Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
Ik zou gewoon 1 capsule per week met de knoflook geven en ook 1 keer per week de andere capsules zonder knoflook.
Door dorinekok
oké! bedankt!
Weet je hoeveel ik heb? 6 potten a 60 capsules dus 3600 met knoflook erbij
en van die andere 3 potten a 500 capsules.... de komende jaren (de rest van mijn leven) ben ik onder de pannen. Tijd om naar de uiterste houdbaarheids datum te kijken...
Door Nynke
Nee Dorine, 60 capsules met een totaalgewicht is 40:60 en niet 60:40 :D :D dus elke capsule weegt 0,6666666 gram ::) ::)
Door dorinekok
heeeeeeeeeeeeeeeeeelp!!!!!!!!
ik val weer ernstig door de mand. En dat terwijl ik sinds een weekje niet meer blond ben.
Door Nynke
geeft niet hoor lieffie, ik ben niet blond maar grijzend (ben nog maar 37 :-X :-[) en maak dit soort 'foutjes' ook weleens ::) ::) ::)
Door 202Spots
dorinekok schreef: oké! bedankt!
Weet je hoeveel ik heb? 6 potten a 60 capsules dus 3600 met knoflook erbij

de komende jaren (de rest van mijn leven) ben ik onder de pannen.
't Gaat vlugger op dan je denkt!! ;D ;D
6 potten met 60 capsules in elke pot is dan 6 x 60= 360 (of heb je misschien 60 potten??? :D)

En met 3 honden, ieder 1 capsule per week ...
3x52=156 capsules per jaar... 8)

Je kan al bijna nieuwe bestellen joh!! ;D
Door dorinekok
Mijn hersens zijn verdwenen, gelijk met het blonde haar. Eerlijk gezegd ben ik ook wel een beetje lui om dat soort dingen uit te rekenen. Maar dit ziet er wel heel dom uit. Stel me gerust een taalvraag, in welke taal dan ook (ahum). Daar ben ik veel beter in.
Voor die derde hond moet ik eerst op zoek trouwens. Die grote in het onderschrift is overleden in mei. Maar dit jaar gaat er zeker weer 1 bij komen. En dan klopt het rekensommetje weer.
Goed, het belangrijkste is dat ik weet dat ik niet te veel knoflook&viscapules moet geven.
Door Senna99
Ik wou dit topic ff weer omhoog halen omdat ik een vraag heb van dezelfde strekking. Ik kwam bij de tuinen een pot omega3 visolie 1000 mg capsules met knoflook tegen. Aangezien de visolie capsules bijna op zijn en ik dus weer toe was aan een nieuwe, dacht ik misschien is dit wat? Maar als ik het goed begrijp mogen ze door de toevoeging van knoflook concentraat hier niet veel van omdat honden hier bloedarmoede van kunnen krijgen? Of is dit herzien? (Omdat dit eigenlijk al een oud topic is).
De waarden zijn:
De aanbevolen dagdosering (3 capsules bevat)
:
EPA 540 mg , dus per capsule 180
DHA 360 mg, per capsule 120
Aanwezige omega3 vetzuren 900 mg, per cap. 300
Vit. E 20.13 mg, per cap. 6.71
Geurloze knoflook ( van 1,5mg 100:1 extract). Per capsule 0,5 mg.?

Zouden jullie dit geven en zo ja hoe vaak? Om de dag een capsule? Dat doe ik nu namelijk. Maar in die visolie capsules zit geen knoflook.
Door Extreme
202Spots schreef: Ik zou gewoon 1 capsule per week met de knoflook geven en ook 1 keer per week de andere capsules zonder knoflook.
senna goed dat je dit omhoog hebt gehaald, ik kan je er helaas geen antwoord op geven maar haak er gelijk even op in.
Er word, zie boven, geadviseerd om visolie capsules 1x p/week te geven, klopt dit nog steeds, of moet je het vaker geven?
Weet iemand hoe dat zit met visoliecapsules?
Door Lizzy
Senna99 schreef: Ik wou dit topic ff weer omhoog halen omdat ik een vraag heb van dezelfde strekking. Ik kwam bij de tuinen een pot omega3 visolie 1000 mg capsules met knoflook tegen. Aangezien de visolie capsules bijna op zijn en ik dus weer toe was aan een nieuwe, dacht ik misschien is dit wat? Maar als ik het goed begrijp mogen ze door de toevoeging van knoflook concentraat hier niet veel van omdat honden hier bloedarmoede van kunnen krijgen? Of is dit herzien? (Omdat dit eigenlijk al een oud topic is).
De waarden zijn:
De aanbevolen dagdosering (3 capsules bevat)
:
EPA 540 mg , dus per capsule 180
DHA 360 mg, per capsule 120
Aanwezige omega3 vetzuren 900 mg, per cap. 300
Vit. E 20.13 mg, per cap. 6.71
Geurloze knoflook ( van 1,5mg 100:1 extract). Per capsule 0,5 mg.?

