Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nynke
keetje schreef: Volgens  mij kan je van zevenblad soep maken en je schijnt het ook als groente te kunnen eten. Misschien eens wat receptjes op zoeken deze week. :D
Als ik iedere dag een flinke bos pluk voor de 2 nijnen en de 4 caven dan pluk ik toch aardig wat weg maar uitgeput raakt die rotplant nooit. Ik heb de moed opgegeven en probeer het nu gewoon op 1 plaats te houden.
Je kunt er ook pesto van maken  :P :P :P

Ik heb vandaag (sweet banana) paprikazaadjes binnen gekregen en heb er 3 gezaaid volgens de Deno methode en ga er zo nog 2 in een potje bijzaaien  :)
Door hannabelgje
De tuintjes van de intratuin gaan helaas weer terug naar intratuin. De planken zijn wel 1.20 maar doordat ze oversteken zijn de vakjes maar 25X25 helaas. Ik houd er eentje die al in elkaar zit en de andere twee breng ik terug en maak ik zelf wel bakken voor.
hannabelgje schreef: De tuintjes van de intratuin gaan helaas weer terug naar intratuin. De planken zijn wel 1.20 maar doordat ze oversteken zijn de vakjes maar 25X25 helaas. Ik houd er eentje die al in elkaar zit en de andere twee breng ik terug en maak ik zelf wel bakken voor.
ik heb bakken gemaakt van betonplex wanneer er weer stickerkorting was bij de karwei
Door ~anna~
Ik wou het nog zeggen dat die planken-tuintjes echt niks zijn, wat in de folder stond..past amper wat in.. 
Cementbakken zijn rond en ik stapel ze dan staan ze ook wat hoger, handig met nieuwsgierige honden.
Volle grond tuin, een verhoogde tuin van hout met ijzeren poten, of iets laten metselen..
Betonplex ken ik nog niet, ga ik ff checken en wie weet, ik ben altijd in voor wat nieuws op tuingebied.
Door hannabelgje
Dat zijn die grote gladde platen van 1.22 X 1.44. Bruin van kleur in verschillende dikten. Ik zag ook nog waterwerend multiplex das helemaal spotgoedkoop. Als ze die dan voor mij op maat zagen dan ben ik zo klaar met mijn bakken. De bak die ik nu heb gebruik ik wel voor kleinere groenten of ik maak een ander raster en maak de vierkantjes gewoon groter. Dat zou ook nog kunnen natuurlijk.
Door Nadia
~anna~ schreef: Ik wou het nog zeggen dat die planken-tuintjes echt niks zijn, wat in de folder stond..past amper wat in.. 
Cementbakken zijn rond en ik stapel ze dan staan ze ook wat hoger, handig met nieuwsgierige honden.
Volle grond tuin, een verhoogde tuin van hout met ijzeren poten, of iets laten metselen..
Betonplex ken ik nog niet, ga ik ff checken en wie weet, ik ben altijd in voor wat nieuws op tuingebied.
Maar is toch leuk om mee te beginnen en te oefenen :)

Ze kwamen nu 19.95 (of 19.50 ::) )
Ik heb er een gehaald.. Er waren nog een HOOOOP andere spullen voor echt een prikkie afgeprijst.. Was tijdens werktijd met een bewoner naar de intratuin geweest... Had haar hele rolstoel volgeladen ;D En lol dat ze had ;D
Nadia schreef: Is dat weer wat anders dan wat je eerder aangaf!! Oh my.. Ik ben een drama ;D
Ja, is iets anders, beetje maar  ;) Dacht eigenlijk dat jij ook voor de bakken ging (makkelijke moestuin), en daarin gebruikt men een mengsel van 3 stoffen: vermiculiet, compost en turfstrooisel. Schijnen de plantjes het heel goed op te doen! Vandaar mijn tip. Hier komen ook 2 bakken en bij mijn vriend ook nog één, begin na de carnaval met voorzaaien in de vensterbank. Stiekem erg leuk om ermee bezig te zijn!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door