Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Martine-Tom schreef: Jeeee het word nog wel wat in huize Anne ;D
Het wordt vooral nog een vriezer erbij kopen in huize Anne: bij drie barfende katten gaat de voorraad er erg snel door, en dus moet er ook veel voorraad worden ingeslagen, toch? :angel:

Ik denk dat huize Anne zonder Anne verder moet als ik meneer Anne dit plan voorleg! ;D
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Het wordt vooral nog een vriezer erbij kopen in huize Anne: bij drie barfende katten gaat de voorraad er erg snel door, en dus moet er ook veel voorraad worden ingeslagen, toch? :angel:

Ik denk dat huize Anne zonder Anne verder moet als ik meneer Anne dit plan voorleg! ;D
;D ;D ;D
Kleine tegenslag vandaag: ik zette een schaaltje gemalen wild (vleesbot en vlees van ree + hert) voor haar neer, en ze begon ook enthousiast te eten, maar blijkbaar viel het niet lekker en toen moest ze kotsen tot echt alles er weer uit was. En nou wil ze ook de konijnenallerlei niet meer. :( Ik ben nu weer biokip aan het ontdooien, probeer die later vandaag weer te voeren; hopelijk lust ze dat nog wel, omdat het geen donkerrode substantie is. Zou jammer zijn als van 0 naar 100 en weer terug naar 0 gaan. :-\
Anne in Duitsland schreef: Kleine tegenslag vandaag: ik zette een schaaltje gemalen wild (vleesbot en vlees van ree + hert) voor haar neer, en ze begon ook enthousiast te eten, maar blijkbaar viel het niet lekker en toen moest ze kotsen tot echt alles er weer uit was. En nou wil ze ook de konijnenallerlei niet meer. :( Ik ben nu weer biokip aan het ontdooien, probeer die later vandaag weer te voeren; hopelijk lust ze dat nog wel, omdat het geen donkerrode substantie is. Zou jammer zijn als van 0 naar 100 en weer terug naar 0 gaan. :-\
Oh joh, ging het net zo goed, hè das balen. Ik hoop dat Bammes nu niet al haar vertrouwen is kwijt geraakt.
Mijn katten moeten ook absoluut geen wild (ik bedoel hier hertevlees mee), en heeeeeeeeeeeel soms, 3 of 4 keer per jaar, een klein sardientje.
Lam is lekker, en kalkoen en kip en konijn. Lam op de eerste plaats, maar ook weer niet altijd.
Paard vindt de een heerlijk, en de ander niet om te vreten, en andersom geldt voor rund. Evenzo met hart, soms is het heerlijk, en soms laten ze het liggen voor de zwervers.
Annemarie Rijnveld schreef: Oh joh, ging het net zo goed, hè das balen. Ik hoop dat Bammes nu niet al haar vertrouwen is kwijt geraakt.
Mijn katten moeten ook absoluut geen wild (ik bedoel hier hertevlees mee), en heeeeeeeeeeeel soms, 3 of 4 keer per jaar, een klein sardientje.
Lam is lekker, en kalkoen en kip en konijn. Lam op de eerste plaats, maar ook weer niet altijd.
Paard vindt de een heerlijk, en de ander niet om te vreten, en andersom geldt voor rund. Evenzo met hart, soms is het heerlijk, en soms laten ze het liggen voor de zwervers.
Ze heeft dat met haar brokjes ook weleens, dat ze ineens begint te kotsen (niet vaak hoor), en soms vind ik een uitgekotste, slecht gekauwde en dus nog bijna intacte muis. :-X Maar ze eet dan na een tijdje de brokjes wel weer, en onderdelen van muis vind ik ook regelmatig in en om het huis, dus ik hoop maar dat deze onaangename ervaring ook slechts kort in haar geheugen blijft hangen en dat ze wel weer gewoon kip en eend wil eten. Over een dikke twee weken komt er ook gemalen gans binnen; da's ook geen superrode en bloederige bedoening, dus misschien lust ze die ook.

We zien wel. Eerst maar optimistisch blijven...
Door wijkje
Anne in Duitsland schreef: Maar eh, tip: schaf een tweede kat aan en zet die op vers. Misschien wil je Madam dan op een dag ook wel barfen! ;D
Ik heb 5 katers die al op eigen gemalen KVV/BARF staan..Ooit begonnen met oudje Willem over te zetten...De andere 4 katers eten nu mee..Allen Pieke weigert..Die krijgt dus nog steeds brok/blik. En ze is ook nog heel selectief dat ze niet alle merken brok/blik eet..Gewoon een echte madam die weet wat ze wil.
Door Anne in Zweden
wijkje schreef: Ik heb 5 katers die al op eigen gemalen KVV/BARF staan..Ooit begonnen met oudje Willem over te zetten...De andere 4 katers eten nu mee..Allen Pieke weigert..Die krijgt dus nog steeds brok/blik. En ze is ook nog heel selectief dat ze niet alle merken brok/blik eet..Gewoon een echte madam die weet wat ze wil.

Ooooowwww, irri inderdaad! Zo is/was Bambi ook. Alleen Orijen bliefde ze nog, geen blikvoer (en ik heb het met duur-want-graanloos-en-bio blikvoer geprobeerd) en ook verder niets. Al geef ik toe dat ik haar ook geen Whiskas meer heb voorgezet, wat ze vroeger graag at. Dus kreeg ze alleen Orijen. En dat laat ze nu dus staan voor kip! :yeah:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door