Sannetje schreef: Ja, er komen absoluut nog meer soorten bot bij. Maar dit was voor de eerste keer het veiligst om te proberen en het gemakkelijkst te krijgen. Ik ga van de week duif en eendennekjes voor d'r halen. Later komt daar nog kwartel en parelhoenkarkas bij, maar dat wil ik eigenlijk in een keer halen met nog wat andere dingen en dat past nog ff niet in de vriezer.Ik zou eerst voor kwartel en parelhoen gaan. Dit zijn zachtere botten en vallen meestal wat meer in de smaak. Duif heeft nog wel eens een nogal uitgesproken smaak en dat kan even wennen zijn. Zo ook met tamme eend, maar eend is wel milder van smaak. Eendenbot is wel een stuk harder, terwijl kwartel juist zachter is dan kip en parelhoen maar iets harder dan gewone kip.
Hier wordt overigens ook maar zelden gedronken. Toen jaren geleden Otje nog op de brokjes zat, slupte ze na het eten het halve waterbakje zowat leeg en ik werd daar altijd erg zenuwachtig van. Als je een kat ziet drinken, hebben ze namelijk DORST. Een kat heeft een hele slechte dorstsprikkel, dus als die dan al aangaat, moet het wel heel erg zijn.