Moderator: Lizzy
nova schreef: krullebol, je kunt niet zomaar een willekeurige schijf op een machine zetten.Nova, dit is meestal het geval. Maar als je goed de advertentie van Vuur en Rook op marktplaats leest, staat daar
het asgat verschilt van merk tot merk, de dikte van de schijf ook, en de kenwood heeft een hele kleine uitsparing aan de rand van de schijf. Die schijf uit jouw link zou dus al niet op een kenwood passen. (om maar even een voorbeeld te geven)
Merk en type moeten wel degelijk overeenkomen
Let Op:De link van de voorsnijder gaat naar een voorsnijder van Wolfcut uit de Enterprise- serie. Dit betekent dat die voorsnijder op de electrische gehaktmolen van Vuur en Rook op Marktplaats zou passen, mits de gehaktmolen dezelfde grootte (12) heeft, wat het geval is.
Deze prof. molen draaid op het universele ENTERPRISE systeem, dit betekent dat alle onderdelen zoals:
messen staal en rvs
voorsnijders
worstvulpijpen
opsluit ringen
etc etc
LOS VERKRIJGBAAR ZIJN!
DIT INTEGENSTELLING TOT VAAK ANDERE (GOEDKOPERE made in China) MACHINES
Liekiepiekie schreef: Nova, bedankt voor je snelle reactieIk zie krassen op de randen van de worm, en dan bedoel ik de randen dáár waar de worm de breedste diameter heeft.Een vraag nog:
Omdat de as niet zo zwaar is als die van de handmolens, heb je al eens gekeken hoe de as er nu uitziet? Of er misschien door het lichte botwerk kleinere beschadigingen te zien zijn, of misschien zelfs plekken op de as waar duidelijk te zien is dat er wrijving is door de botten en waardoor de randen van de as misschien scherper zijn geworden?
Ik vraag dit, omdat mijn vriend door onze ervaring met de Westmark 10 (ijzervijlsel van de as in het vlees) en de loodvergiftiging van Mowgli afgelopen maart nogal wispelturig is tegenover vers vlees voeden en vleesmolens.
Mijn mooie porkert 32 staat hier nu ongebruikt mooi te zijn in zijn doos de keuken![]()
nova schreef: Ik zie krassen op de randen van de worm, en dan bedoel ik de randen dáár waar de worm de breedste diameter heeft.Sorry, ik zit mee te lezen met jullie. Maar wat bedoel je hiermee? Mijn worm (das toch die draaiende spiraal?) is overal even breed, niet eerst smal en dan breder en dan weer smal.
Ik heb geen beschadigingen in de vorm van scherfjes die eruit zijn gebroken.
Mister B. schreef: Na dit topic gelezen te hebben ben ik ook aan het twijfelen om mij een Kenwood aan te schaffen.Zodra je het kleiner kunt knippen kan het ook door de molen. Dus kippennekken kunnen voor 70% bevroren er doorheen, evenals al het andere spul wat je dusdanig klein krijgt zodat het door de opening kan en daarna weer terug de vriezer in zodra je alles verpakt heb in hoe jij wil. Je kunt er dus voor kiezen om alleen vleesbot te malen en in porties te maken of je kunt ook zoals ik je volledige eigen kvv maken en dan maal je dus ook je spiervlees en orgaanvlees.
Zou ideaal zijn voor men kleine hond van 13 jaar,die weigert om nog zijn botten te kraken,als ik ze plat sla,lukt da allemaal wel maar met zoiets zou het toch gemakkelijker zijn
Ook voor de katten zou dit ideaal zijn,aangezien die rollen KVV toch duur uitvallen.
- Hoe doen jullie dit met botten ,laten jullie deze eerst volledig ontdooien en dan door de molen en trg invriezen ? Of doen jullie dit bevroren door de molen ? (of is dit niet aan te raden)
- Die aangepaste schijf kan nog steeds besteld worden bij u Cindy ?
Cindy de Wolf schreef: Zodra je het kleiner kunt knippen kan het ook door de molen. Dus kippennekken kunnen voor 70% bevroren er doorheen, evenals al het andere spul wat je dusdanig klein krijgt zodat het door de opening kan en daarna weer terug de vriezer in zodra je alles verpakt heb in hoe jij wil. Je kunt er dus voor kiezen om alleen vleesbot te malen en in porties te maken of je kunt ook zoals ik je volledige eigen kvv maken en dan maal je dus ook je spiervlees en orgaanvlees.Thx voor de info.
De schijf kan je nog steeds via mij bestellen, de verwachting is dat alles vanaf volgende week weer draait.