Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
*Dorothea* schreef: Ik snap het niet zo goed. Als ik een onderzoek zou doen, dan zou ik wel graag willen dat mensen zich aan de regels houden, anders is mijn onderzoek niet betrouwbaar. Dus als je je aanmeldt voor dit onderzoek en je hond heeft wormen, dan vind ik dat je ook gewoon de middelen moet geven die zij voorschrijven. Je kan als je een groot onderzoek hebt niet met iedere eigenaar persoonlijk overleggen en besluiten allemaal iets anders te doen, dan krijg je uiteindelijk allemaal kleine controlegroepjes (niet statistisch relevant) en kun je je onderzoek wel in de prullenbak kieperen.
Dus in dit geval, wie A zegt moet ook B zeggen.....en anders stuur je ontlasting naar het woud en trek je je eigen plan.
Nou, dit dus.

Weet je, ik proef hier echt louter eigenbelang. Niks een hoger doel, gewoon eigen belang. Geldt niet voor iedereen hoor, houd me te goede. Maar als ik dit soort opmerkingen lees, denk ik "eigen belang pur sang" en dat vind ik eerlijk gezegd niet netjes en dan druk ik mij heel voorzichtig uit. Als ze twee jaar lang geen wormen aantreffen, hebben jullie "lekker 2 jaar lang gratis mestonderzoeken gehad". En stel dat ze na 1 jaar wormen aantreffen, zeg je doodleuk "nou bedankt, dan doe ik vanaf hier niet meer mee maar heb ik toch fijn 1 jaar lang gratis mestonderzoekjes gehad". Kijk, voort wat, hoort wat. Zij geven jullie gratis mestonderzoeken. Jullie doen dan mee aan het onderzoek, op hun voorwaarden. Zo gaan die dingen.

En zij willen dus ook, met dit onderzoek, de effectiviteit van de diverse wormmiddelen testen.

Maar goed, dit is vast niet wat je wilt horen.
Door Monique77
Ook ik verbaas me een beetje over het feit dat mensen mee willen doen aan het ontlastingonderzoek, maar dan wel alleen op hun eigen
voorwaarden?
In mijn ogen doe je of mee met hun onderzoek op hun voorwaarden, of je doet niet mee....

Doet me trouwens wel herinneren dat ik de ontlasting van mijn honden eens op moet sturen, ligt gelukkig al 2 maanden een set van het Woud  :biggrin2:
Door Martine-Tom
Lizzy schreef: Nou, dit dus.

Weet je, ik proef hier echt louter eigenbelang. Niks een hoger doel, gewoon eigen belang. Geldt niet voor iedereen hoor, houd me te goede. Maar als ik dit soort opmerkingen lees, denk ik "eigen belang pur sang" en dat vind ik eerlijk gezegd niet netjes en dan druk ik mij heel voorzichtig uit. Als ze twee jaar lang geen wormen aantreffen, hebben jullie "lekker 2 jaar lang gratis mestonderzoeken gehad". En stel dat ze na 1 jaar wormen aantreffen, zeg je doodleuk "nou bedankt, dan doe ik vanaf hier niet meer mee maar heb ik toch fijn 1 jaar lang gratis mestonderzoekjes gehad". Kijk, voort wat, hoort wat. Zij geven jullie gratis mestonderzoeken. Jullie doen dan mee aan het onderzoek, op hun voorwaarden. Zo gaan die dingen.

En zij willen dus ook, met dit onderzoek, de effectiviteit van de diverse wormmiddelen testen.

Maar goed, dit is vast niet wat je wilt horen.
Heb je het tegen mij?

Ik heb met Utrecht gemaild voordat ik mee ging doen en daar kreeg ik een antwoord van gelijke strekking, als er een besmetting gevonden word en ik ben het niet eens met hun middel of als ik wil ontvlooien ofzo, als het in overleg gaat kan er veel.
Op basis daarvan ben ik mee gaan doen.

Overgens heb ik hier net de kits van het woud opgestuurd, Tom was volledig negatief en Doki's setje ligt er nog om op te sturen.

Ik doe niet geheel uit eigenbelang mee, ik hoop dat doordat er meerdere mensen meedoen die niet zomaar iets in hun hond pompen omdat een ander dat zegt ze er achter komen dat het ook anders kan.
Utrecht weet dus hoe ik erin sta en dat was prima.
Door *Dorothea*
Kijk het is natuurlijk heel interessant om een onderzoek te doen naar de effectiviteit van natuurlijk ontwormen, maar daar gaat dit onderzoek niet over. En als 3 mensen dat besluiten te doen in dit onderzoek, dan is dat een te kleine groep en zijn de resultaten dus onbetrouwbaar. Als je meedoet aan een onderzoek naar bijwerkingen van metacam, dan ga je ook niet besluiten om bv groenlipmossel te geven. Dat is niet de doelstelling van het onderzoek, bij een onderzoek wil je een zo groot mogelijke groep met zoveel mogelijk overeenkomstige omstandigheden. Pas dan kun je er nuttige uitspraken over doen.
Door Lizzy
martine-tom schreef: haha nou het is Utrecht dus dat zal wel niet positief zijn.

Ik doe ook mee, heb tot nu toe nog niks gelezen wat me tegenhoud, ik ontworm en ontvlooi niet preventief en ga ik ook niet doen als zij dat willen.
En mochten er wormen gevonden worden...dan zien we dan wel weer verder, ik ben nog altijd de baas en beslis wat er wel en niet in mijn hond gaat, als ik het er niet mee eens ben dan geef ik het gewoon niet, zal dat ook netjes melden aan Utrecht en als ze het er niet mee eens zijn...dan doen we dus niet meer mee.

