Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
Mijn vorige 2 kreeg ik ook nooit om, ben zooo blij dat Freud en Doki gewoon niet anders dan vers kennen, Doki is uber makkelijk, Freud is nog steeds een zeikerd maar goed eet genoeg afwisselend dus mij hoor je niet  :)
Door Anne in Zweden
wijkje schreef: Ik heb er hier ook een Madam die weigert..Dus er is nog hoop...Ik weet wat me te doen staat..Gewoon blijven proberen..
Mwah, echt geprobeerd had ik het niet. Ik zette het eten eigenlijk voor Sokjes neer. Maar zo ging het een paar maanden geleden ook met de eendagskuikens. Wilde ze nooit hebben; dan volgt een periode van snuffelen en ruiken en nuffig je kont keren dat je ZOIETS toch zeker niet in je aristocratische snufferd stopt, en dan ineens is de knop om en wil ze eigenlijk niets anders meer. Als ik een bakje brokjes neerzet met daarnaast een kuiken, dan stort ze zich dus op dat kuiken! Ik hoop dat het met de biokip net zo zal gaan, en dan hopelijk met steeds meer soorten, totdat ze een volledig vers menu heeft.

Maar eh, tip: schaf een tweede kat aan en zet die op vers. Misschien wil je Madam dan op een dag ook wel barfen! ;D
Bambi komt binnen, ik zet een beetje gemalen eend met veel vleesvocht voor d'r neer, sluit haar op in de badkamer (anders heeft ze een tafelgezelschap van 3 honden), kijk 5 minuten later hoe het gaat en: op een paar kruimels na is de eend verorberd! YEAH!

Eendagskuiken: check.
Bio-kip: check.
Eend: check.

:wiggle:

Zelf gevangen muizen: check.
Door mama neergezette, reeds dode muizen: langetandencheck. ::)
Argeloze vogeltjes die op de grond naar zaadjes pikken: check. >:(

Maar we komen er wel, hopelijk wellicht misschien mogelijk ooit!
Annemarie Rijnveld schreef: Ohhh, dus zij barfte al!!!! Tja wat je buiten echt vers haalt, is veeeuuuuul lekkerder.
Gaat mooi zo joh!! Het kwartje is duidelijk gevallen!!
Muizen vangen deed ze inderdaad al. Meestal eet ze ze ook op, maar soms mag de muis mee naar binnen om te spelen. >:(

Vogeltjes vangt ze (ondanks het belletje aan d'r halsband), maar ik geloof niet dat ze ze echt opeet. Ik kan natuurlijk een keer een aangeklede kwartel voor haar neerleggen, misschien komt er dan weer een of ander oerinstinct naar boven! ::)
Anne in Duitsland schreef: Muizen vangen deed ze inderdaad al. Meestal eet ze ze ook op, maar soms mag de muis mee naar binnen om te spelen. >:(

Vogeltjes vangt ze (ondanks het belletje aan d'r halsband), maar ik geloof niet dat ze ze echt opeet. Ik kan natuurlijk een keer een aangeklede kwartel voor haar neerleggen, misschien komt er dan weer een of ander oerinstinct naar boven! ::)
Maar die beweegt en kwekt niet, ontbreekt dus de stimulans. Das bij haar het probleem, denk ik. Zet wat leuke bewegende kippetjes in de tuin, ;D ;D.
Annemarie Rijnveld schreef: Maar die beweegt en kwekt niet, ontbreekt dus de stimulans. Das bij haar het probleem, denk ik. Zet wat leuke bewegende kippetjes in de tuin, ;D ;D.
Wat een ontZETtend goed idee! :biggrin2: Heb het net aan de honden voorgelegd, die zien dat ook wel zitten. ::)

Ik kan zo'n kwartel natuurlijk altijd nog aan een paar touwtjes laten dansen en er zelf bij gaan zitten kwekken! ;D
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Bambi heeft net weer een schaaltje gemalen eend op... Jippie!

Enige nadeel: ze heeft de smaak te pakken geloof ik... Op de mat voor de terrasdeur liggen nu: een vleugeltje van het een of ander, een vogelkopje, een muizenkopje en muizendarmen. :-X
:-X Jummie... ;D
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op vr 30 nov 2012, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat super zeg, hopelijk volgt luna (die langhaar) haar voorbeeld.  :D

We hebben haar al wel zo ver dat ze kipfilet met brokjes wil eten.  :o  Maar van rood vlees moet ze kotsen, ook het gemalen bot ging niet zo goed. >:(
Maar we blijven proberen.  :)

En als ik het zo lees ben ik wel blij dat Mara en Frummel hun prooi of opeten, of niet mee naar binnen nemen. Het lijkt me nou niet zo lekker om 's ochtend in dode dingen te stappen.  :P
Ich werd' weich, auf gut Deutsch... :o :o :o

Zet net een theelepeltje Kaninchenallerlei voor Bambi d'r neus (meer dan een theelepeltje ging niet, want de boel is nog niet ontdooid), en ze likt het zo naar binnen! :o :o :o

Kaninchenallerlei bevat gemalen konijnenkoppen, konijnenlever en -long en (weet niet zeker) ik meen ook hart, en ZE EET HET OP! Als dit zo doorgaat, kan ik dus binnenkort de brokken echt de deur uit doen, want dat zou betekenen dat ik alle benodigde voedingsstoffen via vers voer naar binnen kan krijgen bij d'r! Dat zou fantastisch zijn!!!

Hoe kan dat nou, dat een kat die drieënhalf jaar lang categorisch d'r neus heeft opgehaald voor alles wat maar enigszins naar rauw vlees rook of smaakte, nu ineens - bijna letterlijk van de ene dag op de andere - een voorkeur voor rauw krijgt? Ze taalt zelfs niet naar haar brokken! Normaal gesproken loopt ze ieder vrij moment (= als ze niet slaapt) om brokken te zeuren, en nu ineens nibbelt ze rauw spul naar binnen en mauwt niet meer om brokken! Is er ergens een meteoor ingeslagen?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door