Indigostar schreef: Dit staat vol met waarde-oordelen EllenL. Ik weet donders goed waar ik mee bezig ben. Prutsen doe ik dus niet, denk dat je even goed moet kijken hoe 'spiritueel' je reactie hier is... Het usui systeem beheers ik ook, maar vind ik erg slap en niet meer van deze tijd.Mijn reactie was niet zo zeer spiritueel bedoeld maar was gewoon een reactie. Prutsen was misschien geen handige woordkeuze, had met mijn energie niveau te maken. En ik bedoelde niet dat je alleen ushui reiki door 'mag' geven, iedereen mag van mij doen wat ze willen en ik ben niet van welke vorm van healing dan ook waarvoor je inwijdingen nodig hebt, want ik persoonlijk hou niet van het concept inwijding, dat is voor mijn gevoel achterhaald en niet meer nodig in deze tijd. Maar wat ik wel vind is dat Ushui (de man) een punt had toen hij zei dat de inwijdingen niet gratis en voor niks weggegeven mochten worden, net als dat dr Bach op een gegeven moment ook is gaan inzien dat gratis weggeven van zijn remedies en adviezen soms averechts werkten. Ik ken reiki mensen die te pas en te onpas mensen reiki gaan geven, al dan niet gevraagd en daarbij roepen 'oh, maar het is reiki, dus je kan nooooooit wat verkeerd doen'. En ja, ik heb een waarde oordeel naar die mensen toe, ik vind dat onverantwoord, verschrikkelijk naief en in het geval van ongevraagd ook nog ontzettend respectloos (en dat is een te lief gekozen woord nu ik redelijk ben uitgeslapen).
De tijd dat overal voor moet worden betaald ligt achter ons.
En sorry als je je persoonlijk aangesproken voelt qua waarde oordelen, ik ken je verder niet, dus ik heb nog geen waarde oordeel over je kunnen vormen, ik heb dus ook geen idee of je wel of niet weet waar je mee bezig bent daarvoor ken ik je gewoon niet goed genoeg en ik heb je werkwijze ook nooit aanschouwd. Ik voel me wel ongemakkelijk bij de toonzetting van je berichten, met name die laatste over de inwijding, persoonlijk vind ik ze wat vervain achtig over komen om het dan maar met bach termen uit te drukken, misschien komt dat minder aanvallend over. Want het is niet mijn bedoeling je aan te vallen, maar ik heb duidelijk een andere mening dan jij over dit onderwerp en wilde ook even een andere kant laten horen. Dat is volgens mij namelijk het idee van een forum en discussies die daar gevoerd worden