Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door EllenL
Indigostar schreef: Dit staat vol met waarde-oordelen EllenL. Ik weet donders goed waar ik mee bezig ben. Prutsen doe ik dus niet, denk dat je even goed moet kijken hoe 'spiritueel' je reactie hier is... Het usui systeem beheers ik ook, maar vind ik erg slap en niet meer van deze tijd.

De tijd dat overal voor moet worden betaald ligt achter ons.
Mijn reactie was niet zo zeer spiritueel bedoeld maar was gewoon een reactie. Prutsen was misschien geen handige woordkeuze, had met mijn energie niveau te maken. En ik bedoelde niet dat je alleen ushui reiki door 'mag' geven, iedereen mag van mij doen wat ze willen en ik ben niet van welke vorm van healing dan ook waarvoor je inwijdingen nodig hebt, want ik persoonlijk hou niet van het concept inwijding, dat is voor mijn gevoel achterhaald en niet meer nodig in deze tijd. Maar wat ik wel vind is dat Ushui (de man) een punt had toen hij zei dat de inwijdingen niet gratis en voor niks weggegeven mochten worden, net als dat dr Bach op een gegeven moment ook is gaan inzien dat gratis weggeven van zijn remedies en adviezen soms averechts werkten. Ik ken reiki mensen die te pas en te onpas mensen reiki gaan geven, al dan niet gevraagd en daarbij roepen 'oh, maar het is reiki, dus je kan nooooooit wat verkeerd doen'. En ja, ik heb een waarde oordeel naar die mensen toe, ik vind dat onverantwoord, verschrikkelijk naief en in het geval van ongevraagd ook nog ontzettend respectloos (en dat is een te lief gekozen woord nu ik redelijk ben uitgeslapen).

En sorry als je je persoonlijk aangesproken voelt qua waarde oordelen, ik ken je verder niet, dus ik heb nog geen waarde oordeel over je kunnen vormen, ik heb dus ook geen idee of je wel of niet weet waar je mee bezig bent daarvoor ken ik je gewoon niet goed genoeg en ik heb je werkwijze ook nooit aanschouwd. Ik voel me wel ongemakkelijk bij de toonzetting van je berichten, met name die laatste over de inwijding, persoonlijk vind ik ze wat vervain achtig over komen om het dan maar met bach termen uit te drukken, misschien komt dat minder aanvallend over. Want het is niet mijn bedoeling je aan te vallen, maar ik heb duidelijk een andere mening dan jij over dit onderwerp en wilde ook even een andere kant laten horen. Dat is volgens mij namelijk het idee van een forum en discussies die daar gevoerd worden ;)
Door Indigostar
EllenL schreef: Mijn reactie was niet zo zeer spiritueel bedoeld maar was gewoon een reactie. Prutsen was misschien geen handige woordkeuze, had met mijn energie niveau te maken. En ik bedoelde niet dat je alleen ushui reiki door 'mag' geven, iedereen mag van mij doen wat ze willen en ik ben niet van welke vorm van healing dan ook waarvoor je inwijdingen nodig hebt, want ik persoonlijk hou niet van het concept inwijding, dat is voor mijn gevoel achterhaald en niet meer nodig in deze tijd. Maar wat ik wel vind is dat Ushui (de man) een punt had toen hij zei dat de inwijdingen niet gratis en voor niks weggegeven mochten worden, net als dat dr Bach op een gegeven moment ook is gaan inzien dat gratis weggeven van zijn remedies en adviezen soms averechts werkten. Ik ken reiki mensen die te pas en te onpas mensen reiki gaan geven, al dan niet gevraagd en daarbij roepen 'oh, maar het is reiki, dus je kan nooooooit wat verkeerd doen'. En ja, ik heb een waarde oordeel naar die mensen toe, ik vind dat onverantwoord, verschrikkelijk naief en in het geval van ongevraagd ook nog ontzettend respectloos (en dat is een te lief gekozen woord nu ik redelijk ben uitgeslapen).

En sorry als je je persoonlijk aangesproken voelt qua waarde oordelen, ik ken je verder niet, dus ik heb nog geen waarde oordeel over je kunnen vormen, ik heb dus ook geen idee of je wel of niet weet waar je mee bezig bent daarvoor ken ik je gewoon niet goed genoeg en ik heb je werkwijze ook nooit aanschouwd. Ik voel me wel ongemakkelijk bij de toonzetting van je berichten, met name die laatste over de inwijding, persoonlijk vind ik ze wat vervain achtig over komen om het dan maar met bach termen uit te drukken, misschien komt dat minder aanvallend over. Want het is niet mijn bedoeling je aan te vallen, maar ik heb duidelijk een andere mening dan jij over dit onderwerp en wilde ook even een andere kant laten horen. Dat is volgens mij namelijk het idee van een forum en discussies die daar gevoerd worden ;)
Nou Ellen,

Misschien moeten we elkaar dan maar eens spreken. Vind je bericht nog steeds doorspekt van allerlei zaken... Een pb daarover was netter geweest, daar het weinig inhoudelijk overkomt. Ik weet dat er veel mensen zijn die zomaar wat doen, maar dat moet je dan bij hen neerleggen wanneer je er van overtuigd bent dat dat het geval is.

