Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
Ine schreef: Ja, al is het maar een smily!! :-\
ja inderdaad......Sonja..........waar blijf je nou
Door Sonja
Ik heb gebeld en Boef heeft een tumor in haar neus. :'(
Het zit vrij achteraan in de neus en is al behoorlijk groot.
Er is een biopt genomen om te zien wat voor tumor het is, maar die uitslag zal nog zeker een week op zich laten wachten. Wat hij wel gunstig vond was dat het tumorweefsel vrij zacht en weinig doorbloed was en hij verwachtte dat als de tumor kwaadaardig zou blijken te zijn, deze nog weinig kans zou hebben gehad om uit te zaaien, daar het ding tegen het kraakbeen aanzat en daar moeilijk doorheen zou weten te komen.
We zullen de uitslag van de biopten af moeten wachten om te bepalen wat we verder moeten doen. Volgens hem was een operatie lastig, maar eventueel wel mogelijk en bij kwaadaardigheid zouden eventueel ook chemo of bestraling mogelijk zijn, maar wat de prognose daar dan van is hangt natuurlijk ook weer af van het soort tumor.
Op dit moment is de situatie niet levensbedreigend. De tumor zit alleen in het linkerneusgat en het rechterneusgat is volledig vrij. Ze kan daardoor gewoon goed ademhalen.
Ik zit er geloof ik even doorheen, nu. :'( :'( :'(
Door sylvia
Sonja schreef: Ik heb gebeld en Boef heeft een tumor in haar neus. :'(
Het zit vrij achteraan in de neus en is al behoorlijk groot.
Er is een biopt genomen om te zien wat voor tumor het is, maar die uitslag zal nog zeker een week op zich laten wachten. Wat hij wel gunstig vond was dat het tumorweefsel vrij zacht en weinig doorbloed was en hij verwachtte dat als de tumor kwaadaardig zou blijken te zijn, deze nog weinig kans zou hebben gehad om uit te zaaien, daar het ding tegen het kraakbeen aanzat en daar moeilijk doorheen zou weten te komen.
We zullen de uitslag van de biopten af moeten wachten om te bepalen wat we verder moeten doen. Volgens hem was een operatie lastig, maar eventueel wel mogelijk en bij kwaadaardigheid zouden eventueel ook chemo of bestraling mogelijk zijn, maar wat de prognose daar dan van is hangt natuurlijk ook weer af van het soort tumor.
Op dit moment is de situatie niet levensbedreigend. De tumor zit alleen in het linkerneusgat en het rechterneusgat is volledig vrij. Ze kan daardoor gewoon goed ademhalen.
Ik zit er geloof ik even doorheen, nu. :'( :'( :'(
k*t zeg, echt balen Sonja :-\ maar het is toch niet helemaal slecht het ziet er nog zeer hoopvol uit, ik ga duimen dat het goedaardig is en dat het weggehaald kan worden.
Door ine
Ohw meis, verd*mme!!! Weet gewoon even niets te zeggen! :'(
Ik huil met je mee en mijn arm ligt om je schouder! :-*
Door sylvia
Sonja schreef: En die stomme Edo heeft z'n telefoon uitstaan!
Ja dat is altijd als je ze nodig hebt :-\
Door Hitam
Au, dat is niet leuk. Hebben we zo geduimd dat het niets bijzonders zou zijn.
En nu maar weer afwachten wat voor tumor het is. Dat ellendige wachten alsmaar....
Door Eidos
Ohw meissie .... wat vind ik dit erg voor je .... Kan me voorstellen dat je er even doorheen zit nu ! Maar je bent er vroeg bij, en de kans dat ze er wat aan kunnen doen is dus redelijk goed...

Heel veel sterkte :-* Ik denk aan jullie en duim dat alles goed komt !! Ga hier gelijk een kaarsje branden voor een goede afloop :-* :'( :-*
Door gonny
weet ff niks te zeggen.. :'(
héél veel sterkte en ik duim dat t allemaal mee gaat vallen... :-*
Door Sonja
Het stomme is dat ik begin vorige week, dus nog voordat er sprake was van snot of bloed, al het idee had dat er iets met Boef was. Ik vond dat het net was alsof ze zich niet helemaal happy voelde, zonder dat er ook maar iets te zien was aan haar.
Ik heb in de nacht van donderdag op vrijdag ook gedroomd dat ik haar vond terwijl ze bezig was te stikken in een stuk bot. En daarbij was haar hele neus rood geworden. Toen schoot ik wakker...
Toen ik de volgende dag die snotsliert zag moest ik gelijk aan die droom denken. Kennelijk heb ik het toch goed aangevoeld dat er iets met haar was.
Mijn dappere Boefje, ze groef zondag nog een bal op die we al een half jaar kwijt waren. En dat terwijl haar ene neusgat praktisch dicht zich met die tumor. :'( :'( :'(
Door Jolly
he sjit, dit was dus echt niet hetgeen waar je op zat te wachten :'(
Door Binno
:'( :'( Sh*t... :-\ Ik kan me best voorstellen hoe ellendig dat je je nu voelt. :'( Maar hopelijk is het ook nu weer een goedaardige tumor en kunnen ze er wat aan doen. We duimen hier volop verder! :-*
Veel sterkte Sonja, en een dikke knuffel straks voor Boef! :-*
Door ine
Son, probeer deze week van wachten goed door te komen meis!! :-\
Wil je een keer wandelen, of wat andere afleiding, roep maar!
Als ik iets kan doen, graag! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door