Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door tieneke
Ik heb zondag een groentenmix gemaakt voor mijn honden.
Hier zat(rauw) in:broccoli,witlof,alfalfa-spruiten,paksoi,komkommer,gemengde sla,bleekselderij,peterselie,wortel,paar flinke tenen knoflook,mango,kiwi,banaan,appel,mandarijn.
Was de groenten,snij ze klein en pureer ze,hierna vries je het in.
Zelf heb ik voor een volle maand groentenpuree gemaakt.
Hier kun je iedere keer een lepel biogarde aan toevoegen.
Af en toe een eitje erbij,wat rauwe gemalen nootjes,visolie etc....leef je uit!!! ;D ;D :P :P
Door the dude
[quote="202spots"]
Wanneer ze knoflook krijgen dan stinken ze niet hoor.
Wanneer je hond windjes laat dan helpt 't wanneer je 'n beetje yogurt door 't eten doet.
[/quote]
Laat ik het zo zeggen: hij stinkt anders. Meer naar mensen winden. Laatst had hij namelijk ene bakje zelfgemaakt quacemole te pakken gehad, toen was de lucht echt verschrikkelijk. (zo ontdekte we dat hij op de eettafel kon komen... hij is maar 36 cm hoog)

Franse bulldogs staan erom bekent dat ze nogal kunnen winden en die van ons is geen uitzondering. soms hoor je hem gewoon echt net alsof je het zelf was, niet normaal meer.

de yoghurt truc ga ik eens proberen (ook al zoiets wat ik nooit in huis heb)

Waarom zijn doperwten niet gezond voor honden ?
Laatst gewijzigd door the dude op di 08 feb 2005, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
[quote="the dude"]

Ik eet zelf nogal veel groente uit blik, straks ga ik naar de groenteboer voor de hond :)
[/quote]
Haha,ga je ook gezond leven ;D ;D
Door Lizzy
[quote="the dude"]
nee, wat zou ik bijvoorbeeld kunnen geven ?

groente: iig doperwten, daar is hij dol op.

verder dacht ik gewoon dingen uit blik, wortels sperziebonen, en wat ik die dag in mijn groentela heb liggen. (uitje, knoflook, broccoli)

(elke week een knoflookje zit ik ook aan te denken, alleen hij stinkt (scheten) nu al een uur in de wind, dus dat word dan wel erger.)

PS heb je mijn mailtje gehad ?
[/quote]

Ja, ik heb je mail gehad en er op gereageerd ;). Ik vind het een handig excelsheet, voor zover ik kan zien!

Ik denk dat je er goed aan doet om een keer of vier per week ofzo wat visolie te geven. Da's voor de omega 3 vetzuren. Die van de Hema en de Etos (visolie capsules) zijn prima en niet te duur.

Ik raad je absoluut af om groente uit blik te geven! Het beste geef je rauwe/gepureerde groentes. Kijk anders even op onze handleiding site: http://www.barfclub.nl/een_handleding_tot_barf2.htm
Door 202spots
[quote="tieneke"]
Ik heb zondag een groentenmix gemaakt voor mijn honden.
Hier zat(rauw) in:broccoli,witlof,alfalfa-spruiten,paksoi,komkommer,gemengde sla,bleekselderij,peterselie,wortel,paar flinke tenen knoflook,mango,kiwi,banaan,appel,mandarijn.
Was de groenten,snij ze klein en pureer ze,hierna vries [/quote]
Wel lekker veel afwisseling!!maar gebruik je in verhouding niet teveel "blad"groentes (veel vochthoudende) ???
Alleen de broccoli en wortel zijn de hardere groente....is het zoals 't nu is niet laxerend?
En waarom doe je de fruit en de groente door elkaar Tieneke ???
Door Lizzy
[quote="202spots"]
Wel lekker veel afwisseling!!maar gebruik je in verhouding niet teveel "blad"groentes (veel vochthoudende) ???
Alleen de broccoli en wortel zijn de hardere groente....is het zoals 't nu is niet laxerend?
[/quote]

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik daar nooit rekening mee houd (groente van boven of onder de grond) en regelmatig meer bladgroentes gebruik. Ik merk eigenlijk geen verschil. Jij wel Dory, merk jij verschil?
Door the dude
[quote="Lizzy"]
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik daar nooit rekening mee houd (groente van boven of onder de grond) en regelmatig meer bladgroentes gebruik. Ik merk eigenlijk geen verschil. Jij wel Dory, merk jij verschil?
[/quote]
Ik weet dat er in sla en komkommer eignelijk alleen maar vocht zit.
Door 202spots
[quote="Lizzy"]
[/quote]
Ja toch wel hoor.
Net als jij,geef ik mijn Spots meeeeer groentmix dan de andere rassen krijgen,en wanneer ik teveel bladgroente erin doe dan moet ik echt minder hoeveelheid geven dan wanneer er meer knolgroentes doorheen zit.
Aan de andere kant is het wel is makkelijker wanneer ze teveel bot hebben gegeten en 'n extra zetje kunnen gebruiken. ;D
Ik ben gewoon aan m'n eigen combinaties gewend denk ik,'t werkt hier goed,maar als deze mix voor T&T goed is dan is 't prima.
Maar ik blijf er de voorkeur aan geven om de fruit en groentes apart te geven. :-\
Door tieneke
[quote="202spots"]
[/quote]
Het was net wat er voorhanden was afgelopen week,sommige groentes waren echt peperduur >:(
Ja en fruit heb ik er doorheen gedaan omdat ik het waarschijnlijk steeds vergeet....vind het wel makkelijk zo.
Ze hadden er gisteren trouwens geen last van,al vraag ik mij wel eens af waar ze WEL last van zouden hebben ::) ::) ;D ;D
Door Lizzy
Ik ben ook een voorstandig van fruit en groente apart. Ik merk dat ze hier last van darmgas krijgen. Enige uitzondering daarop vormt echter (vreemd genoeg) : appel.
Door Scarlett
Zoooo ik leer meer en meer.. geen wonder dat mijn honden zo dol zijn op 'gewoon' eten dus... ik gaf ze tnt altijd komkommer met schil en al en ze houden van sla en alle soorten groentes... tjonge zeg... ik ben me aan het 'inlezen' en ben benieuwd waar ik uiteindelijk toe over zal gaan, op Barf of op KVV... het is nog een heel uitgezoek en tegelijk klinkt het ook zo logisch!

Fijn dat Barfplaats er is.. dat vind ik al met Scarlett maar ik begin het nu ook op andere gebieden te ontdekken!
Door Helen
[quote="Lizzy"]
Ik ben ook een voorstandig van fruit en groente apart. Ik merk dat ze hier last van darmgas krijgen. Enige uitzondering daarop vormt echter (vreemd genoeg) : appel.
[/quote]

Ik geef groenten en fruit ook niet apart en ik merk er niets van. Geen gasvorming oid. Tot voor kort gaf ik twee ontbijtjes in de week van gf-mixjes met biogarde en een eitje. Altijd na deze ontbijtjes gaat Balou poep eten, is ons opgevallen. Sindskort krijgt ze gf-mixjes samen met orgaanvlees als avondeten en het poepeten is direct verminderd ??? Zo raar, ik kan niet bedenken waarom....
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door