Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Volgens mij mag je vis inderdaad niet als vierde diersoort rekenen. Dus 3 + vis mag niet, 4 + vis mag wel.

Pffff, ik ben zo pissig, echt waar. De kriebels waren na het wassen verdwenen, maar kwamen dit weekend weer terug. Xerox weer onder de douche vanochtend... Heeft hij net kans gezien om 3 boterhammen van de straat te eten  :'( Klein detail: hij heeft net afgelopen week 2 keer zalm gehad en dat ging goed, dus ik had al verdere plannen gemaakt met zalm in het menu. En nu dit  :'(

Ik denk dat ik me maar een poosje in bed onder de dekens ga verstoppen, voor ik in de verleiding kom hem op een dieet van oud brood te zetten, ofzo.  :'(
Laatst gewijzigd door Xerox op zo 06 jan 2013, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat kan je daar pissed van worden he? Jij doet zo je best en dan vreet die hond iets wat dus niet mag.
Luna vrat hier 2 weken geleden een halve knoflookbol op, ik baalde stevig, zij stonk alleen maar naar knoflook uit haar bek. Ook moet ik oppassen als we de tuin uitgaan want madame weet precies waar de broodkorstjes voor de vogels liggen en wil steeds snaaien, tot nu toe gaat dat prima maar dat kan ook zo maar fout gaan.

Hopelijk geen negatieve gevolgen van het brood!! Kom maar gewoon uit bed en hoop er het beste van. ;)
Ja vreselijk die broodkortjes voor de vogels grrr! Hier gooien de mensen overal brood voor de eenden, lief natuurlijk maar ze gooien het allemaal aan de kant i.p.v. in het water.

Waar ik dan nog wel het meeste van baal is dat Xerox straks jeuk heeft omdat IK niet goed oplette  >:( Mijn schuldgevoel is heul groot op dit moment... Grrr.
Pfff, nou weer het volgende: Xerox begint na ruim 3 uur na het eten ineens te smakkelen/kwijlen en het eten lijkt naar boven te komen. Kan het zijn dat hij te grote hoeveelheden moet verwerken? Hij staat momenteel op 1,3 kg en blijft daarmee net op gewicht. Als hij 's ochtends meer dan 400 gr krijgt, heb ik hetzelfde probleem. Maar nu dus 's avonds... Ik heb er momenteel even helemaal genoeg van, dat gedoe met hem.
Verdikkeme, je blijft zo klungelen,...

Misschien als je zijn maaltijden over 3 keer verdeeld, alleen om te kijken of het aan de hoeveelheden ligt?

Ik kan me goed voor stellen dat je het helemaal zat begint te worden, wij zitten er hier ook wel eens goed doorheen. En de volgende dag beginnen we gewoon weer, al een jaar lang, en hoe lang nog??

Houd vol anders is alle moeite voor niets geweest en dat is helemaal zonde van al de energie die je erin gestoken hebt en het helpt Xerox ook niet verder!

Kop op,.... :bigarmhug: :-*
Dank je wel keetje, je berichtje doet me erg goed. Soms heb je gewoon even zo'n periode dat niets goed lijkt te gaan, he  :-\ Dan vraag ik me af of ik Xerox er nou nog wel zo'n plezier mee doe allemaal. Dan is het superfijn om alle smart te kunnen delen!

Het voer over 3 maaltijden verdelen heb ik ook al aan zitten denken. Alleen, het is niet voor niets dat geadviseerd wordt 1x per dag te voeren. En het probleem is dat ik ook nog stage loop. Toevallig is er de komende maanden wel iemand thuis die tussen de middag zou kunnen voeren, maar stel dat dat ooit niet meer zo is...  :-\ Ik ga er nog eens een paar nachtjes over slapen, wat nu verstandig is.

Om de dag positief af te sluiten: hij heeft Okugest gehad, daarna hebben we 3 kwartier stevig gewandeld samen met een hondenvriendje voor de afleiding, net heeft hij nog een keer Okugest gehad en nu ligt hij knock out op bed te slapen. Op naar een goede nachtrust! Welterusten!  :-*
En?? Hoe is het vandaag met het gekwijl??

Meis, wij zitten ook in hetzelfde pakket, 2 stapjes vooruit en soms (zo lijkt het tenminste) 3 stapjes achteruit. Dan denk je, waar doe ik het voor?
Luna ziet er niet uit, heeft wel wat jeuk, schijnt, maar laat dat niet erg merken, heel soms wel maar meestal niet.
Dan denk ik ook vaak, verdorie, gewoon een bak vreten, .....geen gedoe meer, niets er meer in, geen kruidjes en geen groene blubber, en geven wat ze lekker vind, slechter als nu kan haast niet, maar dan denk ik weer, waar gaat het nu om hier, laat ik me eronder krijgen voor ik alles geprobeerd heb wat in mijn macht ligt? Dus niet he!!  8)
Met Keet hebben we jaren geklooid, en toen het na jaren beter begon te gaan en vaak helemaal weg was gaf me dat toch een heel voldaan gevoel. En uiteindelijk zat ze ,meestal ;), mooi in haar vachtje.

Wij wisten met Luna wat we uit het asiel haalden, ik zal er niet over klagen dat ik een hondje heb met huidproblemen maar dat wil niet zeggen dat ik er niet vaak ontzettend van baal en heel vaak erg moedeloos van word. Dan duik ik maar weer het Net op, of maak een afspraak bij Tannetje en dan vind ik weer iets of hoor weer iets of krijg weer wat tips en dan ga ik er weer voor want wie weet,.....is dit de gouden tip of de enig echte oplossing.
Het ergste wat er gebeuren kan, in mij en Luna's geval, is dat ik mijn lang gewenste naakthond krijg en ook daar komen we wel weer over heen, ze moet nog minstens 10 jaar mee en als dat dan uiteindelijk bloot moet zijn dan is dat maar zo, brei ik wel een elegant jumpsuitje voor haar! :biggrin2:

Dus, na regen komt zonneschijn etc. etc.... ;)
Gewoon de moed erin houden! :-*
Ja dat is het precies, 2 stappen vooruit en 3 achteruit  :-\ Maar we geven niet op en we gaan door!!