Ik geloof in de kracht van het universum, in balans. Daarnaast geloof ik in het geven van kansen aan mensen. Ik doe nooit iets zonder toestemming en uitleg (ben met je eens dat dat niet zo hoort). Bij een inwijding ben ik bij (energetisch). Ik voel gewoon mee en ondersteun tijdens en daarna om te zorgen dat het geheel goed wordt afgesloten. Geld is niet de enige wijze van energieuitwisseling, dankbaarheid is dat er ook eentje.

Usui en zijn regels vind ik niet (allemaal) van deze tijd meer, de tijden zijn veranderd. Met name hetgeen dat er mensen zijn die zich reiki master in het usui systeem noemen en doen alsof ze zo bijzonder zijn doet mijn nekharen omhoog gaan. IEDEREEN die reiki wil leren gebruiken kan dat!

Als Bach bloesemtherapeut ga niet zo maar iemand wegzetten als 'vervain'. Jouw gevoel is jouw gevoel, die mag je dan ook bij jezelf laten. Ik zou jou ook een typeremedie kunnen toewijzen nu, maar dat is niet zoals ik werk. Ik heb jou daar namelijk niet om gevraagd (afgezien van het feit dat je er faliekant naast zit...).
Door EllenL
Ik zeg nergens dat ik vind dat je vervain nodig hebt of dat ik vind dat dat je type remedie is, nogmaals, ik ken je niet. Ik zeg alleen dat ik een vervain gevoel krijg bij je berichten, ik heb dat gevoel, mijn gevoel, niks met jou te maken, wel met de berichten en de toonzetting en hoe die op me overkomt. Je hebt me echt nergens er op kunnen betrappen dat ik jou persoonlijk een vervain type noem en ik geloof je heus als je zegt dat je dat niet bent. Blijkbaar ben ik of niet goed in mezelf helder uitdrukken omdat je een van mijn zwakke plekken / allergieen hebt geraakt en/of andersom, prima, het zij zo... maar ik vind dat als ik me niet prettig voel bij hoe een discussie loop ik dat best gewoon in die discussie mag melden. Ik doe daarbij echt mijn best me braaf aan de feedback regels te houden en alles vanuit mijn persoon en hoe ik het beleef te verwoorden, blijkbaar komt dat niet zo over, sorry daarvoor...
Door Naturel
Beetje late reactie maar op gratis consulten ga ik nooit op in en ben eerlijk gezegt ook geen fan van reiki.
Laatst gewijzigd door Naturel op za 05 jan 2013, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door EllenL
Mevroi Kruim schreef: Wat hebben jullie tegen reiki, als ik vragen mag?
Dat mag :)
Ten eerste is het tegenwoordig naar mijn mening overbodig om enige vorm van inwijding te krijgen voordat je energie werk kan doen en is het veel beter dat je leert jezelf afstemmen op de energievorm die natuurlijk bij jezelf past, in de tijd van ushui was dat misschien nog niet zo vanzelfsprekend, maar ik denk dat we als mensheid inmiddels zo ver zijn dat we daar echt geen hulp bij nodig hebben in de vorm van inwijdingen maar die inwijdingen / manieren om energie te laten stromen zonder daarbij jezelf uit te putten beter zelf kunnen opzoeken, vind ik een natuurlijkere manier van spiritueel groeien dan 'ineens' iets kunnen. Bovendien worden er symbolen in je aura geplaatst, en ik vind dat die daar niet horen.

Maar het allergrootste bezwaar dat ik tegen reiki heb, is dat er te makkelijk geroepen wordt 'het is reiki, dus het kan nooit verkeerd zijn wat de energie doet'. Want dat is gewoon niet waar. Net als alle vormen van energie ligt het er maar net aan hoe het gebruikt wordt of het goed doet of kwaad of alles daartussen in. En zeker met overenthousiaste ik wil de wereld verbeteren en mensen helpen of die het nou willen of niet typjes (om het even te chargeren) kan reiki in mijn ogen heel veel kwaad doen.

Maar niks is zwart-wit, dus voor sommige mensen zal reiki ongetwijfeld wel helemaal ok zijn en zijn ze blij dat ze het in hun leven hebben :)
Door Kallista
Naturel schreef: Bergkristal heb ik trouwens weleens om gehad maar helpt niet. Wat mij zal helpen is een benedenwoning met veel ruimte om mij heen.
Dan hoop ik natuurlijk dat je snel een rustigere woonruimte vindt!

Ik heb vroeger jarenlang amethyst gedragen vanwege migraine (onder het motto baad het, niet schaad het niet), maar ik had wel 2 stenen, eentje om te dragen, dan werd die onder koud water schoongespoeld, en een week weggelegd, en dat om de week afwisselend.
Misschien waren de migraine-aanvallen ook wel geminderd of weggegaan zonder steen, wie weet dat al.
Nu vond ik dat ook wel een hele mooie kleur steen :biggrin2:

Healings geloof ik verder niet in, ik geloof dat wat ik zien kan, ben daar tezeer een type met 2 voetjes op de grond voor ;)
Door EllenL
Oh, over stenen gesproken, als je last hebt van veel mensen om je heen kan je labradoriet proberen, dan geen andere edelstenen bij je dragen.
Door Naturel
Kallista schreef: Dan hoop ik natuurlijk dat je snel een rustigere woonruimte vindt!

