Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Om even aan te sluiten in de rij van allergiehondjes: hier gaat het ook lekker, not  ::)

Na de uitslag van HD/artrose/spondylose begonnen met groenlipmossel. Dat was dus fout. Na een week (eind oktober dus) had hij zijn bek open gekrabt en vroegen mijn ouders of het soms iets met die mossel te maken had. Bingo, snel gestopt dus. Eind vorige week waren de plekjes weer verdwenen en mijn konijnenvlees is bijna op, dus ik besloot een poging te wagen met zebravlees. Of het nou daaraan lag weet ik niet, maar de dag erna had hij weer rode plekken en jeuk in zijn liezen en hij krabt ook weer aan zijn bek.

Dus ook wij gaan terug naar een basis: konijn, lama, haas, worteltjes, boontjes, courgette en visoliecapsules. Daarvan weet ik zeker dat hij ertegen kan. Dus maar weer aankijken, ik heb besloten niet op de kalender te kijken en net zo lang te wachten tot er geen enkel plekje meer te zien is, voor ik weer iets probeer...
De rust keert langzaam terug hier, jeuk neemt duidelijk af, dus dat is mooi... Heb net mijn Acedermspray toch maar meegenomen van stal en de huid tussen Xerox' teentjes ingespoten. Op zo'n vochtige dag als deze gaat het daarmee niet zo lekker, maar dit zie ik inmiddels wel los van voedselgerelateerde jeuk. Hij ligt nu lekker te slapen, dus hou dat sprayen even een paar dagen vol, kijken of dat iets helpt.

Verder werd ik er net op geattendeerd dat ik een visolie heb met een te lage dosering  :-\ Dus vandaar ook hier even de vraag: wat kan ik nu het beste doen? Op zoek naar een andere visolie en zo ja, welke? Of toch eerst glucosamine/chondroitine gaan geven, of Puur Spondy, of..? Het probleem is is natuurlijk dat ik alles moet elimineren, dus ik moet een keuze maken wat nu het belangrijkst is  :-\ Dan ga ik eerst maar met een nieuw supplement beginnen over een poosje...
Door Lil
Ik persoonlijk zou beginnen met op zoek naar een andere visolie. Visolie doet veel voor zijn botten en zijn huid.

Puur spondy lijkt me handig. Werkt de gluco/chondro nog voor je hond of is de artrose al te ver?
Heeft hier jaren (niet bij de allergiehond!) heel goed geholpen, maar Boris is nu op een punt gekomen dat ik ermee kan stoppen, het is te ver heen en doet hem helemaal niets meer.  :-\

Verder hier een drama met de poten. Zeker door het vochtige weer. Het is zo enorm nat in het veld dat ook de schoentjes nat worden (die worden dat niet snel), dus die hoef ik op dit moment niet aan te trekken om te voorkomen dat het weer slecht gaat met de poten.
Op dit moment dus weer aan de hydrocortiderm  :-X :-X :-X
gelukkig kan ik vrij snel daarna weer overgaan op de homeopathische smeersels van de da.
Op dit moment gebruik ik helemaal niets voor de artrose of spondy  en eigenlijk gaat het best goed met Xerox. Denk dat wat ondersteuning zeker welkom zou zijn, soms is hij wat stijfjes. Maar dat is dus weer lastig met de eliminatie, dus vandaar dat ik nu wil beginnen met 1 ding.

Welke visolie heeft Boris gehad? En wat wordt voor jullie de volgende stap?

Ja dat vocht pfff.. word er gek van. Al redden we het hier nog aardig met de voetjes goed afdrogen na het wandelen en het eerste half uur daarna een paar keer corrigeren als hij eraan wil gaan zitten  :-X Laat het vriezen maar beginnen!
Door Lil
Xerox schreef: Op dit moment gebruik ik helemaal niets voor de artrose of spondy  en eigenlijk gaat het best goed met Xerox. Denk dat wat ondersteuning zeker welkom zou zijn, soms is hij wat stijfjes. Maar dat is dus weer lastig met de eliminatie, dus vandaar dat ik nu wil beginnen met 1 ding.

Welke visolie heeft Boris gehad? En wat wordt voor jullie de volgende stap?

Ja dat vocht pfff.. word er gek van. Al redden we het hier nog aardig met de voetjes goed afdrogen na het wandelen en het eerste half uur daarna een paar keer corrigeren als hij eraan wil gaan zitten  :-X Laat het vriezen maar beginnen!
Zowel Cayley (allergiehond met lumbale sacrale stabiliteit en een volledig vastgegroeide rugwervel daardoor) en Boris (artrose) krijgen op dit moment Tobis visolie. Lees hier meer: https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/product/5321/Omega-3-Visolie-Tobis-500-ml

Nu weet ik dat velen hier betere ervaringen hebben met Doils. Ik vind het erg prijzig, maar geloof wel dat het iets beter is.

Cayley krijgt op dit moment 4 diersoorten en zalm (en zalmolie) en voorlopig vind ik dat prima zo. Er is geen volgende stap. Ze is wat betreft rug niet te helpen, behalve om af en toe metacam te geven. Moderin helpt niet en hierna rest nog maar 1 beslissing, want opereren gaat hem niet worden  :'( Gelukkig loopt ze goed en helpt indien nodig de metacam. Die heb ik dus niet geëlimineerd een hond die niet kan lopen moet gewoon een pijnstiller krijgen in mijn ogen ook al zou dat iets jeuk opleveren.