Vannacht hebben we gelukkig rustig kunnen slapen, maar vanochtend begon het gekwijl en gesmak weer, plus harde borrelgeluiden. Snel weer naar buiten voor een flinke wandeling en een Okugest erin, thuisgekomen had hij veel honger, dus gewoon eten gegeven. Voor ik naar stage ging, heb ik nog een rondje gelopen en nog een keer Okugest gegeven. De rest van de dag is het goed gegaan, geen geborrel meer zeiden mijn ouders. Net een derde tabletje gegeven voor de zekerheid, de laatste van vandaag denk ik.

Wel ontdekten we iets anders  :-\ Een donkerrood 'blaasje' in zijn hals, net een teek zonder pootjes en dan in het rood. Geen teek dus, maar wat het wel is...? Ook heeft hij allemaal kleine bultjes over zijn hele lijf. Op die plaatsen staan de haartjes overeind, zal morgen eens kijken of ik er een foto van maken. Ik gok dat dit door het brood komt...

Wat een zemelaar ben ik, he  ::)
Herkenbaar, niet die blaasjes maar het vinden van 'dingetjes' ;) Ik zeg ook steeds tegen meneer Keetje,...vind je niet dat ze roder is dan gisteren? Is haar kont niet roder? Zijn de plekken nu donkerder of lijkt dat maar zo? Enz. enz. enz.
Had ze dat en dat plekje gisteren al? Ik begin knap paranoïde te worden.

Brandblaartje of bloedblaartje , zoiets ?  Zou dat echt door dat brood komen? Fotootje zou wel een en ander duidelijker maken.

Voorlopig dus maar geen tosti's meer! :D

Valt wel mee hoor! (Van dat zemelaar,... ik zit op het ogenblik net zo te emmeren)
Nou dat blaasje (of wat het ook is) is er maar 1, maar die zwellinkjes (of wat het zijn, in ieder geval worden de haartjes erdoor opgetild) zitten over zijn hele lijf. Zal hem morgen eens op de foto zetten.

Achja, we emmeren lekker door... In de tussentijd ligt Xerox rustig achter me te slapen  ;D
Xerox schreef: Nou dat blaasje (of wat het ook is) is er maar 1, maar die zwellinkjes (of wat het zijn, in ieder geval worden de haartjes erdoor opgetild) zitten over zijn hele lijf. Zal hem morgen eens op de foto zetten.

Achja, we emmeren lekker door... In de tussentijd ligt Xerox rustig achter me te slapen  ;D
Wij ons maar druk maken en die hondenbeesten maar lekker van de wereld zijn. Hier ook 1 in diepe rust terwijl ik weer dekens in de vriezert aan het proppen ben. ;D 8)
Kweet niet joh, maar niet geschoten is toch altijd mis?? :D

Eergisteren haar grote kussen uit de woonkamer, gisteren haar extra kussen uit de kamer, nu haar bench kussen, dus het extra kussen uit de kamer moet vannacht in de bench en morgen haar autobed. Gelukkig heb ik de grote vriezer half leeg kunnen krijgen door passen en meten in de andere 2 vriezers anders had ik dat reuzebed er niet ingekregen. ;D

Ohja, ook een kussen en haar schapenvacht liggen er nu in, ik lijk wel gek!! ::)
We zijn alweer even verder, de tijd gaat snel  :o

Dat ene gekke plekje bleek een voorbode te zijn, een paar dagen later zat Xerox onder de zwellinkjes  :o Inmiddels zijn het allemaal korstjes geworden, ik heb zo'n vermoeden dat dit een reactie op de boterhammen was.

In de tussentijd ben ik gestart met chlorella, eerst 1/2 pil om de dag en nu elke dag 1/2 pil. Hij heeft wel wat jeuk in de liezen (geen plekje te zien), maar mijn konijn is nog steeds niet van de mijt af en Xerox dus ook niet, vrees ik  :-\ Bij het konijn is het overduidelijk een probleem met de weerstand, daar werk ik nu dus ook aan. Aangezien bij Xerox weerstand ook altijd een rol speelt, leek het me een goed moment daar iets aan te gaan doen. En chlorella lijkt me daar wel geschikt voor.

Zijn er hier verhalen van allergiehondjes die niet tegen chlorella konden? Ik heb ze niet kunnen vinden namelijk, dus ga er stiekem een beetje vanuit dat het geen problemen zal opleveren. Was eerder wel bang voor een reactie van de maag/darmen, maar zijn ontlasting ziet er nog steeds prima uit en ook geen rare buikgeluiden ofzo.

Gisteren heeft hij nog genoten van een zalmkop  :D Dat gaat prima! Dus tot zover zijn we hier aardig tevreden en heeeeel blij met het weer  :D Er wordt nauwelijks aan de pootjes geknabbeld nu!
Chlorella,...chlorella,.... ???

Ik heb me daar nog niet in verdiept,... :-[
Zal eens even kijken wat dat precies is,....

Wellicht die verrekte boterhammetjes die de bultjes veroorzaakten.

Fijn dat het weer de goede kant op gaat, nog geen reactie op de zalmkop?

Ik blijf duimen dat het goed blijft gaan. :duimen:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door