Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
hannabelgje schreef: Heb je niet een hoek in de tuin waar ie in de volle grond kan?
De wattes? Courgettes?? Ja zou wel kunnen..

Heb ook watermeloen zaden.. Moeten die perse het hele jaar onder een kas?
Door -Annemarie-
Nadia schreef: Is er ergens een site waar alle groente opgesomt staan hoe te kweken etc etc..

@ Hanna, speciekuip ziet niet zo leuk uit ;D ;D
Maar ik weet wat je bedoeld :) Ik ga eens opzoek op marktplaats..

Zou zo iets ideaal zijn voor courgettes?
Afbeelding
Ziet er leuk uit, maar dit is waarschijnlijk geïmpregneerd hout. Behandeld met viezigheid om lang goed te blijven. Is voor een bloembak niet erg, maar die stofjes wil je niet in de aarde waar je de groenten uit gaat eten. Even opletten dus, als je iets kant en klaar koopt dat het onbehandeld hout is! Geldt natuurlijk ook voor alles wat je zelf in elkaar knutselt.  ;)

Succes allemaal!  :)
Door Nadia
-Annemarie- schreef: Ziet er leuk uit, maar dit is waarschijnlijk geïmpregneerd hout. Behandeld met viezigheid om lang goed te blijven. Is voor een bloembak niet erg, maar die stofjes wil je niet in de aarde waar je de groenten uit gaat eten. Even opletten dus, als je iets kant en klaar koopt dat het onbehandeld hout is! Geldt natuurlijk ook voor alles wat je zelf in elkaar knutselt.  ;)

Succes allemaal!  :)
Oke, dank voor de info! Dit was 'even' een foto van internet geplukt :)
Door eelke
Nadia schreef: ja, die had ik vorige pagina geplaats :)
Ja, maar die is rechthoekig, en aan de ene kant van dat klimhout. De courgette's die ik wel succesvol heb op laten groeien, waren wel 1.5 meter rond in doorsnee.
Door -Annemarie-
Nadia schreef: Oke, dank voor de info! Dit was 'even' een foto van internet geplukt :)
Ok.  :)

Ik zou dat bakje wat je eerder liet zien dus maar voor de kaarsen bewaren, ziet er uit alsof er white wash op zit.  :-[ 

Het is wel een hartstikke leuk bakje.  :)
Door keetje
Iemand nog tips voor dwergfruitbomen, appel/peer/kers, in speciekuipen? Die van mij staan er 3 jaar in en ik heb vorig jaar, aan 1 van de boompjes een mini appeltje gehad die er ook weer snel afviel. Wat doe ik fout?
Door -Annemarie-
keetje schreef: Ik wil wel aan de paddestoelen dit jaar, lijkt me ook zo leuk, op een baaltje stro ofzo. :D
Ja, lijkt mij ook leuk!  :)

Wij hebben vorig jaar Shii take deuvels gekocht, die zitten nu in een flinke boomstam die staat op een beschut en donker plekje in de tuin.  Nog een jaartje wachten en dan hoop ik dat we onze eigen paddo's kunnen eten.  :biggrin2:
Door hannabelgje
keetje schreef: Iemand nog tips voor dwergfruitbomen, appel/peer/kers, in speciekuipen? Die van mij staan er 3 jaar in en ik heb vorig jaar, aan 1 van de boompjes een mini appeltje gehad die er ook weer snel afviel. Wat doe ik fout?
Gezien het wortelgestel van een boom, denk ik niet dat die het goed doen in een speciekuip eerlijk gezegd.
Door keetje
hannabelgje schreef: Gezien het wortelgestel van een boom, denk ik niet dat die het goed doen in een speciekuip eerlijk gezegd.
Maar die patio boompjes, die ze overal volop verkopen? Die ook niet?

Dan maar proberen of ik ze ergens in de volle grond kwijt kan dit voorjaar. :)
Door keetje
-Annemarie- schreef: Ja, lijkt mij ook leuk!  :)

Wij hebben vorig jaar Shii take deuvels gekocht, die zitten nu in een flinke boomstam die staat op een beschut en donker plekje in de tuin.  Nog een jaartje wachten en dan hoop ik dat we onze eigen paddo's kunnen eten.  :biggrin2:
Nog een jaar wachten? Gaan die niet gelijk aan de groei dan??
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door