Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door koekje
Sannetje schreef: Ja, er komen absoluut nog meer soorten bot bij. Maar dit was voor de eerste keer het veiligst om te proberen en het gemakkelijkst te krijgen. Ik ga van de week duif en eendennekjes voor d'r halen. Later komt daar nog kwartel en parelhoenkarkas bij, maar dat wil ik eigenlijk in een keer halen met nog wat andere dingen en dat past nog ff niet in de vriezer.
Ik zou eerst voor kwartel en parelhoen gaan. Dit zijn zachtere botten en vallen meestal wat meer in de smaak. Duif heeft nog wel eens een nogal uitgesproken smaak en dat kan even wennen zijn. Zo ook met tamme eend, maar eend is wel milder van smaak. Eendenbot is wel een stuk harder, terwijl kwartel juist zachter is dan kip en parelhoen maar iets harder dan gewone kip.

Hier wordt overigens ook maar zelden gedronken. Toen jaren geleden Otje nog op de brokjes zat, slupte ze na het eten het halve waterbakje zowat leeg en ik werd daar altijd erg zenuwachtig van. Als je een kat ziet drinken, hebben ze namelijk DORST. Een kat heeft een hele slechte dorstsprikkel, dus als die dan al aangaat, moet het wel heel erg zijn.
Door Mowgli
Ik zie Mowgli ook maar zelden drinken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik altijd nog een flinke scheut water in zijn voer mix. Sinds de loodvergiftiging ben ik toch bang dat er misschien schade is ontstaan, hoewel de da destijds van mening was dat hij na de operatie helemaal schoon was (ze had hem helemaal doorgespoeld) en van binnen er alles goed uit zag. Binnenkort wil ik voor de zekerheid een bloedbeeld laten maken...
Door Anne in Zweden
Onze brokkenkat Bambi is twee weken geleden spontaan helemaal zelfstandig op vers overgeschakeld, na jaren van weigeren, en ik heb haar vanaf die dag ook niet meer zien drinken. Terwijl ik haar voorheen wel altijd bij de waterbak zag zitten, zodra ze een bakje brokjes op had, en ook tussendoor. 
Door pearlsofpassion
Hier dampt de waterbak volgens mij ook enkel uit  ::)

Alleen als ik vers regenwater van buiten haal, willen ze wel drinken. Dat is blijkbaar lekker.
Maar dan nog is het heel weinig.

Ik geef ook wel veel dooivocht erbij. 
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door