*Dorothea* schreef: Ik snap het niet zo goed. Als ik een onderzoek zou doen, dan zou ik wel graag willen dat mensen zich aan de regels houden, anders is mijn onderzoek niet betrouwbaar. Dus als je je aanmeldt voor dit onderzoek en je hond heeft wormen, dan vind ik dat je ook gewoon de middelen moet geven die zij voorschrijven. Je kan als je een groot onderzoek hebt niet met iedere eigenaar persoonlijk overleggen en besluiten allemaal iets anders te doen, dan krijg je uiteindelijk allemaal kleine controlegroepjes (niet statistisch relevant) en kun je je onderzoek wel in de prullenbak kieperen.Nou, dit dus.
Dus in dit geval, wie A zegt moet ook B zeggen.....en anders stuur je ontlasting naar het woud en trek je je eigen plan.
Weet je, ik proef hier echt louter eigenbelang. Niks een hoger doel, gewoon eigen belang. Geldt niet voor iedereen hoor, houd me te goede. Maar als ik dit soort opmerkingen lees, denk ik "eigen belang pur sang" en dat vind ik eerlijk gezegd niet netjes en dan druk ik mij heel voorzichtig uit. Als ze twee jaar lang geen wormen aantreffen, hebben jullie "lekker 2 jaar lang gratis mestonderzoeken gehad". En stel dat ze na 1 jaar wormen aantreffen, zeg je doodleuk "nou bedankt, dan doe ik vanaf hier niet meer mee maar heb ik toch fijn 1 jaar lang gratis mestonderzoekjes gehad". Kijk, voort wat, hoort wat. Zij geven jullie gratis mestonderzoeken. Jullie doen dan mee aan het onderzoek, op hun voorwaarden. Zo gaan die dingen.
En zij willen dus ook, met dit onderzoek, de effectiviteit van de diverse wormmiddelen testen.
Maar goed, dit is vast niet wat je wilt horen.