Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
fem fatale schreef: Kai gaat projectielkotsen van rund, en ik dacht dat dat om die reden was, maar hij is dan weer helemaal wild van hert.
Ja nou je het zegt dat gaat er hier ook prima in, laatst kreeg ik een proefje van een of ander exotisch dier en dat ging er ook goed in, struis en guano/guan... nouja zoiets :biggrin2:
Anne in Duitsland schreef: Jawel, maar dan moet ze dat wel eten willen, en - voor zover ze het eten wil, want dat heb ik nog niet geprobeerd, alleen hart en niets anders - het ook binnenhouden nadat ze het gegeten heeft. Ik wil het een beetje rustig aan opbouwen, om te voorkomen dat ze te veel negatieve ervaringen opdoet (= kotsen na het eten), want die soorten wil ze dan ook meteen niet meer. Dat bedoelde ik met psychosomatische reactie: ze eet dingen als wild, rundvlees etc. wel met smaak op, maar het komt er meteen weer uit (misschien is haar lijfje nog niet zover dat het al te rood vlees kan verdragen?), en dat is een negatieve ervaring voor d'r en dus wil ze die soort niet meer eten.

@Martine: daar zat ik ook aan te denken, taurine in poedervorm. Tierhotel heeft dat in het assortiment, maar ik probeer het eerst nog even met de Kaninchenallerlei. Ik heb ook eenden- en kippenhartjes in de diepvries, misschien moet ik daarmee beginnen, en niet met paard- of runderhart. Want misschien heeft Annemarie wel gelijk (oké, Annemarie heeft altijd gelijk :P :biggrin2: ::) (grapje voor insiders!)), dat ze aanvoelt dat paard en rund geen natuurlijk voer zijn voor een kat?
Ik zou gewoon met de kippenhartjes beginnen en die eventueel gepureerd door het biokip mengen. Daarna misschien nog eendenhart proberen?
Anne in Duitsland schreef: In de zomer vangt Bammes inderdaad graag muizen, maar nu het koud is, ligt ze vooral binnen en meldt ze zich als ze gevoerd wil worden. ::) Bovendien ligt er nu iets van 10 cm verse sneeuw, als het niet meer is. Dan blijven de muizen ook binnen voor de tv zitten.
Misschien frostmäuse bestellen voor de winter dan heeft Bammes een natuurlijke bron van taurine voor het geval ze geen hart eet.
Mowgli schreef: Ik zou gewoon met de kippenhartjes beginnen en die eventueel gepureerd door het biokip mengen. Daarna misschien nog eendenhart proberen?
Da's eigenlijk wel een heel goed idee, inderdaad! Gewoon pureren en door de biokip. Mjam, hartjes pureren. :-X
Misschien frostmäuse bestellen voor de winter dan heeft Bammes een natuurlijke bron van taurine voor het geval ze geen hart eet.
Helaas, Bambi lust geen muis als ze hem niet zelf een kopje kleiner heeft gemaakt... Ik heb laatst 50 witte muizen besteld bij Elsenecks Barfshop, ken je die? Of heb ik die links nota bene van jou?), maar Bambi en Moeke weigeren die te eten. Gelukkig lust Sokjes ze wel!
Annemarie Rijnveld schreef: Moeke staat niet op de foto!!!!
Sokjes ook niet... Heb nog geen gelegenheid gehad een fotootje van die twee toe te voegen, en Pipo weg te halen. Want na twee jaar afwezigheid kunnen we er denk ik van uitgaan dat hij niet meer zal terugkeren... :'(