Mij lijkt het dat ook mensen die alternatief handelen van waarde zijn, als ze echt willen weten wat te doen aan de wormenproblematiek, dus ik denk dat mocht er wat gevonden worden daar best ruimte voor zal zijn.
Zo niet, dan doen Tom en ik gewoon niet meer mee...simpel :)
Ja, ik had het o.a. tegen jou en ik vind je twee teksten van een grote tegenstrijdigheid. Ik zal je eerste tekst even quoten en vet maken. En vergelijk dat eens met dat je hierboven schrijft dat er al overleg met Utrecht is geweest en zij jouw standpunten dus al kennen.

Maar ik laat het hier verder bij, deze discussie gaat nergens meer toe leiden.
Door Martine-Tom
*Dorothea* schreef: Kijk het is natuurlijk heel interessant om een onderzoek te doen naar de effectiviteit van natuurlijk ontwormen, maar daar gaat dit onderzoek niet over. En als 3 mensen dat besluiten te doen in dit onderzoek, dan is dat een te kleine groep en zijn de resultaten dus onbetrouwbaar. Als je meedoet aan een onderzoek naar bijwerkingen van metacam, dan ga je ook niet besluiten om bv groenlipmossel te geven. Dat is niet de doelstelling van het onderzoek, bij een onderzoek wil je een zo groot mogelijke groep met zoveel mogelijk overeenkomstige omstandigheden. Pas dan kun je er nuttige uitspraken over doen.
Dat snap ik, en ik heb er in principe ook helemaal niks op tegen om Tom chemisch te ontwormen mits noodzakelijk.
Ik heb ze gezegd dat ik niet breedspectrum wil ontwormen als het alleen ***wormen zijn, en dat was geen probleem werd me verzekerd.
Enige wat ik nog wel na had kunnen vragen is wanneer hun van besmetting spreken die behandeld moet worden, niet bij stil gestaan :-\
Bij het Woud heb je altijd die gradaties en bij kleine/milde besmetting ga ik niet gelijk chemisch behandelen, mocht het nou de maand erna erger blijken te zijn mss wel...

Hmm ga ze nog ff terug mailen.
Door Martine-Tom
Lizzy schreef: Ja, ik had het o.a. tegen jou en ik vind je twee teksten van een grote tegenstrijdigheid. Ik zal je eerste tekst even quoten en vet maken. En vergelijk dat eens met dat je hierboven schrijft dat er al overleg met Utrecht is geweest en zij jouw standpunten dus al kennen.

Maar ik laat het hier verder bij, deze discussie gaat nergens meer toe leiden.
Nee hoor niet tegenstrijdig, Utrecht zegt dat ze het prima vinden als ik overleggen wil voor ik behandel.
Mocht Tom besmet zijn en mocht ik iets moeten geven van ze wat ik niet wil, en op dat moment zijn zij het niet eens met mijn weigering...dan houd het gewoon op.
Door MarijeEnBoomer
Ik ga meedoen. De setjes liggen al klaar.
Waarom doe ik mee:
Ik ben heel benieuwd naar het hele hartworm verhaal en of dit onderzoek daar wat in bij kan dragen.
Ik heb een vent die het liefst elke 3 maanden ontwormingspillen in Boomer stopt en aangezien ik niet preventief wil ontwormen en dat in deze ook niet hoeft vind ik het prima dat als het moet om chemisch te ontwormen.
Het doen omdat het gratis is vind ik geen goeie reden.
Zonder onderzoek komen we nergens en aangezien ik in een risico gebied woon ben ik bereid mee te doen.
Door *Dorothea*
MarijeEnBoomer schreef: Ik ga meedoen. De setjes liggen al klaar.
Waarom doe ik mee:
Ik ben heel benieuwd naar het hele hartworm verhaal en of dit onderzoek daar wat in bij kan dragen.
Ik heb een vent die het liefst elke 3 maanden ontwormingspillen in Boomer stopt en aangezien ik niet preventief wil ontwormen en dat in deze ook niet hoeft vind ik het prima dat als het moet om chemisch te ontwormen.
Het doen omdat het gratis is vind ik geen goeie reden.
Zonder onderzoek komen we nergens en aangezien ik in een risico gebied woon ben ik bereid mee te doen.
ja als je in een risicogebied woont voor hartworm dan is het zeker nuttig om mee te doen.
In geval van hartworm zou ik trouwens ook zonder twijfel direkt chemisch ontwormen.
Door MarijeEnBoomer
*Dorothea* schreef: ja als je in een risicogebied woont voor hartworm dan is het zeker nuttig om mee te doen.
In geval van hartworm zou ik trouwens ook zonder twijfel direkt chemisch ontwormen.
Daarbij vertoont Boomer ook risico gedrag ;)
Ze sjouwt met stokken, knaagt eraan en bestudeerd de rondkruipende slakken in de tuin :biggrin2:
Door Lizzy
*Dorothea* schreef: ja als je in een risicogebied woont voor hartworm dan is het zeker nuttig om mee te doen.
Ja, hoewel je bij Het Woud tegenwoordig ook gewoon op hartworm kan laten controleren hoor.

En ja, bij hartworm stop ik er ook acuut chemische ontworming in. Maar ik vind hartworm dan ook wel van een hele andere orde grootte.
Door Lizzy
MarijeEnBoomer schreef: Daarbij vertoont Boomer ook risico gedrag ;)
Ze sjouwt met stokken, knaagt eraan en bestudeerd de rondkruipende slakken in de tuin :biggrin2:
In je tuin zitten geen vossen. En die heb je nodig voor hartworm :biggrin2:
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door