Zouden jullie dit geven en zo ja hoe vaak? Om de dag een capsule? Dat doe ik nu namelijk. Maar in die visolie capsules zit geen knoflook.
Nee, honden krijgen nog steeds bloedarmoede van teveel knoflook. En ik kan het niet omrekenen, maar ik zou zelf al geen knoflook concentraat geven.
Door Extreme
Anna's schreef: De meeste visolie is zo vervuild, dus waarom visolie geven.
Er zijn wel merken met "schonere" visolie maar die zijn erg duur.Lees dit artikel maar.
http://www.mare-nostrum.nl/index.php?op ... t&Itemid=1
Heb het stuk gelezen  :o :o
Onderstaand is een stukje eruit  >:(

Hoge doses zeer toxische dioxinen, zware metalen zoals cadmium, lood, arsenicum en kwik, tributylin (uiterst giftige stof die in bootverf voorkomt), PCB's (polychloorbifenylen), PBB's, PBDE's, PBDD's, PBDF's , POP's, furans, de radioactieve stof strontium 90, bestrijdingsmiddelen zoals DDT en dieltrin, ja zelfs vlamvertragers worden aangetroffen in vissen. Vele van deze stoffen stapelen zich op in het omega-3 vet van de vis. Hoe groter de vis en hoe hoger in de voedselketen, hoe meer vervuild hij is. Zo zijn tonijn en zalm meestal zeer sterk vervuild.
Deze cocktail van stoffen wordt bij het eten van vissen en visolie opgeslagen in ons lichaam (vaak in de vetdepots) en blijven daar opgeslagen voor de jaren die volgen. Deze gevaarlijke stoffen tasten in de loop van jaren onze hormoonhuishouding aan, kunnen kanker veroorzaken, onderdrukken ons afweersysteem, tasten onze lever aan, beschadigden onze hersenen, beschadigen onze nieren

Tja wat nu???
Brokken is een no no, maar hoe dan als je barft en bv een dag vis geeft? Of hoe is het dan met het rundvlees, van de rund die vis meel heeft gegeten?

En hoe doe ik het dus met visolie capsules? Denk er goed aan te doen voor mijn hond om dat te geven ook ivm haar huid, maar die visolie capsules geven op den duur weer net zoveel ellende al de brok.

Ik weet dat je volgens mij niks meer veilig kan eten, alles is verpest door hormonen, gif enz. maar het zet je door zo'n stukje wel weer tot denken.

Hoe kijken jullie hiertegen aan?
Wel of geen visolie meer geven?
Door Lizzy
Als je een goede visolie geeft, is deze gereinigd en vrij van vuil. Dus dit stuk is erg weinig genuanceerd. Solgar Omega 3 700 is bijv. door de consumentenbond getest en totaal vrij bevonden van vervuiling.

Neemt niet weg dat visolie ook zeer milieu onvriendelijk is..... en niet biologisch vlees ook.

Dus het beste voer je 100% biologisch of wild, geef je chlorella (dat bindt smerige stoffen en voert ze af - het bevat ook omega 3), voer je niet teveel vis en de vis die je voert, liefst natuurlijk vis die volgens de viswijzer gevangen/gegeten mag worden: http://www.goedevis.nl/Veelgestelde%20vragen/VISwijzer. Je kunt vis ook helemaal schrappen natuurlijk. Maar, de kans dat je menu nog omega-vetzuur-technisch in orde is, is klein. Je moet dan wel en groenten en liefst een hogere dosering chlorella voeren, weinig/geen bio-industrie vlees (biologisch en nog beter: wild) en je kunt bijv. ook algenolie geven, wanneer je hond meer omega 3 nodig heeft dan normaal, ivm huidproblemen/nierproblemen.
Door Extreme
Ok lizzy bedankt voor je antwoord.
Klopt het als ik begrijp dat je ipv visolie, chlorella kan geven, dat ze dan ook voldoende omega 3 binnen krijgt?
Dat dit dus ook heel goed is voor haar huid/jeuk problemen?
Heb net weer een pot visolie gekocht, in een bovenstaand stukje word er gezegd dat je 1x pweek een visoliecapsule geeft, klopt dit?
Ook lees ik over knoflook dat dit bloedarmoede kan geven, hoe zit dit als je het in een groentenprut doet, ik lees namelijk dat mensen het daar in verwerken, dan krijgen ze toch ook regelmatig knoflook naar binnen?
Pff eens zal ik het wel allemaal weten en begrijpen  ??? maar tot dan blijf ik vragen hoor  ;)
Laatst gewijzigd door Extreme op wo 04 jul 2012, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door