Moeke is de mama van Sokjes, en een zwervertje dat een jaar of 8 hier in de wijk op straat heeft geleefd, na te zijn achtergelaten door huurnomaden. Ik leerde haar kennen toen een van haar kittens bij ons achter de vuilnisbakken zat (die kitten was zo ziek, die heeft het niet overleefd. Sokjes en zijn broer Snor wel.) Ik heb ze toen eerst buiten gevoerd, en later binnen, in de kelder. Toen heb ik ze ook alle drie laten castreren. Toen Snor op een dag werd meegenomen door de zoon van de buurvrouw bbbbbbbbvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv (dat was Sokjes die op het toetsenbord ging staan! ;D) en Sokjes alleen achterbleef op straat (Moeke wilde toen al niets meer van haar kinders weten, wat normaal schijnt te zijn voor kattenmama's), heb ik Sokjes in huis genomen (hij was toen een maand of zes oud, en het vroor 10 graden en er lag 30 cm sneeuw). En Moeke komt sindsdien ook braaf iedere avond naar binnen om in haar kelderkamer te overnachten - en te dineren natuurlijk. :D
Anne in Duitsland schreef: Sokjes ook niet... Heb nog geen gelegenheid gehad een fotootje van die twee toe te voegen, en Pipo weg te halen. Want na twee jaar afwezigheid kunnen we er denk ik van uitgaan dat hij niet meer zal terugkeren... :'(

Moeke is de mama van Sokjes, en een zwervertje dat een jaar of 8 hier in de wijk op straat heeft geleefd, na te zijn achtergelaten door huurnomaden. Ik leerde haar kennen toen een van haar kittens bij ons achter de vuilnisbakken zat (die kitten was zo ziek, die heeft het niet overleefd. Sokjes en zijn broer Snor wel.) Ik heb ze toen eerst buiten gevoerd, en later binnen, in de kelder. Toen heb ik ze ook alle drie laten castreren. Toen Snor op een dag werd meegenomen door de zoon van de buurvrouw bbbbbbbbvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv (dat was Sokjes die op het toetsenbord ging staan! ;D) en Sokjes alleen achterbleef op straat (Moeke wilde toen al niets meer van haar kinders weten, wat normaal schijnt te zijn voor kattenmama's), heb ik Sokjes in huis genomen (hij was toen een maand of zes oud, en het vroor 10 graden en er lag 30 cm sneeuw). En Moeke komt sindsdien ook braaf iedere avond naar binnen om in haar kelderkamer te overnachten - en te dineren natuurlijk. :D
Ohhh, mooie kattengeschiedenis, met een happy end. Wilde Sokjes zeker zelf het verhaal vertellen??? Ik zal mijn poezels het verhaal vertellen, zij weten niet dat ook elders in de wereld lieve Mama's rondlopen.
Annemarie Rijnveld schreef: Ohhh, mooie kattengeschiedenis, met een happy end. Wilde Sokjes zeker zelf het verhaal vertellen??? Ik zal mijn poezels het verhaal vertellen, zij weten niet dat ook elders in de wereld lieve Mama's rondlopen.
En als ik de gemiddeld kat een beetje ken, zeggen ze: "Me ne frego!" ;D
Anne in Duitsland schreef: Gewoon pureren en door de biokip. Mjam, hartjes pureren. :-X
Is ook mijn favo bezigheid... NOT! >:( ;)
Anne in Duitsland schreef: Elsenecks Barfshop, ken je die? Of heb ik die links nota bene van jou?),
Nee, van mij heb je hem niet, ik had je Zoobedarf Hitzegrad aangeraden. Ik ken Elsenecks niet... Net even gekeken, maar voor mij niet interessant. Jammer :(
Annemarie Rijnveld schreef: Ohhh, mooie kattengeschiedenis, met een happy end.
Inderdaad :)
Annemarie Rijnveld schreef: Wilde Sokjes zeker zelf het verhaal vertellen???
;D ;D ;D
koekje schreef: Een dikke goudhamster in 2 hakken. Da's pas vies. Vooral als het net door zn darmen heen is :puke:
Aan goudhamsters kan ik niet komen, dus nog niet geprobeerd... Zat te twijfelen om die hele Kiezebrink duif en de hele kwatels te bestellen bij mijn leverancier, maar ik ben een mietje... Ik ben bang dat ik ze niet kan portioneren / pureren als het puntje bij paaltje komt.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door