Boris is niet allergisch dus tja, daar kiep ik gewoon wat in en kijk wat het doet.
Hij krijgt nu ook vaker metacam. Maar he, hij is 11,5 jaar dan heb je gewoon kwaaltjes en dan maakt het me ook niets meer uit of pijnstiller zijn leven verkort, als het maar leuk en prettig is.  ;)
Laatst gewijzigd door Lil op za 24 nov 2012, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Met de allergie gaat het hier goed op konijn/lama/haas en met dit weer. Ik geef hem nu dagelijks 2 ml Doils Skin en moet dat nog verder ophogen.

Maarrr intussen zijn vandaag onze tabletjes voor de pijn gekomen  :) Carporal en hij moet er volgens de aanwijzingen 1,5 tablet per dag van hebben. Dat is 150 mg. Weet iemand of dat kan kloppen? Op internet vind ik nl. allerlei enge dingen over de kans op nier/leverschade en het risico van gebruik bij oudere honden...  :-\ Dit is weer een heel nieuwe wereld voor me!
sella schreef: Wat heeft de arts voorgeschreven?
1,5 tablet is wat de arts voorgeschreven heeft. Ik heb nu voor 10 dagen ongeveer, om te proberen. Moet begin volgende week dus sowieso weer even contact opnemen, ga het nu eerst zo proberen. Maar ben wel benieuwd of zo'n dosering gebruikelijk is!
Dit is wat de bijsluiter zegt

Voor orale toediening.
Aanbevolen wordt een begindosis van 2 tot 4 mg carprofen/kg lichaamsgewicht/dag in een enkele dagelijkse dosis of in twee gelijk verdeelde doses te geven.

De dosis kan na zeven dagen worden teruggebracht tot 2 mg carprofen/kg lichaamsgewicht/dag, toegediend als eenmaal dagelijkse onderhoudsdosis, afhankelijk van de klinische reactie: zie onderhoudsdosistabel hierna.

Onderhoudsdosistabel
Lichaamsgewicht (kg)
5,0 kg = -
10,0 kg = -
12,5 kg = 0,5 tablet
15,0 kg = -
20,0 kg = -
25,0 kg = 1 tablet
37,5 kg = 1,5 tablet
50,0 kg = 2 tabletten

Linkje naar de volledige bijsluiter:
http://www.astfarma.nl/html/bijsluiters.aspx?id=184
Door Xerox
Kleine update: de pijnstilling slaat goed aan, eergister trok Xerox zelfs een klein sprintje in het bos  :-X Ik probeer wel in de gaten te houden dat we niet ineens over zijn grenzen heengaan, maar het was heeeel fijn hem zo te zien!

Ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat met de andere allergiehonden? Las net al dat Joep sinds 2 weken geit krijgt. Ik wilde deze vakantie zalm toevoegen, maar het goede moment lijkt maar niet te komen. De laatste dagen kreeg Xerox ineens weer allerlei mijtachtige klachten (korstjes, veel krabben bij de oksels en bek), gisternacht zelfs nauwelijks geslapen omdat meneer om het kwartier aan het krabben was  :-X Dus gister een pipet in zijn nek gegooid, je moet toch wat he. Jeuk lijkt nu wel minder.

Door de regen heeft hij ook weer kriebels tussen zijn pootjes, dus die weer goed afdrogen en tot een half uur na de wandeling corrigeren pff.. Moedeloos word ik ervan! Ik durf nu dus geen diersoort toe te voegen eigenlijk, maar de vraag is wanneer het weer gaat vriezen...
Door eelke
Ja, dat is moeilijk... buienradar is er ook niet echt duidelijk in. Wel erg rot....al denk ik wel dat zalm weinig kans op reactie geeft...
Dus misschien over een paar dagen?

Joep is verder nu gelukkig ook fit en blij, ook daaraan kan ik zien dat het goed gaat...(soms een beetje te fit en blij  :D)
Door Xerox
Heeft Joep dan geen enkel kriebeltje meer? Of gewoon minder?

Ik denk dat ik van het weekend de gok gewoon waag inderdaad. Hij staat nu toch al een hele poos op 3 diersoorten...
Door eelke
Xerox schreef: Heeft Joep dan geen enkel kriebeltje meer? Of gewoon minder?

Ik denk dat ik van het weekend de gok gewoon waag inderdaad. Hij staat nu toch al een hele poos op 3 diersoorten...
Af en toe een beetje krabben. Af en toe als we terug komen van een rondje lopen (door zijn tuig denk ik) maar met waterblazen bv was het echt veel minder (normaal kon hij dan niet normaal blijven staan omdat het zo jeukte, die blaas erop) heb me er wel bij neergelegd dat het nooit perfect gaat worden, maar dit gaat echt prima verder zo. Hoop dan ook echt dat geit goed gaat...dan gaan we volgende week nog een dagje rotterdam doen, ff langs IC  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door