[quote="Limpy"]
PoP: het gaat om de botten v/d grote grazers, zie lizzy´s stukje in de bieb...
[/quote]
Botten én vlees.
Dat is al in een aantal topics over nierdieten aangegeven.
Ik had dat trouwens al gehoord voor ik van barf wist, en toen ging het dus echt enkel over het vlees. Dat wil natuurlijk niets zeggen, maar het is toch al wel meer gezegd geweest.
Of dat kwaad kan voor gezonde nieren is wat anders, maar ik geloof niet dat het goed doet. Eiwitten, geen probleem, maar fosfor, zou ik niet overdadig geven. Natuurlijk moet je dan vooral de verhouding calcium-fosfor in de gaten houden, niet enkel op de fosfor focussen, met goed.
Ik geef dus bewust niet te veel grazers aan de katten om die reden. Ze zijn niet op die prooien gebouwd.
[quote="wijkje"]
Die katten van mij zijn aparte gevallen...Die eten bij voorkeur geen gekweekt voedsel.
Ik had muizen gekregen..Ik proberen ze te voeren..Ze keken mij aan of ik ze wilde vergiftigen..
Toevallig had 1 van de katers een muis gevangen en op de mat neergelegd..Ik heb de muis gepakt. En het oudje Willem heeft de vangst heerlijk opgepeuzeld tewijl ik in mijn andere hand dus gekweekte muis had
De heren eten hier qua botwerk : fazant, haas, wild konijn, wilde eend, wilde gans, bosduifmix, kwartel
spiervlees : hert, rund, wilde gans, paard
orgaan : haas, hert, rund (Sammy eet overigens wel pens)
Omdat ze hier niet alles opknagen, maal ik het botwerk of koop soms mixen.
[/quote]
Misschien is het daarom dat muis hier ook niet zo enthousiast onthaald werd, terwijl Kleintje bij wilde muis zowat mijn vingers mee opeet...