Ik heb vroeger jarenlang amethyst gedragen vanwege migraine (onder het motto baad het, niet schaad het niet), maar ik had wel 2 stenen, eentje om te dragen, dan werd die onder koud water schoongespoeld, en een week weggelegd, en dat om de week afwisselend.
Misschien waren de migraine-aanvallen ook wel geminderd of weggegaan zonder steen, wie weet dat al.
Nu vond ik dat ook wel een hele mooie kleur steen :biggrin2:

Healings geloof ik verder niet in, ik geloof dat wat ik zien kan, ben daar tezeer een type met 2 voetjes op de grond voor ;)
Ik geloof wel in healings en stenen betreft ik weet het niet hoor, ik denk bij de ene wel en de ander niet? Bij mij in iedergeval niet. Die steen droeg ik ook omdat ik hem mooi vond staan.
Door Naturel
EllenL schreef: Dat mag :)
Ten eerste is het tegenwoordig naar mijn mening overbodig om enige vorm van inwijding te krijgen voordat je energie werk kan doen en is het veel beter dat je leert jezelf afstemmen op de energievorm die natuurlijk bij jezelf past, in de tijd van ushui was dat misschien nog niet zo vanzelfsprekend, maar ik denk dat we als mensheid inmiddels zo ver zijn dat we daar echt geen hulp bij nodig hebben in de vorm van inwijdingen maar die inwijdingen / manieren om energie te laten stromen zonder daarbij jezelf uit te putten beter zelf kunnen opzoeken, vind ik een natuurlijkere manier van spiritueel groeien dan 'ineens' iets kunnen. Bovendien worden er symbolen in je aura geplaatst, en ik vind dat die daar niet horen.

Maar het allergrootste bezwaar dat ik tegen reiki heb, is dat er te makkelijk geroepen wordt 'het is reiki, dus het kan nooit verkeerd zijn wat de energie doet'. Want dat is gewoon niet waar. Net als alle vormen van energie ligt het er maar net aan hoe het gebruikt wordt of het goed doet of kwaad of alles daartussen in. En zeker met overenthousiaste ik wil de wereld verbeteren en mensen helpen of die het nou willen of niet typjes (om het even te chargeren) kan reiki in mijn ogen heel veel kwaad doen.

Maar niks is zwart-wit, dus voor sommige mensen zal reiki ongetwijfeld wel helemaal ok zijn en zijn ze blij dat ze het in hun leven hebben :)
Zo denk ik er ook over. :)
Door avalon
Ik geloofde ook niet zo in het communiceren met dieren en healings ed totdat ik er met geconfronteerd werd. Ik kreeg een reading kado. Een vriendin van mij had foto's naar een dierencommunicatoer gestuurd. De reading was gedaan net nadat Angie een hernia gehad had. Zowel mijn vriendin als die comminicator konden dat dus niet weten. Ze wist mij te vertellen dat Angie graag agillity deed (dat deed angie dus al 10 jaar), maar dat dat door haar lichamelijke conditie niet meer kon. Omdat Angie verlamd was had ik gezegd dat wanneer ze binnen 5 dagen niet kon lopen dat ik ze dan in zou laten slapen, de diercommunicator had in haar reading aan gegeven dat Angie bang was om dood te gaan. Nu wordt er weer een reading gedaan enkele dingetjes heeft ze al laten weten, maar er was maar erg weinig uitgekomen dus zoekt ze opnieuw kontakt.

ff iets anders
Mijn dochter reed paard en is daarmee gestopt omdat het te druk voor haar werd. Ze vertelde dat ze niet goed werd van al die kleuren. Ik had geen idee waar ze het over had, maar mijn dochter vertelde mij zie jij dat dan niet, ze hebben allemaal kleuren om hun heen. Dus ik voor de grap een foto van mijn dochter gestuurd met een bot in haar mond met de vraag erbij of ze met dat ras ook kon communiceren. Had er verder niks over gevraagd. Ik kreeg als antwoord dat mijn dochter waarschijnlijk auras zag en dat ze daar last van had, ze heeft laten weten hoe mijn dochter het af kon sluiten. Was heel simpel, ze moest doen alsof ze zichzelf inpakte en een denkbeeldige strik boven haar hoofd dichtmaken, mijn dochter heeft er nooit geen last meer van gehad.

Angie zou last hebben van haar buik ik zou dat kunnen testen door mijn hand boven haar te houden en zonder aanraken mijn hand van haar hoofd naar haar staart te laten gaan, en geloof het of niet toen mijn hand ter hoogte van haar buik kwam, kwam ze overeind en keek mij geirriteerd aan. Dus ik denk er tegenwoordig anders over. Ook reiki vindt ik heerlijk rustgevend.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door