Bedankt voor het invullen van de enquête. Het onderzoeksteam heeft het ontlastingmonster van uw hond Bruce bekeken.
De uitslag hiervan was: Geen wormeitjes aangetroffen.
Uw hond hoeft niet ontwormd te worden.
Joepie!!

Moderator: Lizzy
*Dorothea* schreef: zie bovenstaande post van drijver, zweepwormen gevonden. En er zijn ook anderen bij wie haakwormen zijn gevonden.Ja dat had ik ook gelezen, maar omdat mn DA zo zeker wist dat het alleen een specifieke spoelworm ging, vandaag langs gegaan om te vragen hoe ze aan haar info kwam omdat ik anders heb gelezen, maar ze zijn met vakantie dus dát zal ff moeten wachten
Dus nee er wordt niet alleen getest op spoelwormen.
felicity schreef: Ooh ik zie dat ik wel naar de goede heb gemaild.Nou, dan stuur je toch gewoon zelf ontlasting op voor een mestonderzoek naar Het Woud? Ja, dan moet je betalen maar gut, je kunt je hond moeilijk met haar kont over de grond schuifelend door het leven laten gaan.
Vind het wel jammer,was benieuwd aangezien Diva ook met haar kont op grond schuifelt![]()
SjaakBF schreef: Wat jammer voor jou en Jake maar top zoals ze je informeren! Heb je enig idee waar Jake een dergelijke infectie op kan lopen? Geen idee hoe/waar je woont... zou jammer zijn als dit op de uitlaatplekken gebeurd waar je vaak komt.Nee, geen idee. Ik loop op weidse plekken waar ik veel overzicht heb. (Heb namelijk niet een heel makkelijke roedel: 5 Cattle Dogs en een Maltezer
Lizzy schreef: Nou, dan stuur je toch gewoon zelf ontlasting op voor een mestonderzoek naar Het Woud? Ja, dan moet je betalen maar gut, je kunt je hond moeilijk met haar kont over de grond schuifelend door het leven laten gaan.Ja dat doe ik ook wel hoor.
felicity schreef: Ja dat doe ik ook wel hoor.Ik ben trouwens blij dat ik het lees dat er een mest onderzoek en dergelijke bestaat.
Dacht je echt dat ze zo door het leven zou gaan![]()
Parelridder schreef: Gisteren bericht gekregen over het heronderzoek van Merel: In de ontlasting van Merel zijn spoelwormeitjes, haarwormeitjes (Capillaria) en Protozoën (Isospora) aangetroffen. Voor de eerste 2 krijgt ze nu een tablet Drontal toegestuurd, daarvoor hebben ze haar lichaamsgewicht opgevraagd en kreeg ik het advies deze pil halverwege een maaltijd aan haar te geven. Dus eerst de helft van haar maaltijd geven, dan de pil en dan de 2e helft van de maaltijd. 2 Weken later onderzoeken ze het resultaat van de ontworming aan de hand van een nieuw monstertje.Het resultaat van het nieuwe monstertje en teevns de nieuwe maandelijks inzending was voor Merel en Maartje weer vrij