Annemarie Rijnveld schreef:
Moeke staat niet op de foto!!!!
Sokjes ook niet... Heb nog geen gelegenheid gehad een fotootje van die twee toe te voegen, en Pipo weg te halen. Want na twee jaar afwezigheid kunnen we er denk ik van uitgaan dat hij niet meer zal terugkeren...
Moeke is de mama van Sokjes, en een zwervertje dat een jaar of 8 hier in de wijk op straat heeft geleefd, na te zijn achtergelaten door huurnomaden. Ik leerde haar kennen toen een van haar kittens bij ons achter de vuilnisbakken zat (die kitten was zo ziek, die heeft het niet overleefd. Sokjes en zijn broer Snor wel.) Ik heb ze toen eerst buiten gevoerd, en later binnen, in de kelder. Toen heb ik ze ook alle drie laten castreren. Toen Snor op een dag werd meegenomen door de zoon van de buurvrouw bbbbbbbbvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv (dat was Sokjes die op het toetsenbord ging staan!

) en Sokjes alleen achterbleef op straat (Moeke wilde toen al niets meer van haar kinders weten, wat normaal schijnt te zijn voor kattenmama's), heb ik Sokjes in huis genomen (hij was toen een maand of zes oud, en het vroor 10 graden en er lag 30 cm sneeuw). En Moeke komt sindsdien ook braaf iedere avond naar binnen om in haar kelderkamer te overnachten - en te dineren natuurlijk.