Annemarie Rijnveld schreef: Ja Lizzy, idd. zij heeft gemalen lamsrib gegeten!! Oh, zou je echt denken dat gele, schuimende spuitpoep daardoor komt? Plus dat ik er gister voor het eerst een klein theelepeltje kokosolie doorheen heb gedaan.Yep, lam kan gele schuimende spuitpoep geven. En zeker in combinatie met kokosvet is het allemaal een beetje veel vet en kun je dit soort dingen zeker krijgen. Ik snap wel dat je direct opspringt wanneer je diarree ziet. Maar een pup die niet afgespeend is op vers, die je over zet op vers, die al tegen van alles en nog wat is behandeld, gevaccineerd is, ja, die heeft geen spijsvertering van beton. En daar zie je wel eens diarree..... In jouw geval logisch dat je opspringt hoor, maar volgens mij wordt het ook tijd om weer eens te gaan relaxen en te genieten van je pup. Voor je het weet is ze groot.
Zou dat ook spuitpoep kunnen geven?
Vanochtend was de poep gewoon weer bruin, maar wel nog dun, hoewel geen diarrhee. Maar ik zag er wel wat slijm bij, met in het slijm wat roods. Bloed?(Niet groentes, ik heb nog geen bietjes gegeven).
Dus, kokos: mee door gaan. Serieus waar. Maar geeft het apart van een maaltijd (ze likken het meestal zo op) en geef het niet op dagen dat je al laxerende dingen geeft. Dus niet met vet vlees en niet met vette vis en niet met ei.
Een beetje slijm: daar raak ik al helemaal niet van in de stress. Slijm zie je vaak wanneer het lichaam zelf de darmentroep op gaat ruimen.
Ik weet niet hoe DA de poep heeft getest, iig niet met de snap-test, maar met een test die hij in zijn eigen praktijk heeft, en veel preciezer zou zijn. Ik heb niet gevraagd wat dat precies was, want ik had nog zoveel andere vragen te doen.Vraag het hem. En vraag hem waarom hij denkt dat ontlasting van 1 dag voldoende is, terwijl iedereen altijd roept dat je ontlasting van 3 dagen moet hebben. Feit is wel dat het aantal cystes, als de methode die hij hanteert goed is, niet dramatisch hoog is. Oftewel op dit moment zelfs nul was. En dat lijkt me zeer positief.
De test is gedaan op de poep die Juma bij de DA op de grond had gedaan, dus van 1 lading zeg maar.Heb jij nooit diarree? Kom op meis, niet te snel in de stress schieten
Mijn reactie is idd enorm overtrokken, hè, ik was ook helemaal in de stress geschoten door die schuimende diarrhee en de vlooien, ik zag het gewoon niet meer zitten ineens.

Panacur: ik hoop echt dat het niet nodig zal zijn, maar daarover zal ik maandag pas uitsluitsel krijgen op basis van uitslag test in Lab.OK.
Vannacht zat ik mij ook te bedenken, dat misschien de Diatomeeenaarde begint te werken en dat daarom geen cysten zijn gevonden (of de test is niet goed en moet worden herhaald, dit zal ik iig doen).Ja. Kan allemaal. Dat is het nadeel van heel veel tegelijkertijd proberen. Je weet nooit wat wat doet. Maar, nogmaals, feit blijft dat er weinig cystes zijn gevonden. Feit blijft dat giardia een van de meest overschatte parasieten is (zoals ik al eerder schreef en de link heb geplaatst die Dorothea had geplaatst). Dus geen cystes lijkt mij reden tot optimisme. En nou ja, who cares wat wat heeft gedaan, als het eind resultaat maar goed is.
En de kokosolie heeft misschien de diarrhee getriggerd.