Ik wacht ook al een "eeuwigheid" om mee te doen.
Had al een mail gestuurd en kreeg als antwoord dat ze de aanvragen niet aankonden maar dat ik zo snel mogelijk alles toegestuurd zou krijgen.
Dus we wachten nog steeds af.
Moderator: Lizzy
Suzanne schreef: Aan de ene kant zou ik graag meedoen.Je krijgt gewoon drontal, een middel dat al zo oud is als de weg naar Rome.
Maar, aan de andere, belangrijker kant; ik vertrouw het niet.
Het is (waarschijnlijk) de bedoeling dat een nieuw middel wordt getest en dat men niet van plan is om de samenstelling daarvan prijs te geven.
Logisch.
Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een middel in mijn hond te stoppen waarvan ik niet weet wat het is en of het kwaad kan ivm mdr1-gen defect.
Toch heb ik een mail gezonden en verzocht om de precieze samenstelling van het middel om zelf te kunnen controleren of het veilig is. Aangezien ik er vanuit ga dat ze dat niet geven ;-) heb ik ze op het hart gedrukt om heel goed na te gaan of de middelen kwaad kunnen voor mdr1-gendefecte rassen en dat ze er dan een waarschuwing bij doen; dat mensen zelf goed in de gaten moeten houden dat er een mogelijk risico is.
Nieuwe middelen testen is goed, maar niet ten koste van hondenlevens.
Misschein te pessimsistich maar goed... ik neem geen risico.
Suzanne
Suzanne schreef: Aan de ene kant zou ik graag meedoen.Welnee! Het is geen geniepig onderzoek naar de resultaten van een nieuw middel!
Maar, aan de andere, belangrijker kant; ik vertrouw het niet.
Het is (waarschijnlijk) de bedoeling dat een nieuw middel wordt getest en dat men niet van plan is om de samenstelling daarvan prijs te geven.
Logisch.
Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een middel in mijn hond te stoppen waarvan ik niet weet wat het is en of het kwaad kan ivm mdr1-gen defect.
Toch heb ik een mail gezonden en verzocht om de precieze samenstelling van het middel om zelf te kunnen controleren of het veilig is. Aangezien ik er vanuit ga dat ze dat niet geven ;-) heb ik ze op het hart gedrukt om heel goed na te gaan of de middelen kwaad kunnen voor mdr1-gendefecte rassen en dat ze er dan een waarschuwing bij doen; dat mensen zelf goed in de gaten moeten houden dat er een mogelijk risico is.
Nieuwe middelen testen is goed, maar niet ten koste van hondenlevens.
Misschein te pessimsistich maar goed... ik neem geen risico.
Suzanne
Parelridder schreef: Vandaag ontving ik de uitslag van het 2e onderzoek:Ik heb antwoord mbt het hondenpoep/kattenpoep eten:
De uitslag van Maartje was: geen wormeitjes aangetroffen. Zij hoeft niet ontwormd te worden.
De uitslag van Merel was: spoelwormeitjes aangetroffen.
Dit kan twee dingen betekenen:
> Merel maakt op dit moment een infectie door die tot ei-uitscheiding leidt
> Merel heeft ontlasting gegeten van een andere hond of kat en de eitjes die daarin zaten bevinden zich in de ontlasting (= passage)
In het eerste geval moet Merel behandeld worden, in het ander geval niet.
Is het mogelijk dat u Merel er 3 dagen lang van kunt weerhouden om buiten dingen van de grond op te eten en wilt u dan binnenkort opnieuw een monster insturen?
Is de ontlasting positief, dan sturen we ontwormingsmiddel op, indien niet, dan valt het mee en was het alleen passage.
Merel eet geen hondenpoep en ook geen kattenpoep. Het eerste doet ze gewoon niet en het tweede heeft ze geen kans toe omdat daar waar ze los lopen absoluut gen katten komen, terwijl ze in de wijk altijd aangelijnd zijn. Ik heb dus gemaild met de vraag of het persé om honen- of kattenpoep gaat, want dat ze dit gegeten heeft is uitgesloten.
Vogelpoep (ganzen bijv.) eet ze wel een enkele keer en zeer sporadisch en hap paardenpoep. Geen idee of daar ook spoelwormeitjes in kunnen zitten. Als ik hun mail letterlijk nem gaat het alleen om honden- en kattenpoep.
Opnieuw poep opsturen is natuurlijk geen punt, maar 3 dagen uit sluiten dat ze vogelpoep of paardenpoep kan eten beperkt ons in de losloopgebieden: daar waar ze kan zwemmen zijn ook vogels en paarden. Dus eerst even horen of dat wel nodig is![]()
Ik vind het wel héél zorgvuldig dat het aantreffen van wormeitjes niet persé leidt tot ontwormen, maar eerst wordt uitgesloten dat het gaat om passage. Eigenlijk ook iets om in gedachten te houden bij onderzoek bij Het Woud: de hond de 3 dagen voorafgaande aan het toesturen van een monster geen kans geven om e.e.a. van de grond te vreten.