Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Paula1976
hannabelgje schreef: mijn turbo salade zit er weer in. Lekker hoor  :)
Ja! Die is lekker hè?!

Ik mocht vanmiddag weer pompoensoep, aangezien ik overblijfmoeder op school ben heb ik voor die tijd een mok gehad en toen ik verkleumd weer thuis was de rest! Heerlijk!

Vanavond de honinggroenten en morgen mag ik weer de turbo power salade!
Zo lekker mijn powersoepje gegeten. Twee porties gaan er ook nog in de vriezer.
Heeft iemand al de weekend powersmoothie gedronken? Mijn spinazie is op dus ik kan morgen niet de gewone turbosmoothie maken. Ik denk dat ik de amandelen moet weken voor ik ze kan blenderen.
Door Kaio
ik had ze niet geweekt, ik had maar een beetje amandel onderin de blender. Dus het grootste gedeelte was geblenderd, ik had er wel zonder vel genomen (met vel kun je eerder buikpijn krijgen )
Door Antonia
hannabelgje schreef: Zo lekker mijn powersoepje gegeten. Twee porties gaan er ook nog in de vriezer.
Heeft iemand al de weekend powersmoothie gedronken? Mijn spinazie is op dus ik kan morgen niet de gewone turbosmoothie maken. Ik denk dat ik de amandelen moet weken voor ik ze kan blenderen.
Ik heb zaterdag- en zondagochtend de weekend power smoothie gehad, kan ik gelijk de blauwe bessen die ik nog had liggen opmaken. Ik had de amandelen niet geweld. Hij is lekker! Ik voeg an al mijn smoothies, dus ook deze, mijn in ijsblokjes gevroren tarwegrassap toe, dat maakt de smoothies minder zoet. Ik heb de worteltjes, sinaasappel en koriandersoep opstaan, ben benieuwd hoe die smaakt.
Door Irish
Door griepje geen puf gehad dingen in huis te halen die volgens het programma zouden moeten, dus doe een beetje uit de losse pols mee. Vanmorgen (of eigenlijk was dat smiddags) turbo smoothie gemaakt (zonder spinazie), later op de middag restje power soep en ik ga nu warme appelmoes maken. Dan vind ik het wel gescheten voor vandaag en heb ik niet het idee dat het ongezond is. Vriendlief wou me een rundervinkje aanbieden, maar daar heb ik voor gepast.
Door Paula1976
Ik heb heerlijk gesmuld van de honinggroenten met zalm erbij! Jummie! Manlief en kids keken vol walging naar mijn eten met van die grote stukken groenten! Haha....

Ik heb de helft over en die eet ik morgen met wederom zalm! Hmmm.....
Pff nasi gemaakt voor morgen met veel groentjes mager bio gehakt met bio zilvervliesrijst. Salade voor de lunch gemaakt voor morgen van komkommer, bleekselderij, tomaat, olijven, tonijn en groene blaadjes. Nu zit ik ff aan een kopje koffie. Moet af en toe kunnen. Ik kan ook heel goed zonder maar heb niet voor niets een duur koffiemachien. :D
Door Paula1976
Ik heb de groenten (behalve tomaat en knoflook) eerst gewokt en op laag vuur met een deksel op de wok gestoomd.

Daarna in de ovenschaal met de honingcitroen dressing erover en de partjes tomaat en knoflooktenen ertussen. Dit heb ik 20 minuten in de oven gehad op 160 graden. Alles was sowieso beetgaar, sommige groentes nog gaarder. Persoonlijk vind ik het niet erg om echt te moeten kauwen, waar anderen misschien de groentes echt graag zacht willen (zoals mijn man en kids en vooral in heeeele kleine stukjes! ;) )
Door EllenL
hannabelgje schreef: Pff nasi gemaakt voor morgen met veel groentjes mager bio gehakt met bio zilvervliesrijst. Salade voor de lunch gemaakt voor morgen van komkommer, bleekselderij, tomaat, olijven, tonijn en groene blaadjes. Nu zit ik ff aan een kopje koffie. Moet af en toe kunnen. Ik kan ook heel goed zonder maar heb niet voor niets een duur koffiemachien. :D
Moet zeker kunnen af en toe! Ik heb vandaag een beetje een omgekeerde dag gehad. Vanmorgen soep (want geen appels en wel behoefte aan iets)  Ik had de soep (green veggie) maar geblenderd (nou ja, staafmixer erdoor) om toch een ander soepje te hebben, maar vindt hem 'gewoon' toch lekkerder. Als lunch power sandwich, was ik wel aan toe na mijn wandeling naar de appie en daarna nog met Angel en vanavond een iets aangepaste smoothie, ik kon de mango niet laten liggen bij de appie, dus mango in de blender, sap a la turbo smoothie met extra limoen (een hele) en 2 mandarijntjes die lagen te verpieteren erbij en beetje yoghurt omdat ik die nou eenmaal ook nog in de koelkast had staan en nog wat tarwegras poeder voor het extra gezonde effect ;) Mjammie!
Door Paula1976
EllenL schreef: vanavond een iets aangepaste smoothie, ik kon de mango niet laten liggen bij de appie, dus mango in de blender, sap a la turbo smoothie met extra limoen (een hele) en 2 mandarijntjes die lagen te verpieteren erbij en beetje yoghurt omdat ik die nou eenmaal ook nog in de koelkast had staan en nog wat tarwegras poeder voor het extra gezonde effect ;) Mjammie!
Ik heb ook nog een mango in de koelkast liggen! Die al braaf 2 weken wordt genegeerd maar ik denk dat ik die morgen dan ook maar eens soldaat maak! Dus verder gewoon de ingrediënten van de Turbo gebruikt met extra limoen en mandarijntjes? Dat laatste zou ik dan niet doen maar een beetje yoghurt erbij door, lijkt me ook heerlijk!
Door EllenL
Paula1976 schreef: Ik heb ook nog een mango in de koelkast liggen! Die al braaf 2 weken wordt genegeerd maar ik denk dat ik die morgen dan ook maar eens soldaat maak! Dus verder gewoon de ingrediënten van de Turbo gebruikt met extra limoen en mandarijntjes? Dat laatste zou ik dan niet doen maar een beetje yoghurt erbij door, lijkt me ook heerlijk!
Ik hou heel erg van limoen en die mandarijntjes lagen echt heel zielig te verpieteren, kwam ook niet heel veel sap uit volgens mij :D
Er staat ook een sap recept met mango in het boek, daar sapt hij de mango, maar dat vond ik dan weer zonde, mango geeft hele lekkere smoothies  en blenderde het met banaan (vind ik ook zonde, lol) en dadels en yoghurt. Ook nog ananas sap volgens mij uit mijn hoofd... Energy boost heette hij geloof ik. Op de banaan na klonk het wel lekker :)
Door Antonia
hannabelgje schreef: Iris veel beterschap!
Zijn er meer mensen die de fish n chips al gegeten hebben?
Die staat voor morgen op het menu. Ik moet alleen nog even langs de visboer voor vis. Vind je hem lekker?

Ik moest wennen aan de (zoetige) smaak van de wortel, sinaasapppel en koriandersoep. Apart maar wel smakelijk. Het vult alleen niet erg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door