Met Doki gaat het redelijk goed op het moment, staat op 2 x 4 puffjes flixotide en de ventolin gebruiken we eigenlijk niet dus daar ben ik blij om. Wel blijft hij standaard rochelen dus ik neig ernaar om hem toch eens een keer goed door te laten lichten in Utrecht om te zien wat dat nou precies is...maar dat ligt even op de "daar denken we over" plank
Helaas blijkt hij wel heel bevattelijk op long en keel klachten, hij heeft nu al 2 keer longontsteking gehad en 2 keer keelontsteking in het jaar dat hij leeft...
Ik ga binnenkort een nachtje weg en wilde hem in het pension brengen, helaas moest hij daarvoor de bordatella druppel krijgen...en dat leek zowel mij als de da niet verstandig.
Maar toen rees wel de vraag...wat gaan we doen met de overige entingen?
Nies wil ik sowieso niet meer doen, maar de andere wilde ik eigenlijk wel boosteren op 1 jaar en daarna stoppen met enten...
In hoeverre is een astma patient "gezond" en in staat om geent te worden?
En stel dat ik hem niet ent maar Freud wel wil laten boosteren...moet ik Freud dan boosteren met dode vaccins, of zijn het allemaal dode vaccins?
(Mijn da wilde nl voor Doki nog wel een uitzondering maken met de bordatella maar voor Freud kan dat niet, en dan zit je blijkbaar met het feit dat Freud levende virussen uitstoot die Doki weer ziek kunnen maken...haar stelling was dat áls ik zou enten ik ze allebei moest doen, of allebei niet...)