Waarom kokosolie?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Waarom kokosolie?

Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

De Geijsjes schreef: Ik heb het boek 100% gifvrij dus ik heb het stukje opgezocht. Dit staat er op bladzijde 54:

Als je begint met kokosolie op je gezicht te smeren kan het zijn dat je huid eerst erg droog aan gaat voelen en gaat schilferen. Dit is een natuurlijke ontgiftingsreactie. Kokosolie heeft een reinigende werking en maakt als het ware je huid schoon door de oude huid weg te schilferen. Na een tijd zul je alleen een schone, zacht aanvoelende huid overhouden. Slechts een enkeling is allergisch voor kokosolie op de huid.
Owww ok, ja het voelde idd aan alsof mijn handen gescrubbed waren, droog, dus ik had de behoefte om te gaan smeren met met een handcreme. Dus ik moet gewoon door gaan met smeren  ;)
hannabelgje schreef: Als je het voor je huid en/of haar gebruikt smelt je het dan eerst ofzo?
Toen ik het op mijn handen smeerde deed ik dit gewoon zo vanuit het potje geschept, een klein beetje, op je hand en smeren maar, het "smelt" tijdens het smeren door je lichaamswarmte.

Op mijn handen vond ik de geur wel mee vallen, vaak hebben handcreme's ook een geur, en nu wat het een lichte bountygeur,  :biggrin2: oogjes dicht en je denkt bijna dat je op bounty eiland zit  ;)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Idd, door de lichaamswarmte smelt het direct.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

De Geijsjes schreef: Ik heb het boek 100% gifvrij dus ik heb het stukje opgezocht. Dit staat er op bladzijde 54:

Als je begint met kokosolie op je gezicht te smeren kan het zijn dat je huid eerst erg droog aan gaat voelen en gaat schilferen. Dit is een natuurlijke ontgiftingsreactie. Kokosolie heeft een reinigende werking en maakt als het ware je huid schoon door de oude huid weg te schilferen. Na een tijd zul je alleen een schone, zacht aanvoelende huid overhouden. Slechts een enkeling is allergisch voor kokosolie op de huid.
Dankjewel!! XX
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

foutje :-[
judith1967
5-sterren
5-sterren

Hoe lang zal dat duren dan?
Ben nu 2 weken dagelijks aan het smeren en nog voelen mijn handen droog aan. :-\
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

judith1967 schreef: Hoe lang zal dat duren dan?
Ben nu 2 weken dagelijks aan het smeren en nog voelen mijn handen droog aan. :-\
:-\ Geen idee. En iedereen heeft ook een andere huid dus ... moeilijk te zeggen.
Maar je kunt natuurlijk ook 's-avonds kokosolie op je handen smeren en overdag een handencreme  ;)
Er zijn ook handencreme's die niet schadelijke ingredienten hebben  ;)
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

De Geijsjes schreef: :-\ Geen idee. En iedereen heeft ook een andere huid dus ... moeilijk te zeggen.
Maar je kunt natuurlijk ook 's-avonds kokosolie op je handen smeren en overdag een handencreme  ;)
Er zijn ook handencreme's die niet schadelijke ingredienten hebben  ;)
De calendula kruidenbalsem van Harmonie is heerlijk voor je handen.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik vind het wel erg glimmen op mijn huid, maar het voelt wel lekker.
judith1967
5-sterren
5-sterren

fransbulletje schreef: De calendula kruidenbalsem van Harmonie is heerlijk voor je handen.
THNX ga ik daar eens voor kijken ik heb nu als extra die van Nivea  Repair&Care
(maar ik heb ook nog een pot uierzalf die gele van Bogena)dus kan voorlopig nog even vooruit :)
chipjolie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door chipjolie »

@judith wat daarnaast ook helpt is om je handen te scrubben met zachte scrub dan insmeren met olie en dan een laag goede crème er over :)

Ik heb inmiddels de kokosolie binnen, en m'n honden vinden het heeeerlijk! M'n teefje pikte vanmorgen zelfs eerst de kokos uit haar eten en begon toen pas aan haar bot haha
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

chipjolie schreef: Ik heb inmiddels de kokosolie binnen, en m'n honden vinden het heeeerlijk! M'n teefje pikte vanmorgen zelfs eerst de kokos uit haar eten en begon toen pas aan haar bot haha
;D ;D moet je eens proberen het op je handen te smeren, mijn hond dacht mjammie kokos .....is voor mij, en probeerde gelijk mijn hand te likken. Zelfs mijn oude blinde kat kwam al snuffelend zoeken waar dat  lekkers toch was  ;D ;D
judith1967
5-sterren
5-sterren

chipjolie schreef: @judith wat daarnaast ook helpt is om je handen te scrubben met zachte scrub dan insmeren met olie en dan een laag goede crème er over :)

Ik heb inmiddels de kokosolie binnen, en m'n honden vinden het heeeerlijk! M'n teefje pikte vanmorgen zelfs eerst de kokos uit haar eten en begon toen pas aan haar bot haha
Scrubben doe ik idd regelmatig. :)
Anita62
2-sterren
2-sterren

Bericht door Anita62 »

Is de Perfectly Pure kokosolie http://www.detuinen.nl/holland-barrett- ... solie.html vergelijkbaar/net zo goed als die van Royal Green http://www.detuinen.nl/gezonde-voeding/ ... irgin.html
ik lees zoveel goede berichten over kokosolie dat ik het ook wil gaan gebruiken, voor Beau en voor mezelf, maar wil wel graag een goede....
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik heb geen idee. Kan er weinig over vinden. Maar royal green krijg je ook bij de tuinen :)
Anita62
2-sterren
2-sterren

Bericht door Anita62 »

Dan gaat die het worden! Dankjewel!!

Plaats reactie