Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
eelke schreef: Bak voor een courgette....hmmm.... je hebt ook wel van die grote houten bakken...ja, die had ik vorige pagina geplaats
hannabelgje schreef: Heb je niet een hoek in de tuin waar ie in de volle grond kan?De wattes? Courgettes?? Ja zou wel kunnen..
Nadia schreef: Is er ergens een site waar alle groente opgesomt staan hoe te kweken etc etc..Ziet er leuk uit, maar dit is waarschijnlijk geïmpregneerd hout. Behandeld met viezigheid om lang goed te blijven. Is voor een bloembak niet erg, maar die stofjes wil je niet in de aarde waar je de groenten uit gaat eten. Even opletten dus, als je iets kant en klaar koopt dat het onbehandeld hout is! Geldt natuurlijk ook voor alles wat je zelf in elkaar knutselt.
@ Hanna, speciekuip ziet niet zo leuk uit![]()
![]()
Maar ik weet wat je bedoeldIk ga eens opzoek op marktplaats..
Zou zo iets ideaal zijn voor courgettes?
![]()
-Annemarie- schreef: Ziet er leuk uit, maar dit is waarschijnlijk geïmpregneerd hout. Behandeld met viezigheid om lang goed te blijven. Is voor een bloembak niet erg, maar die stofjes wil je niet in de aarde waar je de groenten uit gaat eten. Even opletten dus, als je iets kant en klaar koopt dat het onbehandeld hout is! Geldt natuurlijk ook voor alles wat je zelf in elkaar knutselt.Oke, dank voor de info! Dit was 'even' een foto van internet geplukt
Succes allemaal!![]()
Nadia schreef: ja, die had ik vorige pagina geplaatsJa, maar die is rechthoekig, en aan de ene kant van dat klimhout. De courgette's die ik wel succesvol heb op laten groeien, waren wel 1.5 meter rond in doorsnee.![]()
Nadia schreef: Oke, dank voor de info! Dit was 'even' een foto van internet gepluktOk.![]()
keetje schreef: Ik wil wel aan de paddestoelen dit jaar, lijkt me ook zo leuk, op een baaltje stro ofzo.Ja, lijkt mij ook leuk!![]()
keetje schreef: Iemand nog tips voor dwergfruitbomen, appel/peer/kers, in speciekuipen? Die van mij staan er 3 jaar in en ik heb vorig jaar, aan 1 van de boompjes een mini appeltje gehad die er ook weer snel afviel. Wat doe ik fout?Gezien het wortelgestel van een boom, denk ik niet dat die het goed doen in een speciekuip eerlijk gezegd.
hannabelgje schreef: Gezien het wortelgestel van een boom, denk ik niet dat die het goed doen in een speciekuip eerlijk gezegd.Maar die patio boompjes, die ze overal volop verkopen? Die ook niet?
-Annemarie- schreef: Ja, lijkt mij ook leuk!Nog een jaar wachten? Gaan die niet gelijk aan de groei dan??
Wij hebben vorig jaar Shii take deuvels gekocht, die zitten nu in een flinke boomstam die staat op een beschut en donker plekje in de tuin. Nog een jaartje wachten en dan hoop ik dat we onze eigen paddo's kunnen eten.![]()