Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Laura1901
Voor de tweede keer de uitslag gekregen...... :)

Bedankt voor het invullen van de enquête. Het onderzoeksteam heeft het ontlastingmonster van uw hond Bruce bekeken.
De uitslag hiervan was: Geen wormeitjes aangetroffen.

Uw hond hoeft niet ontwormd te worden.

Joepie!! :D
Door momonique
Ben meer een lezer dan een typer ;) en dit topic heb ik ook gelezen; aangemeld al zeker 6 jaar niet ontwormd, wel eens een ontlasting onderzoek gedaan, en vandaag de uitslag van het eerste onderzoek;
geen wormeitjes aangetroffen ik ben blij :)
Door Flatcoat4ever!
*Dorothea* schreef: zie bovenstaande post van drijver, zweepwormen gevonden. En er zijn ook anderen bij wie haakwormen zijn gevonden.
Dus nee er wordt niet alleen getest op spoelwormen.
Ja dat had ik ook gelezen, maar omdat mn DA zo zeker wist dat het alleen een specifieke spoelworm ging, vandaag langs gegaan om te vragen hoe ze aan haar info kwam omdat ik anders heb gelezen, maar ze zijn met vakantie dus dát zal ff moeten wachten
Door Lizzy
felicity schreef: Ooh ik zie dat ik wel naar de goede heb gemaild.
Vind het wel jammer,was benieuwd aangezien Diva ook met haar kont op grond schuifelt :'(
Nou, dan stuur je toch gewoon zelf ontlasting op voor een mestonderzoek naar Het Woud? Ja, dan moet je betalen maar gut, je kunt je hond moeilijk met haar kont over de grond schuifelend door het leven laten gaan.
Door Drijver
SjaakBF schreef: Wat jammer voor jou en Jake maar top zoals ze je informeren! Heb je enig idee waar Jake een dergelijke infectie op kan lopen? Geen idee hoe/waar je woont... zou jammer zijn als dit op de uitlaatplekken gebeurd waar je vaak komt.
Nee, geen idee. Ik loop op weidse plekken waar ik veel overzicht heb. (Heb namelijk niet een heel makkelijke roedel: 5 Cattle Dogs en een Maltezer ::)). Dus bijvoorbeeld vaak op de Soesterduinen. Ik werk op een dierenpension en dan neem ik ze altijd mee. Dus ook daar kan hij het opgelopen hebben.

De info die ze bij de uitslag geschreven hebben vind ik ook helder en duidelijk. Weet je gelijk waar je aan toe bent.

@Flatcoat4ever: Er wordt op alle soorten wormen onderzocht inclusief protozoën en (ik dacht) ook giardia.

@felicity: ze nemen niemand meer aan, ze zitten vol.
Laatst gewijzigd door Drijver op za 18 aug 2012, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door felicity
Lizzy schreef: Nou, dan stuur je toch gewoon zelf ontlasting op voor een mestonderzoek naar Het Woud? Ja, dan moet je betalen maar gut, je kunt je hond moeilijk met haar kont over de grond schuifelend door het leven laten gaan.
Ja dat doe ik ook wel hoor. ;)
Dacht je echt dat ze zo door het leven zou gaan ::)
Door felicity
felicity schreef: Ja dat doe ik ook wel hoor. ;)
Dacht je echt dat ze zo door het leven zou gaan ::)
Ik ben trouwens blij dat ik het lees dat er een mest onderzoek en dergelijke bestaat.
Anders zou ik haar iedere keer weer volgooien met die troep!

Ik denk ook trouwens nog niet eens dat het met Diva met wormen te maken heeft.
Als Diva sleetje gaat rijden gaat ze in bad en worden haar anaalklieren uitgedrukt en daarna zie je ze niet meer sleetje rijden;)
Laatst gewijzigd door felicity op za 18 aug 2012, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chaos
Ik heb me ook onlangs aangemeld om mee te doen, na inlezen hier, en was blijkbaar een van de laatsten om mee te kunnen doen (12 augustus aangemeld). Eerste uitslagen, het onderzoeksteam heeft het ontlastingmonster van uw honden Truus, Damie en Chaos bekeken. De uitslag hiervan was: Geen wormeitjes aangetroffen.

Zeer prettig om te weten, ik had de laatste 2 jaar niet meer ontwormd.
Door charmed
Hier waren de drie die meedoen ook wormvrij :)

Whisper is het laatst ontwormd in november 2005
Phoebe is het laatst ontwormd in januari 2004
Prudence was een maand of wat terug ontwormd, omdat ze een muis opgegeten had (en die zat vol wormen) Brrrrrrrr daarna had ik haar niet weer ontwormd, maar nu met de uitslag van de test dat ze niet weer hoeft ontwormd te worden, ben ik heel blij. Na de ontworming ging ze dus onderuit in aanval de volgende dag :( Echt balen dan, maar ze hoeft dus niet nog een keer ontwormd voor nu.
Door petramarcel
Hier ook alle 3 weer "geen wormeitjes en protozoën aangetroffen."
Ik had ook in overleg van onze 6 maanden jonge begaalse poesje ontlasting meegestuurd (omdat ze af en toe wel diarree heeft) en ook niets gevonden, nog nagevraagd of ze ook naar Giardia kijken;
"Wij kijken inderdaad ook naar Giardia. Hoewel onze methode is opgezet om met name de wormen (eitjes) te vinden, is Giardia (indien aanwezig) meestal ook te vinden. Alleen (heel) kleine hoeveelheden zouden aan onze aandacht kunnen ontsnappen."
Altijd goed om te weten  ;)
Door wijkje
Ontlasting is opgestuurd, vragenlijst is ingevuld..Ik ben benieuwd..Ik heb ze bijna een jaar geleden ontwormd ivm lintworminfectie bij 1 hond.
Dus ik vermoed dat er geen wormeitjes aanwezig zijn, maar misschien ook wel. We wachten het af.
Door wijkje
Joepie..
Hierbij willen we u laten weten dat de ontlasting van uw hond(en) goed is aangekomen en daarbij hebben we goed nieuws.
In de ontlasting van uw hond(en) zijn geen wormeieren of (oö)cysten aangetroffen.
Er bestaat dus geen reden voor ontworming
.
Door Parelridder
Parelridder schreef: Gisteren bericht gekregen over het heronderzoek van Merel: In de ontlasting van Merel zijn spoelwormeitjes, haarwormeitjes (Capillaria) en Protozoën (Isospora) aangetroffen. Voor de eerste 2 krijgt ze nu een tablet Drontal toegestuurd, daarvoor hebben ze haar lichaamsgewicht opgevraagd en kreeg ik het advies deze pil halverwege een maaltijd aan haar te geven. Dus eerst de helft van haar maaltijd geven, dan de pil en dan de 2e helft van de maaltijd. 2 Weken later onderzoeken ze het resultaat van de ontworming aan de hand van een nieuw monstertje.
Het resultaat van het nieuwe monstertje en teevns de nieuwe maandelijks inzending was voor Merel en Maartje weer vrij :) Op naar het volgende!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door