Too schreef: Zaaien is hartstikke leuk -als t allemaal lukt- maar over t algemeen heb je dan ook gelijk heeeeel veel plantjes die allemaal tegelijk 'gaar' zijnHet idee achter zo'n makkelijke moestuin is dat het dus makkelijker is, dwz je gebruikt de juiste basis zodat de plantjes meer kans op succes hebben, je bent dus niet afhankelijk van de grond in je tuin. Doordat het niet handig is om 60 slakroppen tegelijk te moeten oogsten neem je dus inderdaad per soort minder plantjes in zo'n bak. Minder werk en minder verspilling en ook minder ruimte nodig uiteraard. Je zit niet met onkruid wieden, uitdunnen enz. Het is dus veel minder werk.
Ik merk dat steeds meer mensen met kleine moespostzegeltjes/1vierkante metertje voor t gemak en de zekerheid kiezen van kluitjes
dus 5 spitskooltjes, elke 2 weken een paar slaatjes, 5 paksoi, 1 komkommer, 1 courgette, etc
en dan makkelijke dingen als spinazie, snijbiet, wortels en bonen zaaien
Ik ben 14 jaar geleden begonnen met moestuinen in een volkstuintje en ja er gaat wel eens wat mis dat klopt, maar meestal gaat het gewoon goed en eet je lekker uit je eigen tuin, het geeft een enorme voldoening, maar van veel planten ben je erg afhankelijk van het weer, heel wat jaren heb ik mijn tomaten en paprikaplanten weg zien rotten door te natte zomers, maarja so be it, die kun je nu eenmaal beter goed houden in een kas.