz. Het is dus veel minder werk.
Ik ben 14 jaar geleden begonnen met moestuinen in een volkstuintje en ja er gaat wel eens wat mis dat klopt, maar meestal gaat het gewoon goed en eet je lekker uit je eigen tuin, het geeft een enorme voldoening, maar van veel planten ben je erg afhankelijk van het weer, heel wat jaren heb ik mijn tomaten en paprikaplanten weg zien rotten door te natte zomers, maarja so be it, die kun je nu eenmaal beter goed houden in een kas.
Laatst gewijzigd door hannabelgje op do 07 feb 2013, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door -Annemarie-
keetje schreef: Nog een jaar wachten? Gaan die niet gelijk aan de groei dan??
Nee, het duurt best lang voordat het mycelium door de hele stam zit, en dan pas komen er aan de buitenkant shiitakes.
Soort van slowfood.  :biggrin2:
Door Nynke
Nadia schreef: Welke andijvie koop je normaal in de winkel??

Kan ik de andijvie en de Tah tsai  nu dan al voor zaaien?
Klinkt goed! Paksoy vind ik erg lekker! :)
de andijvie die je in de winkel koopt als hele krop is nooit krulandijvie, wat er in zo'n zak gesneden andijvie zit weet ik niet, dat heb ik nog nooit gekocht  :biggrin2:  Andijvie en Tah Tsai kun je al voorzaaien, maar na het kiemen/ontkiemen moet je wel zorgen dat het niet te warm staat, anders krijg je dus weer van die ielige stengels ::)
Door Lucie110
-Annemarie- schreef: Ja hoor, kan prima.  Ik doe het hier ook.
Wij hebben de rode variant, staat ook nog eens hartstikke mooi in de tuin.  :)
Mooi dan ga ik van de zomer ook snijbiet in de mixjes verwerken.

Bedankt voor je reactie :)
Door hannabelgje
Ben inmiddels aangekomen bij het plantgedeelte van het boek van Mel, daar is echt goed over nagedacht zeg!! Ik vind het een gaaf boek en zou het eigenlijk wel graag op papier willen hebben.
Door Anthraciet
hannabelgje schreef: Ben inmiddels aangekomen bij het plantgedeelte van het boek van Mel, daar is echt goed over nagedacht zeg!! Ik vind het een gaaf boek en zou het eigenlijk wel graag op papier willen hebben.
Welk boek is dit? Ben wel heel benieuwd eigenlijk!
Door Lonaa
hannabelgje schreef: Ben inmiddels aangekomen bij het plantgedeelte van het boek van Mel, daar is echt goed over nagedacht zeg!! Ik vind het een gaaf boek en zou het eigenlijk wel graag op papier willen hebben.
Had je dat boek als pdf? Zo ja, dan ben ik er geïnteresseerd!
Door hannabelgje
Het boek is all new square foot gardening. Van Mel Bartolomew. Hij is zeg maar de uitvinder van de 30X30 vakjes. Ik heb nog niet zo veel gelezen van het boek, maar al zo veel geleerd!! Mensen die het in pdf willen moeten ff hun emailadres pb-en.
Door Nynke
hannabelgje schreef: Het boek is all new square foot gardening. Van Mel Bartolomew. Hij is zeg maar de uitvinder van de 30X30 vakjes. Ik heb nog niet zo veel gelezen van het boek, maar al zo veel geleerd!! Mensen die het in pdf willen moeten ff hun emailadres pb-en.
je hebt een peebee  :P :P
hannabelgje schreef: Het boek is all new square foot gardening. Van Mel Bartolomew. Hij is zeg maar de uitvinder van de 30X30 vakjes. Ik heb nog niet zo veel gelezen van het boek, maar al zo veel geleerd!! Mensen die het in pdf willen moeten ff hun emailadres pb-en.
graag  :D
Door tess06
graag.
Door Yvonne K
Ik wil ook graag het boek ontvangen, ga je een pb sturen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door