Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Paula1976
Kaio schreef: Het viel echt rueze mee hoeveel werk het was, alleen je huis ruikt daarna een paar dagen naar soep!  ;D
Op welke pagina staat het recept ook alweer??? En jij had wat dingen extra toegevoegd toch?
Door Irish
Kaio schreef: Het viel echt rueze mee hoeveel werk het was, alleen je huis ruikt daarna een paar dagen naar soep!  ;D
Maar ik en koken en tijd hebben... nee geen combi  :biggrin2:
Ach what the f ga het gewoon een keer proberen :)
Door Paula1976
Kaio schreef: oja de zelfgedroogde buillion laatst gebruikt en goedgekeurd!
Enige is dat ie wel wat pittig is, ik had er 5 gedroogde pepers incl zaden inzitten, dat zou 4 mogen zijn.
En hoe was je dosering per liter? Je had er 1 rode ui en wat knoflook extra in gedaan toch?

Voor de mensen die em niet opgeslagen hadden (had ik dus wel maar was ik alweer vergeten), dit was de link:

http://es-factory.nl/blog/2011/06/bouil ... elf-maken/
Door EllenL
Je hoeft de oven niet op een kiertje te zetten lees ik, tenminste, ik lees niet dat dat moet, lol, dat scheelt alweer... onze 'echte' oven doet dienst als opberghok voor allerlei bakmaterialen, is een onding, temperatuur is altijd veel te laag, dus heb alleen mijn combi magnetron die ik vooral als oven gebruik (of als magnetron om hittepit dingen op te warmen;) Misschien toch ook eens uitproberen...
Door Irish
Paula1976 schreef: Zojuist mail gehad over het Big Juice Spring Clean en me meteen aangemeld. Is van 8 t/m 12 april en weer incl. video's!  :D

Nu alweer zin in!
Ik vraag/spam tegen die tijd wel weer mensen voor het programma  :biggrin2:
Door EllenL
hannabelgje schreef: Vandaag mijn turbo smoothie gemaakt met 3 peren ipv de ananas, maar ik vind em nu veel minder lekker.  :(
Das dan weer jammer :( Ik heb nog niet uitgetest, heb ook nog maar nauwelijks rijpe peren liggen, die krengen verkopen ze altijd nog bikkelhard in de winkel ::)
Hier nog een recept voor bouillonblokjes:

Bouillonblokjes

Nodig:
3 eetl koriander, grof
1 eetl venkelzaad
1 eetl peper
1 eetl piment
750 gr uien
125 gr prei
500 gr wortelen
250 gr selderij
250 gr venkel
50 gr knoflook
1 bosje tijm
1 bosje peterselie
50 gr gedroogde paddenstoelen
100 gr zout
Bereidingswijze:
Net uitgekomen „Kruiden & Specerijen” van Hans Gerlach. Een Duitse kok die de hele wereld is rondgetrokken op zoek naar de fijne kunst van het kruiden… Het boek begint met prachtige alinea: nooit meer bouillonblokjes! We hebben het er hier al zo vaak over. Ik laat Gerlach aan het woord. Maal de specerijen, maak de groentes schoon en hak fijn, pureer dan alles samen tot een pasta. Spreid het mengsel uit over met bakpapier beklede bakplaten en droog het geheel 4 uur in een oven op 100° C. Schep af en toe om. Na één uur de oven op een kier houden door een lepel in de deur te steken. Uiteindelijk wordt het als een dikke pasta. Afgesloten in de koelkast blijft dit gewoon een jaar goed. Heb je groentebouillon nodig dan kook je 2 eetlepels ervan op een liter water vijf minuten door. Uitknippen, bewaren, dit is een recept dat je niet kwijt mag raken!!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door